Pagina 1 van 2

tombstone stairwell deckie

Geplaatst: zo mar 20, 2005 11:13 pm
door ragnarok
Hoy ,
ben in creatieve bui of zoiets en zoek een echt multiplayer deckje te maken, mag ook voor gewone duelletjes zijn maar soit, kaart waar ik iets mee wou doen is tombstone stairwell en dacht aan volgende combinaties :

*tombstone stairwell
*iname death aspect (om veel spirits in je graveyard te krijgen, is er een kaart die dit ook doet voor willekeurige beesten?)
*revenant leek me ook wel leuk
dan een blasting station of spawning pit, om je tokens te recycleren die je anders na 1 beurt kwijt bent.

Graag suggesties en ideetjes , khad het graag groen zwart gehad maar anders mag ook.


groetjes,


ragnarok

Geplaatst: zo mar 20, 2005 11:44 pm
door pi
Oy,

adrian sullivan (90% zeker of zo) heeft een tijdje terug op wizards een artikel geschreven waarin ie best wel iets leuks deed met de stairwell, ik ben alleen helaas even kwijt wat precies. Misschien dat je daar naar wil zoeken voor inspiratie.

Persoonlijk denk ik dat je vooral wil denken over die tokens die je tegenstander krijgt. Graveyard removal of iets waardoor de tokens nutteloos voor 'm zijn lijkt me handig.

EDIT:
http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/feature/250
http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/daily/as51

mazzel

pi

Geplaatst: ma mar 21, 2005 3:02 pm
door ragnarok
http://www.starcitygames.com/php/news/article/8705.html
Artikel over een floodgate deck op het eerste zicht, maar als je naar onder scrollt zie je tot je groot jolijt twee tombstone deckjes, nu vroeg ik mij af is het waar wat Adam zegt? Nu weet ik wel dat als de tokens van tombstone stairwell in de graveyard gaan, ze je fecundity triggeren,
maar hij zegt dat dat ook geldt voor tokens van de tegenstander daar deze in jouw graveyard terecht komen omdat het JOUW tombstone stairwell is die ze genereerd?

Pi's suggestie ter harte genomen om graveyard van tegenstander(s ) leeg te houden, heb ik volgende kaarten gevonden op david's site :
*Gravestorm
{B}{B}{B}
Enchantment
At the beginning of your upkeep, target opponent may remove a card in his or her graveyard from the game. If that player doesn't, you may draw a card.
*Withered Wretch
{B}{B}
Creature -- Zombie Cleric
2/2
{1}: Remove target card in a graveyard from the game.
*Tormod's Crypt
{0}
Artifact
{T}, Sacrifice ~this~: Remove target player's graveyard from the game.
*Scrabbling Claws
{1}
Artifact
{T}: Target player removes a card in his or her graveyard from the game.
{1}, Sacrifice ~this~: Remove target card in a graveyard from the game. Draw a card.
*Mortiphobia
{1}{B}{B}
Enchantment
{1}{B}, Discard a card: Remove target card in a graveyard from the game.
{1}{B}, Sacrifice ~this~: Remove target card in a graveyard from the game.

Welke vinden jullie het best/leukst?
de laatste leek me leuk om ineens mijn graveyard ook op te vullen, hoewel discarden mss niet de beste manier daarvoor is, of wel?

Geplaatst: ma mar 21, 2005 4:05 pm
door pi
Oy,
Q: I have Fecundity and Genesis Chamber in play. My opponent has three Myr tokens in play. When the tokens die do they go to his graveyard or mine? If they go to my graveyard, then who draws the cards for Fecundity when they're put into a graveyard?

A: They go to your graveyard. However, he will draw the cards. The Oracle text of Fecundity reads 'Whenever a creature is put into a graveyard from play, that creature's controller may draw a card.' Your opponent was the controller of these tokens, so he will draw the cards.
Voor de graveyard removal zou ik iig je tegenstander niet de keus geven, gravestorm valt dus best wel hard af. Bij de rest geef ik de voorkeur aan een effect dat herhaaldelijk te gebruiken is. Mortiphobia lijkt me ideaal, vergeet ook niet dat ie best leuk kan werken met de Toshiro Umezawa die Adrian Sullivan in zijn artikel suggereerd (suggestie: speel buyback en andere kaarten die in je hand belanden zodat ze niet geremoved worden).

mazzel

pi

Geplaatst: ma mar 21, 2005 4:15 pm
door ragnarok
de verwoording van genesis chamber is toch anders dan tombstone stairwell?

Genesis Chamber
{2}
Artifact
Whenever a nontoken creature comes into play, if ~this~ is untapped, that creature's controller puts a 1/1 Myr artifact creature token into play.

Tombstone Stairwell
{2}{B}{B}
World Enchantment
Cumulative upkeep {1}{B}
At the beginning of each upkeep, if ~this~ is in play, each player puts into play a 2/2 black Tombspawn Zombie creature token with haste for each creature card in his or her graveyard.
At end of turn or when ~this~ leaves play, destroy all tokens put into play with it. They can't be regenerated.

bij de tombstone word nergens een rechtstreekse controller vermeld? maakt dit dan geen verschil?

Geplaatst: ma mar 21, 2005 4:31 pm
door pi
Oy,

degene onder wiens control ze zijn is de controller, aangezien hij ze niet in het spel stopt onder jouw controle neem ik aan dat ze onder zijn controle zitten he :D. Als ze onder jouw controle zaten dan kon je tegenstander er ook niet mee aan vallen en zo.

mazzel

pi

Geplaatst: ma mar 21, 2005 5:36 pm
door ragnarok
daar heb je'n punt :oops:

oh wat vinden jullie van carrion wurm, dacht aan kaarten uit graveyard verwijderen en zag die jongen in m'n map zitten, zit daar maar te zitten, past die in dit deck of is dat sub-optimaal?

toshi idee is idd leuk, maar kwou er beuk achtig deckje van maken, ik zie nog wel, khoop jullie zo snel mogelijk een deck list (extended liefst) te bezorgen om aan te sleutelen :)

treshold kaarten moeten ook best werken niet?
stitch together enzo?

Geplaatst: ma mar 21, 2005 5:56 pm
door pi
Oy,

aangezien je wel hard creatures in je yard wil stoppen heb je naar verhouding wel snel treshold wat dat betreft is treshold wel geinig.

Carrion wurm is een slechte optie omdat je de keuze bij je tegenstander legt. Je wil zeker weten dat ie weinig creatures in zijn yard heeft, je wil niet afhankelijk zijn van of ie mee werkt of niet.

Bedenk trouwens dat je ook iets wil hebben tegen creatures die je tegenstander al in play heeft dat ze niet in zijn yard stopt. Faceless butcher en duplicant lijken me daarvoor iig opties, mogelijk zijn er meer.

mazzel

pi

Geplaatst: ma mar 21, 2005 7:47 pm
door David
Misschien zijn creatures met cycling leuk.

Geplaatst: ma mar 21, 2005 11:23 pm
door pi
Oy,

vergeet dan niet de "in game cyclers" zoals yavimaya elder en marker beetles.

mazzel

pi

Geplaatst: di mar 22, 2005 1:32 pm
door ragnarok
gempalm polluter lijkt me ook deftig hier :)

EDIT
wat denken jullie van dingen als sickening/insidious dreams hier?

ook nog iets , dingen die ik discard met mortiphobia...
is dat bedoeld in een toshiro deckje of kan dat ook zonder die toshiro?
zou ik dan iets moeten voorzien om dikke bakken of zoiets terug te kunne halen?

blasting station om tokens op einde beurt naar iemands kop te gooien , is dat plan?

Geplaatst: di mar 22, 2005 4:35 pm
door David
Daar had ik ook al even aan gedacht. Maar toen had ik nog niet bedacht dat die tokens allemaal zombies zijn. Die is zeker erg goed! Vooral als je tegenstanders ook wat creatures in hun graveyard hebben :).

Geplaatst: di mar 22, 2005 10:07 pm
door ragnarok
ok , euhm om de tombstone stairwell symmetrie beetje te doorbreken zijn er twee mogelijkheden denk ik
1/ graveyard van tegenstanders creatureloos houden of
2/ zorgen dat ze geen damage doen
zag ergens iemand sphere of grace spelen
"If a black source would deal damage
to you, prevent 2 of that damage.
(cc = 3W)

Wat vinden jullie van die tweede optie, of enkel nut als het een multiplayer deckje zou worden?

tot nu toe ben ik aan het twijfelen of ik volledig zombie zou gaan of niet
leuke zombies zijn :
noxious ghoul
vengefull dead
gempalm polluter
+ tokens van stairwell is leuk
natuurlijk werkt dit allemaal beter naarmate er meer tokens in spel komen

zit nog altijd met het probleem om veel dode beestjes te bemachtigen, iets zoeken om ze aan te saccen(blasting station?) of toch maar gaan vo mortiphobia en discard....
....

andere optie is mss
lifegain à la" soul warden / auriok champion "
die triggered als tokens in spel komen?

'k hoop dat dit nu niet beschouwd word als forum flooden of zoiets want ik blijf maar vraagjes stellen :p

alvast bedankt,

ciao

Geplaatst: di mar 22, 2005 10:25 pm
door David
ragnarok schreef:ok , euhm om de tombstone stairwell symmetrie beetje te doorbreken zijn er twee mogelijkheden denk ik
1/ graveyard van tegenstanders creatureloos houden of
2/ zorgen dat ze geen damage doen
zag ergens iemand sphere of grace spelen
"If a black source would deal damage
to you, prevent 2 of that damage.
(cc = 3W)
Als je gewoon zorgt dat je meer tokens hebt kun je ook gewoon blokken. Aangezien jij je deck er omheen bouwt moet je er wel voor kunnen zorgen dat je meer tokens krijgt dan de anderen. Een beetje graveyard removal voor de zekerheid kan vast geen kwaad. Withered Wretch is bijvoorbeeld ook nog een Zombie :).
tot nu toe ben ik aan het twijfelen of ik volledig zombie zou gaan of niet
leuke zombies zijn :
noxious ghoul
vengefull dead
gempalm polluter
+ tokens van stairwell is leuk
natuurlijk werkt dit allemaal beter naarmate er meer tokens in spel komen
Volledig zombie lijkt me nergens voor nodig. Maar de kaarten die je noemt zijn zeker leuk om 1 of 2 keer te spelen.
zit nog altijd met het probleem om veel dode beestjes te bemachtigen, iets zoeken om ze aan te saccen(blasting station?) of toch maar gaan vo mortiphobia en discard....
....
Ik zou gewoon wat cycling beestje en wat kleine beestjes spelen. Extra fijn is het als ze hun werk al gedaan hebben als ze in de graveyard komen, zoals bijvoorbeeld Bone Shredder of Multani's Acolyte (die ook nog makkelijk in de graveyard komen :)). Als je gewoon veel beestje speelt krijg je er vanzelf ook veel in je graveyard.
Met dat in gedachte kun je in plaats van blasting station beter een nuttig creature spelen. Bijvoorbeeld Krovikan Horror of Nezumi Bone-Reader.
andere optie is mss
lifegain à la" soul warden / auriok champion "
die triggered als tokens in spel komen?
Dat werkt, maar dan zou je wel wit moeten spelen.
'k hoop dat dit nu niet beschouwd word als forum flooden of zoiets want ik blijf maar vraagjes stellen :p
Het lijkt mij gewoon ontopic hoor. En ook wel leuk om over na te denken.

Geplaatst: wo mar 23, 2005 1:45 pm
door Dragonheart
Je kunt natuurlijk een deel van het Zombie Bidding deck gebruiken voor je graveyard plannen. Dat werkte ongeveer zo:

Kaarten die voor een volle graveyard zorgen:
Twisted Abomination
Putrid Raptor
Carrion Feeder
Gempalm Polluter
Read the Runes

Nuttige zombies met Triggers:
Vengeful Dead
Noxious Ghoul
Rotlung Reanimator

Graveyard-hate:
Withered Wretch

Misschien dat je daar iets aan hebt...