Standard Form deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

collectocrat
Adept

Standard Form deck

Bericht door collectocrat »

Dit is mijn Form Of The Dragon T2 deck.
Ik heb er echter nog wat hulp bij nodig, vooral bij het sideboard.
Vooraf:
1. Ik heb maar twee Starstorms daarom zitten er twee Pyroclasms in. Deze wil ik dus nog vervangen voor 2 Starstorms.
2. Ensnaring Bridge lijkt wat tegenstrijdig en soms zit ie in de weg maar Toch heb ik hem vaak hard nodig dus alleen wanneer je een perfecte vervanger weet dat haal ik die er mischien uit.

Het deck:
3 Ensnaring Bridge
3 Form of the Dragon
1 Seismic Assault
4 Lightning Rift

4 Gempalm Incinerator
4 Lay Waste
4 Spark Spray
2 Starstorm
3 Solar Blast

2 Pyroclasm
2 Shock

4 Temple of the False God
4 Forgotten Cave

20 Mountain

Sideboard vraagstuk.
Ik weet niet welke keuze ik moet maken voor het sideboard. Ik heb twee opties.

1. Wit toevoegen. Waarbij ik oa zit te denken aan:
Ivory Mask (tegen direct damage [werkt die ook tegen goblin sharpshooter?])
Astral Slide (Om grote beesten/silver knights te sliden)
Noble Templar (heb geen eternal dragons)
Wipe Clean (tegen stabalizers)
enkele plains

2. Rood toevoegen.
Voor het verassingseffect cycling er uit te halen.
Er uit gaat dan:
4 lightning rifts
3 Solar Blast
4 Lay Waste
1 Slice and Dice
3 Ensnaring Bridge
Er in gaat dan bijvoorbeeld:
2 Rorix Bladewing
4 thoughtbound primocs
en nog wat beesten?

OK wie helpt mij.
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
KingFatass
Wizard

Bericht door KingFatass »

Wipe clean tegen stabilizer, vindt ik erg knap. En zowiezo slechtere kaarten in je deck stoppen, omdat je de juiste kaart niet hebt, vindt ik zowiezo geen optie.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
collectocrat
Adept

KingFatass schreef:1.Wipe clean tegen stabilizer, vindt ik erg knap.
2. En zowiezo slechtere kaarten in je deck stoppen, omdat je de juiste kaart niet hebt, vindt ik zowiezo geen optie.
1. ach foutje, tja ik ben ook zo artifact, enchantment removal van wit gewend.
2. Vind ik een rare beredenering. En aan die opmerking heb ik ook geen ruk. Verder geen tips? want zo schiet dit niet op natuurlijk.
-----
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

KF heeftgelijk, vul je deck niet op omdat je de kaart die je zoekt niet hebt.

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
collectocrat
Adept

En dan? Ik moet toch op 60 kaarten komen? Als er geen alternatieven voorhanden zijn, moet je wel.

Ik vindt het ook een beetje een arrogante opmerking richting magicers die zich geen dure kaarten kunnen veroorloven.
-----
GForce
Wizard

Bericht door GForce »

collectrocat schreef:Noble Templar (heb geen eternal dragons)
Ik heb maar twee Starstorms daarom zitten er twee Pyroclasms in
Dat bedoel ik, als je een echt goed deck hebt moet je wel zorgen dat de goede kaarten erin zitten. Als je de kaarten niet hebt betekend dat toch niet dat je ze dan hier niet kunt posten..............

GForce
Tell me what's on your mind or i'll splatter them against the wall and find out for myself!
KingFatass
Wizard

En ik neem dat jij er tournooien wil mee gaan spelen? Prima, have fun. Maar je moet dan niet verwachten dat je dan zou kunnen winnen.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
collectocrat
Adept

GForce schreef:
collectrocat schreef:Noble Templar (heb geen eternal dragons)
Ik heb maar twee Starstorms daarom zitten er twee Pyroclasms in
Dat bedoel ik, als je een echt goed deck hebt moet je wel zorgen dat de goede kaarten erin zitten. Als je de kaarten niet hebt betekend dat toch niet dat je ze dan hier niet kunt posten..............

GForce
Ik zeg toch ook dat er eigenlijk twee starstorms in moeten.
Ik kan wel het deck gaan posten zoals die eigenlijk zou moeten maar ik geef gewoon aan wat ik heb. Je hebt natuurlijk gelijk voor wat betreft die Eternal Dragons. Maar je kan niet verwachten van wie dan ook dat ie even 4 Eternal Dragons erbij koopt.

Daar komt nog bij dat ik toch duidelijk aangaf dat het me vooral om het sideboard ging.

@FatAss:
Blijkbaar vindt jij magic alleen maar leuk als je wint dat moet jij weten maar kom dan met nuttige opmerkingen of zeg niks. Aan die half beledigende/kwetsende opmerkingen heb ik helemaal niets.
-----
KingFatass
Wizard

Als ik magic alleen maar leuk zou vinden als ik zou winnen, dan zou het spel maar 20% van de leuk voor mij zijn. Wat ik aan je vraag is. Is het deck voor type 2 tournooien bedoeld? Dan lijkt het me handig, om gewoon de beste kaarten te spelen.

Is het voor multiplayer? Ja dan wordt het moeilijk voor ons om te bepalen wat erin moet en wat niet, dan kunnen we wel tips geven over welke kaarten slecht en welke bter zijn. Een noble templar is ALTIJD slecht bv.
Een multiplayer metagame is moielijker te bepalen, omdat wij jouw speel omgeving niet kennen.

Ik nam althans aan dat je serieus type 2 bedoelde, aangezien je een sideboard wilde.

Ik denk dat, voordat je meteen alle kaarten bijkoopt voor dit deck, eerst de metagame moet gaan bestuderen, nadat er type 2 tournooien met Mirrodin erbij, zijn gehouden. Ik zelf heb in het begin ook zelfs decks bedacht en daar dan voor duur kaarten bij zitten te ruilen, maar dan kom je bedrogen uit, als je naar je eerste tournoooi gaat.

Verder over het deck, de brigde vindt ik er niet echt in passen aangzien je vmet dit deck wilt cyclen, en hiermee je hand niet lager maakt.
collectocrat
Adept

KingFatass schreef: 1. Als ik magic alleen maar leuk zou vinden als ik zou winnen, dan zou het spel maar 20% van de leuk voor mij zijn. Wat ik aan je vraag is. Is het deck voor type 2 tournooien bedoeld? Dan lijkt het me handig, om gewoon de beste kaarten te spelen.

2. Is het voor multiplayer? Ja dan wordt het moeilijk voor ons om te bepalen wat erin moet en wat niet, dan kunnen we wel tips geven over welke kaarten slecht en welke bter zijn. Een noble templar is ALTIJD slecht bv. Een multiplayer metagame is moielijker te bepalen, omdat wij jouw speel omgeving niet kennen.

3. Ik nam althans aan dat je serieus type 2 bedoelde, aangezien je een sideboard wilde.

4. Ik denk dat, voordat je meteen alle kaarten bijkoopt voor dit deck, eerst de metagame moet gaan bestuderen, nadat er type 2 tournooien met Mirrodin erbij, zijn gehouden. Ik zelf heb in het begin ook zelfs decks bedacht en daar dan voor duur kaarten bij zitten te ruilen, maar dan kom je bedrogen uit, als je naar je eerste tournoooi gaat.

5. Verder over het deck, de brigde vindt ik er niet echt in passen aangzien je vmet dit deck wilt cyclen, en hiermee je hand niet lager maakt.
1. Gelukkig maar :) want zo komt kwam het niet echt over

2. Nee is niet voor multiplayer. Dat speel ik casual en maakt het me niet uit of het deck echt goed is als ie maar leuk is.

3. Klopt

4. Ben ik met je eens. Ik koop ook niet zomaar kaarten, ik probeer het eerst met proxies. Vandaar dat ik ook de decks plaats niet zoals die zou moeten maar zoals ik ze kan maken. Alleen als een kaart die ik niet heb en wel wil gebruiken ook in andere decks goed is/zou kunnen zijn koop ik ze (zoals Starstorm). Ik speel t2 toernooien dus ik heb er wel enig inzicht in. Maar je moet toch een keer met het deck een toernooi gaan spelen om te zien of het werkt. Dan maar niet winnen.

5. Kan ik inkomen en is opzich ook paradoxaal. Maar ik ben er achter gekomen dat ik ze wel nodig heb tegen flying en grote beesten in het algemeen. Meestal valt het wel te regelen de hand leger te maken wanneer dat nodig is.
-----
collectocrat
Adept

Dit is de "uiteindelijke" versie geworden.

4 Eternal Dragon
4 Gempalm Incinerator

3 Ensnaring Bridge

4 Lightning Rift
2 Seismic Assault
3 Form of the Dragon

4 Lay Waste
3 Solar Blast
4 Spark Spray
2 Starstorm
3 Wipe Clean

3 Temple of the False God
4 Forgotten Cave
4 Plains
13 Mountain

Nu het sideboard nog. Ik denk dat die wit gaat worden met Ivory Mask er sowieso in. 2 á 3 plains er in en nog een Wipe Clean. Maar verder.....
-----
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ben je niet bang voor mana screw? je speelt niet heel veel land voor naast de temples. De assault vind ik ook wat vreemd om dezelfde reden. Ik zou zelf wat landjes toevoegen die beide kleuren leveren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
collectocrat
Adept

Ik heb net even een proef gedaan en je hebt gelijk. Toen ik er geen wit i n had had ik evenveel landen en toen ging het trouwens wel goed. Kwestie van fijntunen. Welke kaarten leveren verder nog beide kleuren buiten city of brass?

Ik heb die Seismic Assault er in omdat ik ook Ensnaring Bridge er in heb zitten. Wanneer je cycled en je daardoor meerdere landjes in je hand hebt wil je die kwijt. Aan de andere kant, door die bridge kan ik de dragons niet uitspelen. Moet ik nog even over nadenken.....
-----
ragnarok
Adept

Bericht door ragnarok »

eeh battlefield forge of zoiets als ik me niet vergis?
---<misschien is niets geheel waar, en zelfs dàt niet>---
collectocrat
Adept

isniet t2
-----
Plaats reactie