types
Moderator: Admins & Moderators
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
type 1: alle sets zonder portal en unglued, sommige kaarten zijn restricted (1x in je deck toegestaan), sommige kaarten banned (0x toegestaan)
type 1.5: type1, maar dan met de restricted kaarten ook banned
extended: 6th en alle basissets daarna, tempest en alle expansions daarna
type 2: de laatste 2 grote sets en eventuele bijbehorende kleie expansions, en de laatste basisset
block: de laatste grote set en eventule bijbehorende kleinere expansions
mazzel
pi
type 1: alle sets zonder portal en unglued, sommige kaarten zijn restricted (1x in je deck toegestaan), sommige kaarten banned (0x toegestaan)
type 1.5: type1, maar dan met de restricted kaarten ook banned
extended: 6th en alle basissets daarna, tempest en alle expansions daarna
type 2: de laatste 2 grote sets en eventuele bijbehorende kleie expansions, en de laatste basisset
block: de laatste grote set en eventule bijbehorende kleinere expansions
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Slagwurm Armor
Frightcrawler
Suntail Hawk
Childhood Horror
Stratadon
Dragon Blood
Disciple of the Vault
Raise the Alarm
Nim Shambler
White Knight
Fresh Volunteers
Sacred Ground
Bonesplitter
Beast of Burden
Isochron Scepter
mogen die dan wel bij elkaar?
En is er een kaart dat al je creature's fly krijgen? ik had er dacht ik één gezien maar weet niet meer hoe die heet... (moet black of white zijn).
En ik zoek een kaart waar mee jij één monster van je zelf mag aan wijzen die alle aanvallende monsters moeten blocken en weer black of white moeten ze zijn...
Frightcrawler
Suntail Hawk
Childhood Horror
Stratadon
Dragon Blood
Disciple of the Vault
Raise the Alarm
Nim Shambler
White Knight
Fresh Volunteers
Sacred Ground
Bonesplitter
Beast of Burden
Isochron Scepter
En is er een kaart dat al je creature's fly krijgen? ik had er dacht ik één gezien maar weet niet meer hoe die heet... (moet black of white zijn).
En ik zoek een kaart waar mee jij één monster van je zelf mag aan wijzen die alle aanvallende monsters moeten blocken en weer black of white moeten ze zijn...
Ik zie niet wat er zo bijzonder is aan dit lijstje. Als je niet type2 of block wilt spelen lijkt het me prima.DmC schreef: allemaal kaarten
DmC schreef: En is er een kaart dat al je creature's fly krijgen? ik had er dacht ik één gezien maar weet niet meer hoe die heet... (moet black of white zijn).
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
erger nog, tenzij ik me sterk vergis zijn die kaarten ook nog eens allemaal in type 2 legaal. Je moet het zo zien, is het legaal in type 2, dan is het legaal in extended, want daar is type 2 een sub-groep van, is het legaal in extended is het legaal in type 1.5, omddat het daar weer een sub-groep van is, en type 1.5 is weer een subgroep van type 1. Het enige wat hier een uizondering op vormt zijn sommige kaarten die in het ene formaat wel toegestaan zijn, maar in een grotere groep niet, zoals tinker nu in extended, maar niet in type 1.5 legaal is.
mazzel
pi
erger nog, tenzij ik me sterk vergis zijn die kaarten ook nog eens allemaal in type 2 legaal. Je moet het zo zien, is het legaal in type 2, dan is het legaal in extended, want daar is type 2 een sub-groep van, is het legaal in extended is het legaal in type 1.5, omddat het daar weer een sub-groep van is, en type 1.5 is weer een subgroep van type 1. Het enige wat hier een uizondering op vormt zijn sommige kaarten die in het ene formaat wel toegestaan zijn, maar in een grotere groep niet, zoals tinker nu in extended, maar niet in type 1.5 legaal is.
mazzel
pi
Ik heb gezocht op die site, maar ik weet niet zoveel van die kaart om er een goede zoek aktie van te maken...David schreef:Ik zie niet wat er zo bijzonder is aan dit lijstje. Als je niet type2 of block wilt spelen lijkt het me prima.DmC schreef: allemaal kaarten
DmC schreef: En is er een kaart dat al je creature's fly krijgen? ik had er dacht ik één gezien maar weet niet meer hoe die heet... (moet black of white zijn).
pi schreef:erger nog, tenzij ik me sterk vergis zijn die kaarten ook nog eens allemaal in type 2 legaal.
Childhood Horror (alleen Odyssey)
Fresh Volunteers (alleen Mercadian Masques)
Frightcrawler (alleen Odyssey)
Stratadon (alleens Planeshift)
@ DmC:
Creatures flying geven gebeurt eigenlijk alleen met blauw (Levitation, Wonder). Skyshaper is een artifact waarmee je je creatures until end of turn flying kunt geven.
Om alle creatures 1 bepaald creature te laten blocken heb je iets als Lure nodig, maar die dingen zijn (bijna) altijd groen.
Voor bepaalde eigenschappen moet je nu eenmaal zijn bij bepaalde kleuren. Als je alleen wit en zwart speelt kun je bepaalde dingen niet. Dit wordt ook wel de 'Color Pie' genoemd.
David
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
oeps, idd, die zijn niet type 2 legaal.
@DmC: dat is helemaal afhankelijk van waarin je wilt dat je deck legaal is, als het voor type 2 moet kunnen dan zijn die kaarten illegaal, maar als het in extended moet mogen dan zijn alle kaarten toegestaan. Het is helemaal waar je op mikt.
mazzel
pi
oeps, idd, die zijn niet type 2 legaal.
@DmC: dat is helemaal afhankelijk van waarin je wilt dat je deck legaal is, als het voor type 2 moet kunnen dan zijn die kaarten illegaal, maar als het in extended moet mogen dan zijn alle kaarten toegestaan. Het is helemaal waar je op mikt.
mazzel
pi
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
je hebt 1 formaat dat alles omspant, da's type 1, er moeten heel gekke dingen gebeuren voor je deck niet type 1 legaal is. Een kleinere groep daar van is type 1.5, weer een kleinere groep van 1.5 is extended, en daar weer een kleinere groep van is type 2. Kijk naar voorgaande posts voor een duidelijkere omschrijving, het staat er echt allemaal.
mazzel
pi
je hebt 1 formaat dat alles omspant, da's type 1, er moeten heel gekke dingen gebeuren voor je deck niet type 1 legaal is. Een kleinere groep daar van is type 1.5, weer een kleinere groep van 1.5 is extended, en daar weer een kleinere groep van is type 2. Kijk naar voorgaande posts voor een duidelijkere omschrijving, het staat er echt allemaal.
mazzel
pi