Verbeteringen?
Moderator: Admins & Moderators
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Verbeteringen?
Oy mensen,
heeft er misschien nog iemand suggesties over hoe dit forum verbeterd kan worden?
mazzel
pi
heeft er misschien nog iemand suggesties over hoe dit forum verbeterd kan worden?
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- collectocrat
- Adept
Ik ben niet helemaal tevreden over de regels.
Ik vind dat er een andere manier moet worden gevonden mbt have/want lists. Ik kom zelden aan 10 nieuwe toevoegingen. En dus blijft mijn lijst ergens in het midden hangen terwijl er wel wat veranderd is.
In mijn geval magic ik op donderdag avond, en in de weekenden dus de dagen ma- wo speel ik niet. Waarom niet gewoon zeggen dat je 1 maal per week een aanpassing mag doen en dan uppen. Ik zou dat dan bijv elke zo avond doen.
Verder geen problemen.
Ik vind dat er een andere manier moet worden gevonden mbt have/want lists. Ik kom zelden aan 10 nieuwe toevoegingen. En dus blijft mijn lijst ergens in het midden hangen terwijl er wel wat veranderd is.
In mijn geval magic ik op donderdag avond, en in de weekenden dus de dagen ma- wo speel ik niet. Waarom niet gewoon zeggen dat je 1 maal per week een aanpassing mag doen en dan uppen. Ik zou dat dan bijv elke zo avond doen.
Verder geen problemen.
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
Ga er maar vanuit dat ik het in mijn posts over T2 (standard) heb.
-----
Ik zou juist pleiten voor minder vaak uppen. Het gaat erom dat mensen je haves/wants kunnen vinden en zolang die op de eerste pagina staat hoeft ie toch niet ech bovenaan te staan? Niet iedereen kan bovenaan staan en als je niet iets super belangrijks te melden hebt lijkt het me onzinnig om te uppen.
Het lijkt me wel handig om een ander forum te hebben waar je kunt melden dat je dringend iets zoekt of ergens vanaf moet wat dan niet tussen de haves/wants door hoeft.
En nog ff echt on topic:
Het is de laatste tijd erg rustig op het forum maar ik heb niet het idee dat dat echt ergens door komt.
Ik vond de prijsvragen wel leuk, maar hoe kom je zomaar aan prijzen? Misschien met reclame?
David
Het lijkt me wel handig om een ander forum te hebben waar je kunt melden dat je dringend iets zoekt of ergens vanaf moet wat dan niet tussen de haves/wants door hoeft.
En nog ff echt on topic:
Het is de laatste tijd erg rustig op het forum maar ik heb niet het idee dat dat echt ergens door komt.
Ik vond de prijsvragen wel leuk, maar hoe kom je zomaar aan prijzen? Misschien met reclame?
David
- collectocrat
- Adept
Bekijk jij mijn lijst dan regelmatig?
Dat is op zich wel een goede. En dan doorverwijzen naar je eigen lijst??
Dat is op zich wel een goede. En dan doorverwijzen naar je eigen lijst??
Drop your weapon.........and the coffin!!
-----
-----
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
ik neem gewoonlijk met mensen contact op als ik wat bij hun zie, da's als zij zelf uppen, of als ik ze op andere sites vind, ik heb eigenlijk dus niet zo'n extra forum nodig, maar we kunnen het er natuurlijk over hebben, want misschien zijn er meer mensen die dat interessant vinden.
mazzel
pi
p.s. zelf ben ik ook geen fan van de 10 updates regel, zoals diegenen die de moeite hebben genomen de link te checken die ik gaf als dat onderwerp ter sprake kwam weten... (deze: http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?t=618)
ik neem gewoonlijk met mensen contact op als ik wat bij hun zie, da's als zij zelf uppen, of als ik ze op andere sites vind, ik heb eigenlijk dus niet zo'n extra forum nodig, maar we kunnen het er natuurlijk over hebben, want misschien zijn er meer mensen die dat interessant vinden.
mazzel
pi
p.s. zelf ben ik ook geen fan van de 10 updates regel, zoals diegenen die de moeite hebben genomen de link te checken die ik gaf als dat onderwerp ter sprake kwam weten... (deze: http://forum.naaitsabes.com/viewtopic.php?t=618)
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
da's makkelijk! Er zit al een zoekfunctie op het forum, en dan zeg je dat ie alleen in de trading corner moet zoeken, met eventueel alleen nieuwe topics...
mazzel
pi
da's makkelijk! Er zit al een zoekfunctie op het forum, en dan zeg je dat ie alleen in de trading corner moet zoeken, met eventueel alleen nieuwe topics...
mazzel
pi
@collectorcrat: ik check jouw lijst niet vaak maar ik check geen enkele lijst vaak. dat heeft niet te maken met of ie vorige week of 2 maanden geleden is ge-upt.
Doorverwijzen naar je eigenlijst lijkt me wel handig ja... die wordt dan een soort pp (of mag ik dat woord hier niet gebruiken?).
Ik ben van plan om een zoekfunctie voor haves/wants in mijn database te maken maar ik kom er nog niet echt aan toe. Moet ook nog beslissen in welke structuur ik dat ga doen en dat hangt weer af van het alternatief dat Wizards gaat geven voor CrystalKeep.
Is er vraag naar zo'n functie?
David
Doorverwijzen naar je eigenlijst lijkt me wel handig ja... die wordt dan een soort pp (of mag ik dat woord hier niet gebruiken?).
Ik ben van plan om een zoekfunctie voor haves/wants in mijn database te maken maar ik kom er nog niet echt aan toe. Moet ook nog beslissen in welke structuur ik dat ga doen en dat hangt weer af van het alternatief dat Wizards gaat geven voor CrystalKeep.
Is er vraag naar zo'n functie?
David
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
ik heb niet speciaal behoefte aan zo'n functie, maar als ie echt handig is zou ik 'm gebruiken.
Je mag het pp noemen als je wilt, het is alleen niet de naam die over het algemeen gebruikt wordt, en je moet maar net bekend zijn met nedermagic wil je het snappen. Haves/wants li(j)st is de term die het meest gebruikt wordt. Overigens moet je op nedermagic inloggen wil je bij een pp kunnen, dus eigenlijk klopt de vergelijking met een nedermagic pp ook niet.
mazzel
pi
ik heb niet speciaal behoefte aan zo'n functie, maar als ie echt handig is zou ik 'm gebruiken.
Je mag het pp noemen als je wilt, het is alleen niet de naam die over het algemeen gebruikt wordt, en je moet maar net bekend zijn met nedermagic wil je het snappen. Haves/wants li(j)st is de term die het meest gebruikt wordt. Overigens moet je op nedermagic inloggen wil je bij een pp kunnen, dus eigenlijk klopt de vergelijking met een nedermagic pp ook niet.
mazzel
pi
- Sab!
- Administrator
- Contacteer:
even een korte inval, ja moet af en toe ook gebeuren, ik ben nog even met een scriptje voor het uploaden van de avatars wat de admins hier dan kunnen gebruiken. Ik wou eigelijk even vragen of iemand nog ergens een leuke template had gezien voor dit forum. Ik kan uiteraard wel zelf wat in elkaar prutsen, maar dat zal een eeuwigheid duren. En sinds ik de laatste tijd niet meer zo druk bezig ben met designen zeg maar.
Ik hoor dat er een hoop ophef is over de trade corner, iemand daar wilde suggesties voor toevallig?
Misschien in het profiel van mensen een linkje naar hun haves/wants?
Kom maar met suggesties, ik zal wel kijken wat ik eraan kan doen
Ik hoor dat er een hoop ophef is over de trade corner, iemand daar wilde suggesties voor toevallig?
Misschien in het profiel van mensen een linkje naar hun haves/wants?
Kom maar met suggesties, ik zal wel kijken wat ik eraan kan doen
Mijn idee in het kort:
Een extra forum zonder beperkingen (zolang het goed gaat) waar je kunt melden wat je zoekt of dat je iets interessants hebt aan te bieden.
En geen posts meer in de tradingcorner.
Misschien dat de haves/wants op iets anders gesorteerd kunnen worden zodat je niet meer kunt uppen.
Een link in je profiel is wel handig maar nog handiger lijkt me een knopje net zoals die msn/icq/www knopjes.
Een extra forum zonder beperkingen (zolang het goed gaat) waar je kunt melden wat je zoekt of dat je iets interessants hebt aan te bieden.
En geen posts meer in de tradingcorner.
Misschien dat de haves/wants op iets anders gesorteerd kunnen worden zodat je niet meer kunt uppen.
Een link in je profiel is wel handig maar nog handiger lijkt me een knopje net zoals die msn/icq/www knopjes.
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
je kan nooit de topics in de trading corner op een eerlijke manier sorteren, er zullen altijd mensen verder naar beneden in de lijst staan dan anderen, hoe zou je dat oplossen?
@sab!: zoals de trading corner ooit was, met min of meer als enige beperking dat je om de X hoeveelheid tijd je een up mag doen vind ik nog steeds een goeie oplossing.
mazzel
pi
je kan nooit de topics in de trading corner op een eerlijke manier sorteren, er zullen altijd mensen verder naar beneden in de lijst staan dan anderen, hoe zou je dat oplossen?
@sab!: zoals de trading corner ooit was, met min of meer als enige beperking dat je om de X hoeveelheid tijd je een up mag doen vind ik nog steeds een goeie oplossing.
mazzel
pi
@pi, dat kun je niet oplossen. Maar als je geen voordeel hebt van uppen zal het dus ook minder gedaan worden. Als je iemands haves/wants kunt berijken via een linkje onder zijn naam is het ook niet meer zo belangrijk waar je in de lijst staat.
Om de x tijd is niet zo slecht maar dat zou ik eerder op 2 maanden zetten dan op een week. Het is niet zo interessant dat iemand 10 nieuwe kaarten heeft. Het is alleen wel handig om over minder-actieve/gesloten topics heen te springen.
David
Om de x tijd is niet zo slecht maar dat zou ik eerder op 2 maanden zetten dan op een week. Het is niet zo interessant dat iemand 10 nieuwe kaarten heeft. Het is alleen wel handig om over minder-actieve/gesloten topics heen te springen.
David
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
mijn grote probleem met de regels als die nu zijn is dat ze zo heel anders zijn dan op de meeste andere fora. Ik ben bang dat we daar mensen mee afschrikken. Om de 2 maanden een up mogen doen is nog veel erger en dat gaat echt niemand snappen die hier voor het eerst komt.
Ik vind het zo veel als je wilt uppen op andere fora ook niks, maar wekelijks lijkt mij een goed alternatief daarop, verder zie ik bij voorkeur geen verschillen met andere fora om het zo makkelijk mogelijk te maken voor mensen die hier nieuw komen.
Denk trouwens ook eens aan mensen die wat vaker hun haves en wants updaten dan jij, misschien heb jij slechts eens in de 2 maanden wat nieuws te melden, er zijn zeker mensen die net zo veel nieuws te melden hebben in een week.
mazzel
pi
p.s. aangezien je zelf aangeeft dat het niet op te lossen is dat er altijd mensen in het voordeel zijn met het op een bepaalde manier sorteren van de haves en wants lijkt me dat de discussie daarover afgelopen is.
mijn grote probleem met de regels als die nu zijn is dat ze zo heel anders zijn dan op de meeste andere fora. Ik ben bang dat we daar mensen mee afschrikken. Om de 2 maanden een up mogen doen is nog veel erger en dat gaat echt niemand snappen die hier voor het eerst komt.
Ik vind het zo veel als je wilt uppen op andere fora ook niks, maar wekelijks lijkt mij een goed alternatief daarop, verder zie ik bij voorkeur geen verschillen met andere fora om het zo makkelijk mogelijk te maken voor mensen die hier nieuw komen.
Denk trouwens ook eens aan mensen die wat vaker hun haves en wants updaten dan jij, misschien heb jij slechts eens in de 2 maanden wat nieuws te melden, er zijn zeker mensen die net zo veel nieuws te melden hebben in een week.
mazzel
pi
p.s. aangezien je zelf aangeeft dat het niet op te lossen is dat er altijd mensen in het voordeel zijn met het op een bepaalde manier sorteren van de haves en wants lijkt me dat de discussie daarover afgelopen is.
Dit forum moet het volgens mij niet hebben van de Trading Corner maar meer van de gezelligheid ofzoiets. Valt nu een beetje tegen maar toen er wat meer gepost werd was het best wel gezellig. Ik zie niet waarom we op andere fora moeten lijken...pi schreef:Oy,
Wil je uppen omdat je iets nieuws te melden hebt of omdat je je haves/wants bovenaan wilt hebben? Volgens mij lopen die twee dingen door elkaar. Het is duidelijk dat niet iedereen zijn haves/wants bovenaan kan hebben en daarvoor maakt het dus niet echt uit of iedereen eens in de week of eens in de maand upt. Voor het melden van iets nieuws was mijn idee dus om een nieuw forum te maken waar je zonder beperkingen je nieuwe dingen kunt melden.pi schreef: snip
Dan heb je duidelijk mijn punt nog niet begrepen.pi schreef: p.s. aangezien je zelf aangeeft dat het niet op te lossen is dat er altijd mensen in het voordeel zijn met het op een bepaalde manier sorteren van de haves en wants lijkt me dat de discussie daarover afgelopen is.
Een aanname die ik doe is dat we niet willen hebben dat er 'te vaak' zinloos geupt wordt. Zeg het als dat een foute aanname is.
Nog een aanname: mensen staan liever bovenaan dan onderaan met hun haves/wants.
Het is dus niet slim om de mensen die het meest doen wat we niet willen (zinloos uppen), het meest te belonen door hun lijst bovenaan te zetten.
Dit los je op door een andere (ook niet eerlijke) manier van sorteren te gebruiken.
Wat criteria die niet zo heel oneerlijk zijn:
* aantal keer bekeken (over de afgelopen tijd?), is helaas te faken.
* aantal posts van de eigenaar (over de afgelopen tijd), werkt helaas zinloze/off-topic posts in de hand maar maakt het forum misschien wel weer wat gezelliger.
Doe ermee wat je wilt,
David