Pagina 6 van 7

Geplaatst: zo dec 20, 2009 5:49 pm
door altx
Saint schreef:@altz klopt had ik al eerder gezegt tegen hem (in het pro's en con's lijstje :P), creature enchantments gaan naar de graveyard als de creature dood gaat, equipment gaat gewoon weer terug naar de "artifacts" zegmaar en kan opnieuw ergens opgeplakt worden :) (ik persoonlijk mis alleen een un-equiped cost ofz die je kunt betalen zodat je ze van creatures kunt wisselen ^-^ maar dat ligt bij wizards of the coast lol).
Je mag equipments van creature wisselen hoor. Gewoon opnieuw de equip cost betalen en je mag 'm aan een ander creature hangen.

Je mag een equipment alleen niet unattachen. Je moet wel een ander creature ermee equippen.

Geplaatst: zo dec 20, 2009 6:36 pm
door Saint
altx schreef:Je mag equipments van creature wisselen hoor. Gewoon opnieuw de equip cost betalen en je mag 'm aan een ander creature hangen.

Je mag een equipment alleen niet unattachen. Je moet wel een ander creature ermee equippen.
Oh dat wist ik niet eens, maar hadden ze dan niet beter een unequip cost kunnen doen zodat hij weer los ligt en dan weer opnieuw moet equipen (mana cost is dan wel hoger maar het klinkt technisch logischer, als jij een shirt van 40 euro aan hebt bijv. en ik geef jou er 40 euro voor kan ik hem ook niet aantrekken zonder dat jij hem eerst uittrekt (beetje idiote vergelijking maar komt op hetzelfde neer))

Geplaatst: di dec 22, 2009 2:51 pm
door Fewtger
Lijkt me onnodige 'micro'. Een equipment heeft pas nut als het aan een creature ge-equipt is. Waarom dan een unequip?
Als je het aan een ander wil geven, kan dat makkelijker...

Geplaatst: di dec 22, 2009 3:37 pm
door altx
Naja, soms zou je een equipment wel eens willen unequippen.

Lightning Greaves bijvoorbeeld. Kan i.v.m. andere equipments soms best onhandig zijn als je 1 creature hebt liggen met die erop.

Geplaatst: di dec 22, 2009 4:09 pm
door Saint
Jah precies als die een unequip cost zou hebben zou je er zoveel meer mee kunnen :P maar zoals ik al zei een unequip cost is alleen logischer dan zomaar armor of whatever te kunnen verplaatsen (het is niet een kwestie van of het nodig zou zijn, het is meer een questie van het is wel zo logisch dat je eerst iets unequped ipv het zomaar overhevelt).

Maar goed wat Lightning creaves betreft de equip cost is 0 dus je zou hem zo in het rond moeten kunnen goooien voor 0 mana cost lijkt mij :P maar kan het verkeerd hebben natuurlijk :)

Geplaatst: di dec 22, 2009 4:12 pm
door altx
Let op het 1 creature in mijn zin.

Als je meer dan 1 creature hebt liggen, is het probleem al een stuk kleiner...

Geplaatst: di dec 22, 2009 4:23 pm
door Saint
Ja ok, maar zodra je een andere betere/nuttiger of wat dan ook creature neerlegt daarna kun je hem zo gratis overhevelen. (we dwalen trouwens lekker offtopic xD)

Geplaatst: di dec 22, 2009 9:12 pm
door Fewtger
Ok, ok, de 1-creature situatie is geldig. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Tja, als je het zo bekijkt, hadden ze het er wel eigenlijk op moeten zetten. Dan zal er in de volgende zet wel een enchantment/artifact komen met "target equipment can be removed from creature for 3. You can play this ability only every time you could play a sorcery."
Of zoiets.

Geplaatst: di dec 22, 2009 11:08 pm
door Dragonheart
En toch blijf ik erbij: Behemoth Sledge > Armadillo Cloak.

Indien je echt zoveel levens nodig hebt dan zijn er andere manieren om dit op te lossen. De Sledge is trager, maar gaat dus niet met het beest tenonder. Je hoeft er eigenlijk maar 2 te spelen om het ding nuttig te maken.

Dat je niet kunt unequipen vind ik helemaal niet zo rampzalig als anderen hier. Wanneer is dat nu relevant? Indien je een enchantment speelt kun je het niet eens verschuiven.

Geplaatst: wo dec 23, 2009 11:57 am
door pi
Oy,

ik verwacht eigenlijk ook geen kaarten die je ze laat unattachen, dat is zo zelden relevant... Welk equipement maakt nou niet een creature beter? Die ene keer dat je niet kan equipen aan een ander creature EN dat het een nadeel is om het equipment aan het creature te hangen is echt zooooo zeldzaam. Wat een onzin om daar een kaart voor te maken.

Ik zou ook naar de sledge neigen.

mazzel

pi

Geplaatst: wo dec 23, 2009 5:28 pm
door Saint
Ik ben het er mee eens sledge is toch echt beter hierin maar het is natuurlijk je eigen keuze.

Geplaatst: zo jan 10, 2010 5:43 pm
door klaasg
Weer een reactie van mijn kant!

Het deck is weer iets aangepast.

De Sigiled Paladin speelt niet zo lekker. De reden is de twee witte mana cost die ik af en toe niet heb in beurt 2.

Ik heb ze vervangen door Bant Charm
Deze kaart speelt wel lekker door de meerdere keuzes die je kunt maken en zo krijg ik iets meer controle.

Verder wat landjes vervangen. Flooded Strand eruit gehaald en vervangen door Tropical Island

Geplaatst: di jan 19, 2010 9:08 pm
door klaasg
Weer een kleine update!

Het gaat goed qua mana.. heb er nu alweer 4x Tropical Island en 4x Savannah inzitten.
Dit begint meer te lijken op een perfecte manabase.

Verder nog een vierde Cold-Eyed Selkie erin, gewoonweg omdat deze echt hard aan kan komen. Als ik er mee aanval in beurt 3 of 4 kan hij al zoveel damage dealen, dat ik gerust 4 kaarten kan drawen en de kans dat ik dan nog verlies is wel erg klein.

Geplaatst: zo jan 31, 2010 4:34 pm
door klaasg
Mijn deck wederom iets aangepast. De Orim's Chants zitten er weer in!

Heeft er nog iemand tips waardoor dit deck nog meer geoptimaliseerd wordt?

Het moet nu ook legacy waardig zijn.

Geplaatst: ma feb 01, 2010 7:55 pm
door pi
Oy,

als je zoiets als de selkie gaat spelen, zou cephalid constable niet ook een overweging waardig kunnen zijn? Ik realiseer me dat de islandwalk in legacy best vaak relevant kan zijn, maar het effect van de constable is beter als het je lukt. Ik denk dat de selkie wint, maar wilde je iig de optie voorleggen.

mazzel

pi