Pagina 1 van 2

r/g land control/creature

Geplaatst: wo mei 04, 2005 6:08 pm
door sumilidon
LANDS:
4 wooden foothills
3 shiven oasis
6 mountain
8 forest
2 contested cliffs

CREATURES:
4 vine trellis
1 silklash spider
4 ravenous balloth
4 molder slug
4 birds of paradise
4 troll ascetic

SPELLS:
4 stone rain
4 starstorm
4 plow under
4 creeping mold

SIDEBOARD:
4 molten rain
4 pyroclasm
1 obliterate
4 naturalize
2 siklash spider

wat vinden jullie? ik vind 1 siklash beetje weinig, en 2 starstorm naar sideboard en obliterate naar deck?
let me hear u! :P

Geplaatst: wo mei 04, 2005 6:28 pm
door Dragonheart
Om te beginnen is het makkelijk om aan te geven waar je het deck voor gaat gebruiken. Meestal is het ook handig als je zelf wat van je ervaringen met/gedachten over het deck geeft.

Geplaatst: wo mei 04, 2005 6:30 pm
door sumilidon
ok...
wel tegen een artifact deck ramt het wel lekker....
tegen mono rood burn ook wel.....
ik heb nog wat problemen met kodama reach/tooth and nail
en mono control blauw.

ik heb dit deck. het is extended en ik denk dak het es op tournaments wil proberen... het speelt wel vrij lekker...

Geplaatst: wo mei 04, 2005 6:31 pm
door Dragonheart
De decks die je nu noemt zijn allemaal T2 toch?

Waarom speel jij dan geen T2 deck?

Geplaatst: wo mei 04, 2005 6:32 pm
door David
Hoe ramt het wel lekker en wat zijn de problemen die je hebt?

Geplaatst: wo mei 04, 2005 6:35 pm
door sumilidon
@dragon heart: omdat ik dan mn onslaught kaarten eruit moet gooien
@david. ik heb zelf veel land removal, als dat ook tegenmij word gespeeld is mijn deck zo weg.
counterspell ben ik ook zo weg, omdat ik daar niet echt iets tegen kan doen.
tooth and nail? ik heb alleen maar starstorm daartegen.
en ik krijg vrij snel land... als iemand anders dat ook heeft hou ik die voorsprong niet.

Geplaatst: wo mei 04, 2005 6:46 pm
door Dragonheart
Het is dus wel handig als je weergeeft wat je precies met het deck doet, toernooien, multiplayer, whatever...

Om een voorbeeld te noemen:
Ik speel extended toernooien met dit deck -> in dat geval zuigt het een beetje...

Ik speel multiplayer met dit deck -> er zijn nog wat leuke opties die dan effectiever zijn en bovendien is LD niet echt het je van het in multi...

Geplaatst: wo mei 04, 2005 7:10 pm
door sumilidon
yo, welke veranderingen dan?

Geplaatst: wo mei 04, 2005 8:59 pm
door Dragonheart
Ik ga ervanuit dat je deck dus voor multiplayer is. Je bent zo'n diehard die perse land destructie wil spelen. Zo een beetje uit de losse pols kun je met het volgende beginnen:

-4 birds of paradise
-> Kan, maar omdat het hier niet onbelangrijk is dat dit niks anders dan acceleratie is, even verwijderen
-4 stone rain
-> 1x te gebruiken en dan heb je een vijand, andere spelers lachen zich kapot en maken zich klaar om jou af te maken
-4 plow under
-> iets beter dan stone rain, maar wel weer dezelfde argumenten

Van je originele lijst blijft dan over:

4 vine trellis
1 silklash spider
4 ravenous balloth
4 molder slug
4 troll ascetic

4 creeping mold
4 starstorm

Dit is een mogelijkheid voor het toevoegen:

+4 Sakura-Tribe Elder
De extra mana-acceleratie of fixer die je zo nu en dan goed kunt gebruiken. Maakt je 4cc spells belangrijker.
+3 Dwarven Blastminer
Herhaaldelijk non-basic land mollen (Urzatron anyone?)
+2 Silklash Spider
Je ziet dat je deck tamelijk slecht is tegen vliegende zaken.

+3 Decree of Annihilation
Deze molt dus alle landen en dat is hoe dan ook beter in multi als je al... Het cyclen maakt counteren moeilijker.

Dan volgens de Secret BZOEWHLJNH-Tech methode bepalen welke landen je nodig hebt:
Min. 13 Forest
Min. 9 Mountain

Dan krijg je:

2 Contested Cliffs
4 Wooded Foothills
3 Shivan Oasis
9 Forest
5 Mountain

4 Sakura-Tribe Elder
4 vine trellis
4 troll ascetic
4 ravenous balloth
4 molder slug
3 silklash spider
3 Dwarven Blastminer

4 creeping mold
3 Decree of Annihilation
4 starstorm

Je ziet, in feite minder LD, maar daarvoor LD die een wat bredere toepassing heeft in multiplayer. Je kunt uiteraard ook denken aan dingen als Zo-Zu the Punisher, Petradon, Myojin of Infinite Rage, Terravore etc.

Ga anders in de sectie met deck lists eens opzoek naar het RG LD deck dat Bastial Fury speelde in de tijd van Ben Hur.

Geplaatst: wo mei 04, 2005 9:34 pm
door David
Wat voor secret tech methode? ;)

Geplaatst: wo mei 04, 2005 10:33 pm
door sumilidon
yo het is niet echt voor multiplayer. ik probeer hiermee toernooi te spelen.
het is juist mjin bedoeling de mana acceleratie hoog te houden. vandaar dat i k liever de bird erin houdt. verder bedankt voor je tips. ik kan er best handige dingen tussen uit halen. en welke secret methode trouwens?

:P

Geplaatst: do mei 05, 2005 11:20 am
door Dragonheart
BZOEWHLJNH= Bepaal Zelf Op Eenvoudige Wijze Hoeveel Landjes Je Nodig Hebt

Dat werkt ongeveer zo (geen enkele statistische achtergrond):
Zoek in iedere kleur de kaart waarbij je zo snel mogelijk veel mana van 1 kleur (of 2) nodig hebt. In het voorgestelde deck zou dit voor groen de Troll zijn en voor rood het cyclen van de decree.

Dus heb je in je derde beurt 2 groen nodig en in je 9de beurt 2 rood. Ik ga meestal uit van het feit dat je als eerste speelt. In dat geval heb je in je 3de beurt 2 kaarten getrokken. Dit betekent dat van de 9 kaarten er 2 een forest moeten zijn. Voor de mountains geldt dat er 2 van de 13 een mountain moeten zijn.

Forest= 2 * 60 / 9 = 13
Mountain = 2 * 60 / 13 = 9


Je zegt dat je er een toernooi mee wil spelen... watvoor toernooi is dat dan? Je deck is namelijk niet T2 legaal (de decks die je als tegenstand meldt wel...). Het meest voor de hand liggende formaat is dan Extended en daar is je deck niet zo heel geschikt voor...

Geplaatst: do mei 05, 2005 11:52 am
door David
Grappige formule. Ik denk dat ie wel nuttig is om de verhouding tussen forests en mountains te bepalen maar niet voor de totale hoeveelheid land. Je hebt namelijk minder land als de kaarten meer (generieke) mana kosten...

Geplaatst: do mei 05, 2005 1:58 pm
door Dragonheart
Klopt, ik hanteer het ook als een minimum vereiste om color-screw zo veel mogelijk te voorkomen.

In een deck als dit, met veel duurdere spells, zou ik normaalgesproken minimaal 24 land spelen (met de cliffs misschien zelfs 25). Maar door de aanwezigheid van een 8tal mana-acceleratoren, kun je het aantal landen op 23 houden (nog minder zal resulteren in vaker mulliganen en dat wil je ook niet).

Je hebt dan dus 23 landen, waarvan er minimaal 13 groen moeten produceren en minimaal 9 rood. Alles wat je vervolgens als extra kunt toevoegen, zorgt voor een consistenter deck.

Geplaatst: do mei 05, 2005 6:09 pm
door sumilidon
ik wil het wel voor extended gebruiken... wat kan ik veranderen? ik ben bereid.... zelfs bereid mn land control op te geven...en dat zegt wat.
:D