Pagina 1 van 1

All Common B/G

Geplaatst: vr mar 04, 2005 1:41 am
door pi
Oy,

een nieuw all common deck, mogelijk doet het je aan een ander deck denken :D.

// Lands
12 [IA] Forest (2)
10 [IA] Swamp (1)

// Creatures
4 [SC] Carrion Feeder
4 [CHK] Dripping-Tongue Zubera
3 [MM] Undertaker
3 [UL] Phyrexian Broodlings
3 [ON] Krosan Tusker
4 [AP] Llanowar Dead
3 [UD] Yavimaya Elder
3 [ON] Symbiotic Elf
4 [PY] Spore Frog
4 [AP] Penumbra Bobcat

// Spells
3 [UL] Rancor


Uitleg:

Er lijkt me bij de landjes niet bijzonder veel uitleg nodig, maar mocht iemand goede suggesties hebben op dat gebied die ik mogelijk over het hoofd heb gezien, laat het vooral weten.

De creatures dan, het kloppend hart van het deck. Net zoals in een zeker ander deck hebben ook nu mijn creatures een grote voorkeur voor dood gaan. De feeders en de broodlings zijn er om hier voor te zorgen, terwijl een redelijk deel ook goed instaat is om zichzelf dood te krijgen. Ik Speel een 11-tal creatures die wat nageslacht nalaten als ze dood gaan. Meer sac-voer is goed. Deze zubera, bobcat en elf kunnen ook best voor een leuk token legertje zorgen, mocht mijn tegenstander een vervelende verdediging op weten te bouwen. De undertaker houdt het deck bij mekaar door dingen terug te halen uit mijn yard. De elder en de tusker kunnen zorgden dat de undertaker genoeg voer houdt, daarnaast werkt de een goed samen met het hele sac gedoe en kan de ander eventueel dienst doen als finisher. De llanowar dead is voor nog wat meer acceleratie, maar ik verwacht dat ik na wat testen overtuigd zal zijn dat werebear beter is. Spore frog is er om te zorgen dat ik de tijd heb om een groot en stevig beest of veel tokens te bouwen. Daarnaast worden sommige tegenstanders volledig gelockt door een fog loop.

De 3 rancors doen ook dienst als finisher, ik vraag me wel af hoe noodzakelijk ze zijn en of er niet wat beters is te vinden in creature vorm.

Wat ik met dit deck probeer te doen is op verschillende fronten aanvallen. Lukt het niet met veel kleine beestjes, dan bouwen we wel 1 grote, of maken we een combinatie daar van. Ondertussen probeer ik cardadvantage op te bouwen over de langere termijn.

Hoe denk jij dat ik dit deck op kan voeren? Misschien wat leuke landjes, mogelijk wat efficientere creatures, of heb ik misschien een creature met een absurde hoeveelheid synergie met de undertaker gemist? Laat het me vooral weten! (Onthou alleen dat de kaart noou onder een andere rarity dan common gedrukt mag zijn geweest.)

Laat het me ook vooral weten als je het idee hebt dat ik bv veel beter een standaard snel b/g beatdown deckje kan bouwen (feeders, child of thorn's, bile urgin's, mongrels, basking rootwalla, festering goblin, dauthi horror, etc.).

Ik verwacht dat ik na verloop van een paar testpotjes al snel een update zal doorvoeren.

mazzel

pi

p.s. creatures die dienst doen als kamikaze piloten zijn cool :D.

Geplaatst: vr mar 04, 2005 1:08 pm
door Dragonheart
Ik denk dat je inderdaad beter wat Mongrels kunt spelen (gewoon een goed beest en de kleur verander ability kan nog wel eens nuttig zijn). In dat geval heb je ook veel aan de rootwallas die een goede synergy met de undertaker hebben.

De Tuskers zorgen wel voor een klein kaartvoordeel, de vraag is alleen of je wel 3 wil betalen om te cyclen voor 1 kaart winst. Ergens heb ik het idee dat 4 elders en wat recursion het ook moeten doen.

Als je de Tuskers weg haalt mis je wel een beetje de grote finishers, maar eerlijk is eerlijk, als finisher is de Tusker toch niet optimaal. Twisted Abomination zou voor die rol een leuke common zijn.

Geplaatst: vr mar 04, 2005 3:24 pm
door grimreaper
Geen enchantment/artifact removal? Of zie ik dat even over het hoofd? Creature decks lopen nogal snel los op enchantment/artifact locks die je wel wilt verwijderen dacht ik zo.

Geplaatst: vr mar 04, 2005 3:38 pm
door Yodaboy
Grimreaper schreef:Geen enchantment/artifact removal? Of zie ik dat even over het hoofd? Creature decks lopen nogal snel los op enchantment/artifact locks die je wel wilt verwijderen dacht ik zo.
Hoeveel enchantment/artifact locks ken jij met alleen commons? Maar ik ben het met je eens dat 2 Naturalize niet zouden misstaan...

Geplaatst: vr mar 04, 2005 4:52 pm
door pi
Oy,

mijn ervaring met all common is dat het bijna helemaal rond creatures draait. De enige enchantments zijn of niet gevraalijk of heten hermetic study of zo. Mischien dat ik nullmage advocate of nantuko vigilante zou kunnen overwegen. Zowel de vigilante als skinthinner spelen zou leuk kunnen zijn. Hoewel het redelijk traag is is het wel repeatable creature/artifact/enchantment removal. Een andere optie zou faceless butcher zijn. Die heeft dezelfde voordelen, alleen werkt ie niet als iemand besluit meer te spelen dan creature enchantments.

Hoewel wild mongrel en grote vriend basking rootwalla goed zouden werken voor een snel deck vraag ik me af of ze dan wel zo goed zullen zijn in mijn deck.

Ik denk dat ik iig werebears voor dead's switch en ghouls voor broodlings. Ik ga ook even met de butcher testen.

mazzel

pi