plastic hoesjes om kaarten

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
s.r.
Master
Berichten: 156
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 2:53 pm
Locatie: stein
Contacteer:

plastic hoesjes om kaarten

Bericht door s.r. »

zijn die plastic hoesjes wat je om de kaarten heen kan doen handig?(is om de kaarten te beschermen)
Gebruikersavatar
Thanatos
Master
Berichten: 140
Lid geworden op: di jun 10, 2003 5:32 pm
Locatie: Stein, Zuid limburg

hoesjes

Bericht door Thanatos »

Als je wilt dat je kaarten niet kapot gaan wel. :wink:
No matter how powerful, ALL will fall before my blade!!


http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?t=1105
Gebruikersavatar
Ilúvatar
Adept
Berichten: 290
Lid geworden op: ma mar 10, 2003 12:15 pm
Locatie: hartje drenthe
Contacteer:

Re: hoesjes

Bericht door Ilúvatar »

Thanatos schreef:Als je wilt dat je kaarten niet kapot gaan wel. :wink:
als je idd wilt dat je kaarten iets waard blijven qua schade, JA!

Ik doe het zelf altijd als ik speel.

Ik speel dan ook met P9 etc. :D
CREDENDO VIDES

Een mening is als een erectie,
je hebt het verschrikkelijk makkelijk, maar probeer het maar eens staande te houden!
HET WORDT NAMELIJK AL SNEL SLAP GELUL!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wat dat betreft, ik doe het zelfs op drafts, maar da's ook om te zorgen dat je niet duidelijk kunt zien wat landjes zijn en wat niet (de achterkant van kaarten van verschillende sets verschillen nog wel eens, qua kleur en beschadigingen. Ik heb 1 deck met revised landjes en kaarten vanaf tempest, 9 van de 10 keer zeg ik het goed als ik van een kaart moet gokken of het een landje is of niet als er alleen maar doorzichtige hoesjes omheen zitten, en in zo slechte staat verkeren de landjes echt niet...

Natuurlijk speel ik ook met hoesjes om mijn kaarten te beschermen, ik speel wel niet met p9 (die heb ik op het moment ook niet), maar toch echt wel kaarten die zo duur zijn dat ik het de investering meer dan waard vind om ze in hoesjes te doen. Zonder hoesjes epelen is namelijk er slecht voor je kaarten, en doet ze veel sneller in waarde dalen. Overigens is het spelen met hoesjes geen garantie dat je kaarten niet beschadigen, alleen maar minder snel.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sliver
Adept
Berichten: 359
Lid geworden op: do jun 05, 2003 7:14 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Re: plastic hoesjes om kaarten

Bericht door Sliver »

s.r. schreef:zijn die plastic hoesjes wat je om de kaarten heen kan doen handig?(is om de kaarten te beschermen)
Het is altijd een goede inverstering om ze te kopen want uiteindelijk is de waardedaling van je kaarten meer als de kosten van de hoesjes.
:D :D :D
Gebruikersavatar
GForce
Wizard
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo apr 10, 2002 3:05 pm

Bericht door GForce »

Zorg iig geval dat je geen doorzichtige hoesje hebt (iig de achterkant 8))
Verder speelde ik ook altijd met hoesje. Soms wil je later kaarten verkopen of ruilen en dan wil niemand ze omdat ze zo beschadigd zijn. (ik heb al wat afgeragde BL's gezien en dat is gewoon zonde)

Op draft gebruik ik geen hoesjes. De rares haal ik uit het deck en vervang ze door een proxie (een common die ik niet gebruik en daar met stift op geschreven.) Zodra ik die proxie speel leg ik de echte kaart op tafel zo beschadigd die eigenlijk ook niet.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

och... 100 mooi gekleurde ultra-pro hoestjes kosten iets van 8 à 10 ero

dus... verder vind ik het met schudden ook makkelijker (de-helft-pakken-en-in-de-andere-helft-schuiven techniek ;))

ander heb je ook nog wel dat de zijkanten van een kaart beschadigen
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
giraldo
Advanced
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jun 15, 2003 10:52 am

Bericht door giraldo »

Ik heb meestal dat de bovenste zwarte rand van de kaart witte plekken krijgt, ook al speel ik met hoesjes. Kan ik daar iets aan doen?
Gebruikersavatar
s.r.
Master
Berichten: 156
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 2:53 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door s.r. »

giraldo schreef:Ik heb meestal dat de bovenste zwarte rand van de kaart witte plekken krijgt, ook al speel ik met hoesjes. Kan ik daar iets aan doen?
komt volges mij door het schuddelen met de kaarten 8O
Gebruikersavatar
Thanatos
Master
Berichten: 140
Lid geworden op: di jun 10, 2003 5:32 pm
Locatie: Stein, Zuid limburg

hoesjes

Bericht door Thanatos »

Ik ga ze in iedergeval eens kopen, mijn kaarten vallen de hele tijd uit van de tafel.(zweet en manapool gaan niet samen :wink: )
No matter how powerful, ALL will fall before my blade!!


http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?t=1105
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

s.r. schreef:
giraldo schreef:Ik heb meestal dat de bovenste zwarte rand van de kaart witte plekken krijgt, ook al speel ik met hoesjes. Kan ik daar iets aan doen?
komt volges mij door het schuddelen met de kaarten 8O
Komt inderdaad door het schudden, maar ook door te korte hoesjes, soms komt er een setje hoesjes uit zo'n pakje protectors waar een deel van een beetje te kort is, normaal heb je ongeveer 1 mm boven de kaart het einde van het hoesje maar soms is dit eerder 0.1mm.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
KingFatass
Wizard
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo mei 12, 2002 7:19 pm

Bericht door KingFatass »

Ik adviseer jullie om voor 9 euro Japanse hoesjes te kopen bij gfmailorder.nl. Ik weet niet of ze aanbieding nog hebben, maar bij elk pakje kreeg je een gratis boster scourge.

En die Japanse gaan heel lang mee, bijna elke pro speler speelt er mee. Vooral de gunmetal hoesje zijn perfect. Bter dan ultra pro enzo
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gebruikersavatar
Xanatos
Adept
Berichten: 491
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 8:07 pm

Bericht door Xanatos »

giraldo schreef:Ik heb meestal dat de bovenste zwarte rand van de kaart witte plekken krijgt, ook al speel ik met hoesjes. Kan ik daar iets aan doen?
de opening zit aan de bovenkant.. als je de insteek methode gebruikt om je kaarten te schudden moet je ze met de onderkant er in steken...
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
Plaats reactie