Blauw artifact deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

collectocrat
Adept

Blauw artifact deck

Bericht door collectocrat »

Hallo mensen, ik heb een blauw artifact deck bedacht alleen heb ik totaal geen ervaring met blauw (ik speel sinds begin af aan RGW). Dus er zullen wel een aantal verbeteringen mogelijk zijn. Het is een grotendeels Mirrodin deck. Komt ie:

Kleine aanpassing:

Artifacts
4x Ishodon Scepter
4x Extraplanar Lens
3x Tower Of Fortunes
3x Tower of Murmurs
4x Sculpting steel
3x Icy Manipulator
4x Aether Spellbomb

Enchantments
2x Decree Of Silence

Instants
4x Discombobulate (lastige naam)
4x Brain Freeze
4x Mana Leak

Land
4x Stalking Stones
4x Seat Of The Synod
13 Island
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
KingFatass
Wizard

Bericht door KingFatass »

thoughtcast???
broodstar???
nieuwe mox???

En wat is je win conditie in je deck?
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
collectocrat
Adept

Tower Of Murmurs was mijn idee om te winnen, gecombineerd met Ishodon Scepter en Brain Freeze.

Extraplanar Lens voor mana acceleratie, dan zou die mox idd ook wel belangrijk zijn.

Thoughtcast heb ik ook aan zitten denken. Die naast Dispersal Shield of ipv?
-----
KingFatass
Wizard

Bericht door KingFatass »

Je moet zoweizo de shield dropen omdat hij echt slecht is, je kan bter compicate en/of mana leak spelen.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
collectocrat
Adept

Dan wordt het mana leak want die kan eventueel via de scepter.
Winconditie gaat wel lukken denk je?

4x Aether Spellbomb vervangen voor de mox dan?
-----
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

Extraplanar Lens is niet goed met maar 13 islands (en 4x is wel erg veel).
Ik zou dan nog eerder Cloudpost spelen voor de mana. En misschien Talismans.

En het is niet Ishodon Scepter maar Isochron Scepter. Idd wel leuk met Brain Freeze, had ik ook al bedacht. Maar 8 instants is wel weinig voor de Scepter, ik zou er nog iets bij doen wat ook leuk is voor de Scepter.

David
collectocrat
Adept

Ik kan die artifact landen dan gewoon vervangen voor islands en twee stalkingstones vervangen voor islands. En dan drie Extraplanar Lenses?

Maar wat dan voor die Isochron Scepter? Welke blauwe instants zijner dan nog die interessant zijn? Ik kan ook wit splashen. Die Raise The Alarm met Isochron Scepter is ook wel cool. met wit zou ik dan wel weer 4 Extraplanar Lenses moeten spelen lijkt me.
-----
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

voor wlek formaat is het deck uberhaupt? Ik neem aan type 2, maar als je wat verder terug slaat zijn fire/icy en/of orim's chant iig best leuk om onder je scepter te leggen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
collectocrat
Adept

T2 was het idee
-----
Baelin
Advanced

Bericht door Baelin »

ik zou is kijken of urza land misschien werkt ipv de extra planar lenses .. gaat wat playtesten kosten. Ik zou in elk geval dat artifact land eruit halen en extra islands erbij stoppen (kzie het nut niet van artifact land in dit deck behalve dan misschien sculpting steel).

je kan ook kijken of 2/3 temples of the false god werkt.

wat zou je doen als het je niet lukt om ergens vroeg in de game een mana leak op je screptre the zetten ?

Goblins lopen zo over je heen

oh enne .. ik zou gewoon unsummons gebruiken ipv spellbombs ... kost minder mana en als je die op je sceptre zet dan heb je wel een leuk effect. Boomerang is dan misschien nog wel beter.

Misschien nog een paar crystal shards erbij om je opponent te pesten totdat je genoeg mana hebt om met je towers te beginnen.
collectocrat
Adept

Die planar Lenses werken perfect, Urza land vindt ik een te groot risico. Unsummons zitten er al in boomerang ook, spellbombs zijn er al uit.
Die artefact landen zijn inmiddels vervangen voor die locust landen, stalking stones zijn vervangen door islands. Wat vooral mist is carddraw in het begin.
Ik zat te denken om igg die nieuwe kaartdraw walls er in te doen maar ik denk niet dat dat voldoende is. Ik post de nieuwe versie later nog wel.
-----
Baelin
Advanced

Bericht door Baelin »

Craddraw aan het begin ? Hmm .. ik zou er 2x Arcanis in stoppen .. is misschien niet echt aan het begin maar met 1 lens leg je hem zo neer .. en hij is een stuk goedkopen dan die towers :) + hij heeft ingebouwde beveiliging.

Concentrate/Toughtcast kan helpen .. moet je even kijken welke beter werkt in jou deck. Concentrate is altijd 4 mana voor 3 kaarten ... toughtcast is vaak 1 mana voor 2 kaarten .. maar niet altijd aan het begin als je niet genoeg atrifacts hebt. In jou deck denk ik dat concentrade beter is maar je moet even kijken.

Psycic membrane gaat vaak maar 1 kaart zijn en zal regelmatig 0 zijn omdat iedereen z'n creature removal vroeger of later wel op die wall schiet aangezien je geen andere creatures hebt. (kan leuk zijn als je hem elke keer naar je hand returned nadat je blockt met behulp van een gescepterde unsummon maar dat duurt lang en is misschien een beetje ver gezocht)

Waarom wil je eigenlijk niet alleen maar islands in je deck ? manaburn probleem ?

Crystal shards zijn altijd leuk om overtolige mana in te pompen :)

Solem simulacrum kan helpen ... krijgt er een gratis landje van en als ie dood gaat krijg je een kaart .. in de tussentijd heb je in elk geval iets om mee te blocken.

Post ff de laatste versie :)

EDIT! ajb, als je toch 2 posts na elkaar doet, edit de eerste! pi

Oh ... enne ... weet niet of dit gaat werken .. maar ..

Howling mines. heb zelf een millstone deck en daar zijn ze vrij essentiel.

Als je maar genoeg blijft bouncen (wat moet lukken als je genoeg blijft pakken met behulp van mines) zitten zij vanzelf met meer dan 8 kaarten en met behulp van de mines pak je genoeg kaarten om irritant te blijven doen.

Dit moet je proberen om te zien of het werkt of niet. (desnoods tap je ze met je icy in zijn beurt als je nix beters te doen hebt)
collectocrat
Adept

Artifacts
2x Tower Of Fortunes
3x Sculpting Steel
3x Tower Of Murmurs
3x Extraplanar Lense
4x Isochron Scepter
4x Chrome Mox

Instants
2x Discombobulate
3x Brain Freeze
4x Mana Leak
4x Thirst For Knowledge
4x Boomerang

Lands
4x Cloudpost
20x Island
-----
Baelin
Advanced

Bericht door Baelin »

Ik zou millstones doen ipv de brainfreezes.

Brainfrzeeze kan misschien meer kaarten doen in een keer doort storm maar gedurende 1 potje kan je een millstone toch vaker gebruiken.
Brainfreeze past in principe op de sceptre maar daar zou ik toch liever een mana leak of een boomerang op hebben zitten. Terwijl ik gewoon met m'n millstone kan millen.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

is mesmeric orb misschien wat?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie