Pagina 1 van 1

Elf lich

Geplaatst: di apr 05, 2005 2:18 pm
door grimreaper
3 Lich
2 Zuran Orb
1 Yawgmoth's Will
4 Brain Freeze
4 Dark Ritual
4 Drain Life
4 Wellwisher
4 Urborg Elf
4 Priest of Titania
2 Llanowar Elves
2 Llanowar Dead
2 War Tax
2 Propaganda
2 Fertile Ground
1 Black Lotus
1 Mox Sapphire
1 Mox Jet
1 Mox Emerald
4 Underground Sea
4 Tropical Island
4 Bayou
1 Swamp
1 Island
2 Forest

Control, Life gaining, Fundeck, Combo based, Theme based, Fast mana, Cardadvantage, Slow win (Multiplayer).

Lich is de engine van dit deck en de reden om dit deck te maken Doel is dmv van Lich veel kaarten te rapen om zo een grote storm kaart te spelen. Verder veel mana ervoor en verdediging.
Zuran Orb zorgt of voor levens of 2 kaarten afhankelijk van de situatie, extra gevaarlijk in dit deck dus nog gevaarlijker gemaakt door perfect voor de storm dus.
Yawgmoth's Will leuk voor storm of andere kaarten.
Brain Freeze de kill in dit deck (zit te denken aan minder kopieën ervan in het deck 1 is vaak al genoeg).
Dark Ritual snelle mana en werkt mooi met storm.
Drain Life beestjes opruimen en nog levens (of kaarten) scoren.
Wellwisher of veel levens om in het begin op de tafel te blijven en later een mega card-engine met Lich voor Storm.
War Tax je hebt veel mana en wil natuurlijk niet aangevallen worden.
Propaganda zelfde als war tax maar dan minder mana-intensief
De rest is mana, mana, mana en voer voor lich's drawback van damage krijgen.

Geplaatst: di apr 05, 2005 4:13 pm
door Dragonheart
Waarvoor ga je dit deck gebruiken?

Geplaatst: di apr 05, 2005 4:17 pm
door grimreaper
Ik geloof dat er maar 1 type beschikbaar is he ;)

Geplaatst: di apr 05, 2005 4:18 pm
door Dragonheart
Ik bedoelde meer, toernooi, casual...

Maakt nogal wat uit...

Geplaatst: di apr 05, 2005 4:19 pm
door grimreaper
Oh? Vind je? Leg eens uit graag.

Geplaatst: di apr 05, 2005 4:20 pm
door Dragonheart
In casual (multiplayer) wordt er waarschijnlijk meer mass-removal gespeeld. Dat zuigt een beetje met allemaal kleine elven... (ik bedoel daarmee ook dingen als Starstorm, Pyroclasm, Infest en Decree of Pain).

Bovendien spelen heel veel mensen in multiplayer artifact/enchantment removal. Lijkt me ook vervelend.

Geplaatst: do apr 07, 2005 1:21 pm
door grimreaper
Klopt, maar daarvoor (en direct burn) moet nog een sideboard komen.

Geplaatst: vr apr 08, 2005 1:51 pm
door Dragonheart
Ah, jij speelt multiplayer met sideboard als ik het goed begrijp?

Geplaatst: vr apr 08, 2005 2:04 pm
door grimreaper
Als ik multiplayer speel is het casual en dan is het eerste potje side-boarden heel gewoon.

Geplaatst: vr apr 08, 2005 9:13 pm
door Dragonheart
Als je echt tips wil krijgen, dan doe je er wellicht verstandig aan dit soort informatie meteen te geven. Het maakt namelijk best wat uit of het een casual of toernooi deck is en of je wel of niet een sideboard gebruikt.

Ik vraag me af hoe je optimaal gebruik wilt maken van de drain life, maar het kan zijn dat ik een kaart niet herkend heb, die andere mana naar zwarte omzet. In ieder geval zou consume spirit beter zijn dan drain life aangezien de kaarten precies hetzelfde doen muv het maximale aantal leven dat je kunt krijgen bij het mollen van beesten. Bij de drain is dit maximaal de toughness van het beest, bij de consume is dit het aantal zwarte mana dat je voor x gebruikt.

Geplaatst: za apr 09, 2005 10:11 am
door pi
Oy,

ik kan bevestigen dat er geen mana filter in het deck zit.

Ik zie niet helemaal waarom je blauw zou willen spelen in een deck als dit, tendrils of agony vervangt brain freeze, war tax en propaganda kunnen vervangen worden door zoiets als ensnaring bridge of forcefield en dan ben je er al. Ook verbaas ik me over het gebrek aan fetches.

mazzel

pi

Geplaatst: di apr 12, 2005 2:00 pm
door grimreaper
Drain Life/Consume Spirit is idd foutje geweest. Maar brain freeze bewust. Damage is namelijk veel makkelijker te verkomen/omzeilen als kaarten uit je library.