Pagina 1 van 2

Casting Cost 2X

Geplaatst: di sep 21, 2004 1:21 pm
door Kingseltje
Hoi,

Vraagje hoor! :D Ik heb ee Chalice the Void (casting cost 2x X) hoe ewrkt dat dan precies? Ik heb ook een aart uit Legions die bij de morph (R)XX cost kaart heet geloof ik Warbreak Trumpeter. Moet je dan dubbel betalen? Of is 1 X voor de casting cost en de andere X voor het aantal counters (of Goblins)? Anders betaal je voor zo'n Chalice the Void bijvoorbeeld 4 kleurloos en krijg je 2 counters, of krijg je dan 4? En hoe zit dat met die morph van die Goblin?
In ieder geval alvast bedankt! :D

Nog een side question, hoe weet je wanneer iemand priority heeft? :roll:

Alvast bedankt! :D

Geplaatst: di sep 21, 2004 1:37 pm
door KingFatass
Zoals ja al vermoedde, de 2 X betekent dat je 2 keer x moet betalen.

Voor chalice krijg je als je 4 mana betaalt 2 counters (omdat je dus 2 x 2 betaald eigenlijks)

Tja en priority hangt van de stand van de maan af en wat je chinese sterrenbeeld is.

Nee ff serieus. Aan het begin van een beurt krijg die speler (die dus gaat untappen) priority. Er wordt gewisselt van priority (1)elke keer dat je naar een volgende phase gaat. Maw
- In je upkeep heb je geen effecten, maar je tegenstander wel. Jij zegt, in mij upkeep heb ik geen effecten, de tegenstander krijgt nu priority voor als hij effecten heeft.
- Jij zit in je main phase en wil naar je aanvalsphase gaan, geef je eerst priority door, omdat je tegenstander misschien wel een spell wilt spelen.
Er wordt ook (2) van priority gewisseld, zodra een speler iets op de stack legt. De een speler speelt een kaart, dan krijgt de andere speler priority om zelf spells te spelen (dit kunnen dan allen instants of effects zijn)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, int kort gezegd, als iemand zou kunnen reageren met een spell, dan heeft hij priority.

Geplaatst: di sep 21, 2004 3:02 pm
door David
Je verhaal over priotity klopt niet helemaal.
Aan het begin van de beurt krijgt niemand priority.
Aan het begin van de upkeep, draw step, main phase 1 en 2, alle steps van de combat phase en de end of turn step krijgt de active speler (de speler die aan de beurt is) priority.

Er wordt niet van priority gewisseld zodra er iets op de stack komt. Een speler kan altijd zelf als eerste op zijn spells/abilities reageren. De ander krijgt pas priority als de een past.

Nadat een spell/ability resolved is krijgt de active speler priority.
Als de niet-active speler past op een lege stack dan ga je naar de volgende step/phase.

Geplaatst: di sep 21, 2004 4:02 pm
door KingFatass
David heeft gelijk, ik was iets te makkelijk in mij uitleg.

Geplaatst: di sep 21, 2004 7:53 pm
door pi
David schreef:Er wordt niet van priority gewisseld zodra er iets op de stack komt. Een speler kan altijd zelf als eerste op zijn spells/abilities reageren. De ander krijgt pas priority als de een past.
Daar was ik al een tijdje nieuwsgierig naar, stel, ik speel een paar dingen in reactie op mekaar, ik pass, mijn tegenstander speelt iets, kan hij dan als eerste reageren op zijn spell? Of hangt dit misschien af van wie de actieve speler is?

mazzel

pi

Geplaatst: di sep 21, 2004 10:24 pm
door Gast
Ok, dus in mijn beurt ben ik de active player. Ik speel een morph creature (of een ander creature met een ability die ik direct zou kunnen activeren) mag ik die dan ook direct morphen? Of heeft de tegenstander de tijd om er een terror op te gooien?

1. Active speler speelt gemorphed creature
2. Active speler face up zijn creature
3. Ability van de morph gaat op de stack
4. Priority passed naar opponent.

Klopt dit? Of mag de tegenstander een terror spelen nadat ik de creature heb gespeeld? Omdat hij bijvoorbeeld door Amplify al denkt te weten welke morph ik speel?
Ik vind het allemaal nog wat verwarrend :D

Thanx!

Geplaatst: di sep 21, 2004 10:35 pm
door grimreaper
morph gebruikt de stack niet

Geplaatst: wo sep 22, 2004 1:24 am
door David
Grimreaper schreef:morph gebruikt de stack niet
Dat is waar maar je moet wel priority hebben om te kunnen morphen. Maar nadat je morph creature in het spel gekomen is heb je zelf als eerst priority en kun je dus gelijk morphen.
En hoewel morphen de stack niet gebruikt gaan de triggered abilities die er vaak aan gekoppeld zijn wel weer op de stack.

@pi: Zoals ik al zei kun je altijd zelf als eerste op je spell reageren. Maar als een spell resolvt krijgt de active speler altijd weer priority daarna.

Geplaatst: wo sep 22, 2004 12:19 pm
door Kingseltje
Dus als ik het goed begrijp, mag ik als active player een face down creature spelen en hem direct face up-en voor zijn morph cost, de triggered ability gaat op de stack, en dan pass ik priority door? Dus niemand kan in die tussentijd nog een destroy target creature (instant) spelen, waardoor ik hem niet kan face up-en?
Ik dacht dat creature spells als sorcery's waren, dus als je een creature wil spelen, iemand de tijd krijgt om dingen te doen en te casten, omdat sorcery's langzamer zijn dan instants.
Nou goed, ik geloof dat ik dan eindelijk dat stack gezeik een beetje begin te snappen dan :D

Thanx!

Geplaatst: wo sep 22, 2004 1:49 pm
door grimreaper
dat klopt
nadeel van sorc is dat de stack leeg moet zijn en je ze alleen in je eigen beurt mag spelen

Geplaatst: wo sep 22, 2004 2:04 pm
door Kingseltje
Dus creature casten en ability gebruiken mag direct achter elkaar?

Geplaatst: wo sep 22, 2004 2:17 pm
door grimreaper
naar mijn weten wel

Geplaatst: wo sep 22, 2004 3:49 pm
door David
Nee...
Je mag een creature inderdaad alleen spelen als de stack leeg is (net als een sorcery). En je opponent mag dan WEL reageren voordat jouw creature resolvt. MAAR dan ligt je creature nog niet in het spel en kan hij dus ook nog niet destroyed worden. Nadat het creature resolved is krijg jij weer priority en kun je hem morphen voordat je opponent weer priority krijgt.

Geplaatst: wo sep 22, 2004 6:35 pm
door pi
Oy,

ik wou daar aan toevoegen dat ie best in reactie op het morphen je creature kan slopen, maar dat het effect dan nog steeds op de stack zit.

mazzel

pi

p.s. @David: bedankt

Geplaatst: wo sep 22, 2004 7:03 pm
door David
Bedoel je in reactie op de (eventuele) triggered ability?
Want op het morphen zelf kun je niet reageren.