Aven Warhawk - Creature Type's

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Shibby
Advanced

Aven Warhawk - Creature Type's

Bericht door Shibby »

Gisteravond speelde ik een Aven Warhawk:

Amplify 1 (As this card comes into play, put a +1/+1 counter on it for each Bird and/or Soldier card you reveal in your hand.). Flying

Nu had ik 2 Gustcloack Harrier in mijn hand, die creature typeBird and Soldier hebben. Als ik die alletwee laat zien, krijg ik dan 4 counters? Of twee, omdat ik maar twee kaarten laat zien?

Want als ik nu een Goblin Embermage into play heb, die Goblin en Wizard creature type heeft, telt ie mee voor zowel mijn Reckless One als mijn Nameless One. Werkt dit ook zo bij Amplify of, gaat het echt om een verschillende kaart die je moet laten zien?

*please help*[/i]
There is a bad smell in here...
AND IT AIN'T ME!
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

2 omdat je 2 kaarten laat zien.
grimreaper
Adept
Contacteer:

Bericht door grimreaper »

idd het aantal kaarten dat je laat zien bepaalt de amplify de and/or is alleen voor types die je mag laten zien
Afbeelding
KingFatass
Wizard

Bericht door KingFatass »

Wat betreft je 2e vraag, ja de embermage goblin telt zowel mee, voor de nameless one en reckless one.
“There’s two kinds of people: those that understand that Electro Shock Blues is the greatest album ever put together, and idiots.â€
Gast

Maar...

Bericht door Gast »

Maar...

Mag je dezelfde kaart niet nog een keer laten zien, alleen dan voor zijn andere creature type? :idea:
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

Mag je dezelfde kaart nog een keer laten zien voor hetzelfde creature type?
Ja dat mag, als je nog een keer een creature met Amplify speelt.
Daarom is het ook niet vergelijkbaar met de Embermage Goblin, omdat Reckless One en Nameless One verschillende kaarten zijn.

Lees dit maar eens goed, dan begrijp je het wel:

502.27. Amplify

502.27a Amplify is a static ability. "Amplify [X]" means "As this card comes into play, reveal any number of cards from your hand that share a creature type with this card. This card comes into play with X +1/+1 counters on it for each card revealed this way. You can't reveal this card or any other cards that are coming into play at the same time as this card."
Plaats reactie