Beurs in Purmerend (voor als je in de buurt woont)

Een overzicht van nationale en regionale Magic: the Gathering evenementen. Heb je zelf een evenement dat hier nog niet bij staat, dan ben je van harte welkom deze te plaatsen!

Moderator: Admins & Moderators

pi
Archmage
Contacteer:

Beurs in Purmerend (voor als je in de buurt woont)

Bericht door pi »

Oy,

elke laatste zondag van de maand is er een beurs in zalenverhuurbedrijf Concordia bij de Koemarkt in Purmerend, ik ben daar bijna altijd en vermaak me daar altijd erg goed, misschien dat meer mensen uit Amsterdam en omstreken zin hebben om die kant op te komen?

Er is altijd ook een tournooi, maar het wisselt steeds wat er gespeeld wordt, zo hebben we namelijk afgelopen jaar gespeeld: draft, sealed, type 2, type 1.5 highlander, type 1 (3 restricted kaarten toegestaan), rainbow stairwell (elk dubbellandje 2 keer (proxies toegestaan voor dubbelland), van elke kleur een kaart van 1-2-3-4-5-6 mana, voor artifacts hetzelfde en voeg nog 2 land naar keuze toe goude kaarten tellen voor 1 van hun kleuren, maar dit formaat is ook nog eens highlander, dus je kan niet 2 keer dezelfde goude kaart in je deck hebben), all common en ik neem aan dat op de tournooien die ik gemist heb nog wat anders is gespeeld. Deze maand is wordt er rainbow stairwell gespeeld. De hoofdprijs is gewoonlijk afhankelijk van het aantal inschrijvingen.

Naast het spelen in het tournooi is er altijd veel te ruilen en ook als je niet aan het tournooi mee doet kun je je altijd goed vermaken met ruilen of door gewoon te gaan spelen tegen anderen die niet aan het tournooi mee doen.

De beurs en het tournooi worden gesponsord door www.cardexchange.com (een online kaarthandel), hierdoor is het inschrijvingsgeld voor de tournooien niet erg hoog (3.5 euro geloof ik) en zijn ook de booster en/of starters bij sealed en draft niet zo duur (inschrijvingsgeld en pakjes ligt onder winkelprijs pakjes!), de beurs zelf is helmaal gratis.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ook deze maand is er weer een beurs, morgen namelijk. Morgen zal er voor de leifhebbers een sealed deck toernooi zijn met odeysey en judgement. Ik ben in ieder geval aanwezig.

mazzel

pi
Xanatos
Adept

Bericht door Xanatos »

kan iemand mij uitlaggen wat dat is, ik ben namelijk een rookie op het gebied van toernooien :D
"Anyone can snap his fingers and yank a soul. I prefer to kill creatively."
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Je krijgt daar 1 Tournament pack (75 kaarten) en 3 boosters. Je moet dan daar van die kaarten een deck bouwen van minimaal 40 kaarten. De rest van je kaarten is je sideboard. Je mag zelf dan ok nog basic lands meenemen xoveel als je wilt.

GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dat klopt ja, intresse om te komen?

mazzel

pi
Xanatos
Adept

Bericht door Xanatos »

ja,
maar iets zegt me dat dat niet 3 ero 50 gaat kosten
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het kostte 16 euro voor 1 odeysey starter en 3 jugement boosters, goed te doen dus, het was erg leuk!

mazzel

pi
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

Dat is goedkoop ja want normaal is dat 25 euro.

GFORCE
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
Xanatos
Adept

Bericht door Xanatos »

zozo,
weet je al wat er komende maand gaat gebeuren?
(wat voor een toernooi?)
Petros
Adept
Contacteer:

Bericht door Petros »

ik kom ook om koos ff in elkaar te rammen met magic dan althans :lol:
Xanatos
Adept

Bericht door Xanatos »

tja,
ik weet niet of jij wel waardig genoeg bent petrosje
(geintje)
maar wat krijgen we nou in juni?
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

voor zover ik weet zoiets als block constructed (of "bring your own block", dat is me nog niet helemaal duidelijk), kosten om hier aan mee te mogen doen zijn waarschijnlijk 3-4 euro.

Het is zo goedkoop omdat de boel gesponsord wordt door www.cardexchange.com, degenen die al zo'n 3-4 jaar de beurs organiseerd is een van de 2 werknemers van cardexchange, vandaar.

mazzel

pi
Xanatos
Adept

Bericht door Xanatos »

ik herhaal:
ik ben een rookie op het gebied van toernamenten en weet dus ook niet wat constructed is :D
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik stel voor dat je deze vragen in een ander deel van dit forum stelt, maar goed, je hebt in principe constucted en limited waarbij het bij constructed het idee is dat je zelf een deck meeneemt (type 1, 1.5, 1.x, 2, etc.) terwijl je bij limited op het tournooi pakjes krijgt om een deck mee te bouwen (draft en sealed).

mazzel

pi
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

voor wie langs wil komen is er morgen weer een beurs in Purmerend bij zalenverhuur Concordia.

Deze keer zal OBC (odyssey block constructed) gespeeld worden. Dit houdt in dat je alleen maar met kaarten van de sets odyssey, torment en judgement mag spelen.

Het tournooi begint om 11 uur, maar op zich kun je de hele dag komen voor de beurs. Persoonlijk ben ik waarschijnlijk vanaf ongeveer half 11 te vinden in Concodia.

mazzel

pi
Plaats reactie