proto

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
s.r.
Master
Berichten: 156
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 2:53 pm
Locatie: stein
Contacteer:

proto

Bericht door s.r. »

heeft iemand hier weleens het speltype proto gespeeld en is dat leuk? :P
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik, en ja.

Voor wie het niks zegt:
trek een starter open, schudt goed, speel om ante, verliezer zet een krabbel op zijn ante, winnaar stopt de kaart die ie gewonnen heb er bij in zijn deck, en repeat (vanaf het schudden).

voor de mensen die wat minder lang spelen starter=tournament pack.

mazzel

pi

p.s. mijn proto deck bevat momenteel 5 rares, een kaartje of 90 (het past precies nog in het doosje), hoogtepunten zijn oblivion stone (bijgewonnen), fatespinner (ook bijgewonnen), 3 annul (1x foil en 1x gewoon bijgewonnen), 2 duskworker (1x bijgewonnen), crystal shard, eenzaam dieptepunt, psychogenic probe, die nog niet 1x damage heeft gedaan, en ik speel 'm wanneer ik kan...
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Ik heb het nog nooit gedaan, en het lijkt mij ook niks. Stel dat je dus verliest, dan ben je meteen (bijv.) je oblivion stone kwijt. Ik hou nooit zo van risico's. Als je voor 3 euro een booster kan kopen en voor 1,50 euro een lootje kan kopen met 50 % kans dat je de booster wint zou ik voor de 3 euro gaan. Zo ben ik. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
collectocrat
Adept
Berichten: 348
Lid geworden op: zo aug 31, 2003 11:58 am

Bericht door collectocrat »

Waarom een krabbel op de ante?
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb. :)
Baelin
Advanced
Berichten: 27
Lid geworden op: ma aug 26, 2002 10:48 pm

Bericht door Baelin »

je koopt gewoon een starter .. als je ineens een chrome mox, een oblivion stone en een broodstar uit je starter haalt houd echt niemand je tegen als je nog een starter koopt en daar mee gaat spelen ipv je eerste starter :D

Het is eerder dat je een setje kaarten koopt speciaal voor proto-en alleen daar voor ... apart van je "gewone" magic kaarten maar juist om fun te hebben in proto. Als je er zo over nadenkt dat is het zo af en toe verliezen van 1 kaart niet echt erg.
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Daar heb je gelijk in. Dan is het mss iderdaad ook wel leuker :). Die krabbel op de ante zit er denk ik op zo te bewijzen dat je hem gewonnen hebt. Anders kun je er zelf gewoon kaarten bijstoppen zonder iemand weet dat die helemaal niet in de 'eigenlijke' starter zaten.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
s.r.
Master
Berichten: 156
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 2:53 pm
Locatie: stein
Contacteer:

Bericht door s.r. »

idd, en zoveel kans om bijv. je oblivion stone te verliezen is er niet, ik denk dat je meer kans hebt om een landje te verliezen... :P
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

kans dat je een goeie rare in zet bestaat, mar een rare is 1:75 kaarten, zo groot is die kans dus niet, en voor je tegenstander is die kans net zo groot.

Daarnaast kun je het gewoon zien als een paar maanden lol voor 12 euro, waarbij je na afloop ook nog eens een paar kaarten over hebt.

Over de krabbels: idd, dan kun je zien dat ze er niet zomaar bijgestopt zijn, ook kun je zo herkennen dat een arrest (o.i.d.) niet van jou is, maar van degene waar je laatst tegen speelde (en die 'm waarschijnlijk erg venijnig op een van je goeie beessies legde). Ook kun je het gewoon zijn als oorlogstrofeeen, je moet er gewoon trots op zijn dat je zo veel kaarten met een krabbel hebt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
PSyCHo
Advanced
Berichten: 29
Lid geworden op: di nov 25, 2003 8:35 pm
Locatie: Overasselt

Bericht door PSyCHo »

heel ff snel wat n00b vraagies:
1. Wat is een ante?
2. Mag je zelf deze "ante" bepalen?
Remember me....
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Een ante is een kaart die je inzet voor het spel begint, de winnaar van het spel wint dus de ante-kaart van de tegenstander(_s_). Deze kaart kan je niet zelf kiezen, het is gewoon om na het schudden de bovenste kaart van je deck in te zetten als ante (dus voordat je je hand pakt, kan evt ook erna..)
Gebruikersavatar
PSyCHo
Advanced
Berichten: 29
Lid geworden op: di nov 25, 2003 8:35 pm
Locatie: Overasselt

Bericht door PSyCHo »

ow, dus je hebt altijd de kans om een landje te pakken maar bv ook een vet zeldzame kaart, das de truc van proto, miss tog eens proberen....
Remember me....
Gebruikersavatar
Yodaboy
Wizard
Berichten: 574
Lid geworden op: za nov 02, 2002 4:43 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Yodaboy »

Zijn er ook Proto-toernooien ofzo? Net zoiets als sealed... Iedereen krijgt in het begin een tournament-pack en dan kijken wie het verst komt, enz, enz?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
PSyCHo
Advanced
Berichten: 29
Lid geworden op: di nov 25, 2003 8:35 pm
Locatie: Overasselt

Bericht door PSyCHo »

geen idee of da georganiseerd word... of met je eigen proto-deck, je kunt dan alleen niet controleren of je niet zelf als je kaarten heb voorzien met krabbels....
Remember me....
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

er zijn geen proto tournooien, wel was er in Amsterdam altijd een winkel waar het veel gespeeld werd en waar achter de toonbank een proto-deck of 30 lag. Het is ook niet echt een formaat waar je een tournooi mee wil doen, je wilt er gewoon lange tijd mee spelen, veel langer dan een tournooi duurt.

Btw, wij pakken eerst en draaien dan de ante om.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie