Pagina 1 van 1

nu geen zwart/blauw meer maar zwart/groen

Geplaatst: do jul 21, 2005 1:05 am
door promp!$
omdat ik toch te weinig goede zwarte cr. had voor een heel deck heb ik het volgende gedaan:

*blauw weggehaald.
*groen toegevoegd.

*met dit "nieuwe deck" ben ik 20/7 gaan multiplayen!!

(chaos en dat je alleen 1 tegenstander mag aanvallen)
dit deck is dus ontstaan uit het oorspronkelijke zwart/blauwe deck)

decklijst volgt hieronder:

2 sengir vampire +
2 ishan's shade +
2 black knight +
2 abyssal spcter
1 hollow specter
1 gangrenous zombies
1 frozen shade
1 nightmare
--
12 zwarte cr.


4 wild mongrel +
2 killer bee +
2 fallow wurm +
2 rootwalla +
--
10 groene cr.

9 forest
1 snow cov. swamp
13 swamp
--
23 land


2 regeneration
2 tranquility
1 dwell on the past
1 giant growth
2 joyous respite
--
8 groene spells

1 diabolic tutor
1 pestilence
1 bad moon
2 animate dead
2 unholy strength
--
7 zwarte spells

nou ja echt heel goed ging het niet:
resultaten (op 20/7)
1 of 2 x multi gewonnen (voornamelijk door afwachten en low-profile)
1 of 2 x single gewonnen : door redelijk snel in het spel te komen (het is veel meer een single deck nog: ik weet het)
creatures zonder plusje ben ik niet echt tevreden over.
en verder had ik wel weinig creature-removal
(alleen pestilence)
--
* geen onbeperkt budget
* format t1
* casual (maar wil wel af en toe winnen)

Geplaatst: do jul 21, 2005 12:06 pm
door pi
Oy,

wat ik met name zou doen is wat meer goedkopere dingen spelen. Dat was geloof ik ook een beetje waar het 20/7 op fout ging (ik was er ook), dat iedereen van alles aan het doen was en jij lang niet zo hard mee kwam, met name omdat je dingen nog niet echt casten kon.

Ik zou een deck als dit richting mono-zwart mikken. 4 Bad moons regelen, en dan een hoop creatures als black knight, order of stromgald, etc. Dit zorgt dat je snel kunt starten, maar dat je ook nog hard genoeg kunt beuken. Een kaart als death denied of restless dreams kan helpen te zorgen dat je terug kunt komen nadat de hele wereld op wordt geblazen. Iets wat best waarschijnlijk is in multiplayer, zoals je merkte. Het deck wordt zo niet extreem goed, je moet er vooral op rekenen dat anderen vervelende artifacts en enchantments voor je weg halen, maar waarschijnlijk wel beter dan wat je nu hebt. Een groene splash voor 4 nantuko vigilante en misschien nog een klein beetje leuk groen spul zou je kunnen helpen met deze problemen, maar dan drijf je wel weg van het idee van het deck.

Succes er mee,

mazzel

pi

Geplaatst: do jul 21, 2005 1:29 pm
door David
Hm, snel beuken klinkt niet echt als mijn idee van multiplayer... Het kan wel werken maar je trekt wel veel aandacht.

Geplaatst: do jul 21, 2005 5:10 pm
door pi
Oy,

het mikt meer op het tweede formaat, waarbij je alleen degene links aan mag vallen en alleen aangevallen mag worden door degene rechts. Op die manier is een deck als ik omschreven heb ietsje meer haalbaar. Dit omdat het zich per beurt slechts om 2 van de tegenstanders erg druk hoeft te maken.

Snel beuken is ook niet hoe ik mp aan zou pakken, maar je wil ook niet een hele tijd nodig hebben voor je wat kan spelen. Dit leek wel het geval te zijn voor promp!$. Hij zat links van mij en had waarschijnlijk met geen mogelijkheid degene rechts van mij af kunnen houden als ik er niet tussen zat. Nou had die wel een heel extreme opening (iets met 3x ritual en grote beesten in beurt 1&2), maar ook iets minder snel startende decks zouden duidelijk voor een probleem zorgen.

Hiernaast heeft promp!$ zeer weinig tegen de tegenstander aan zijn linkerkant kunnen doen door 1 maze of ith. Dit terwijl ie van mij echt best wel weinig last had (ik had mijn handen vol aan mijn rechter buurman(nen)). Ik denk dat ook hier een deck als wat ik omschreef wat meer impact had kunnen maken.

Een laatste argument zou zijn dat een weenie deck relatief goedkoop is om bij mekaar te krijgen, dat veel van de onderdelen makkelijk vervangen door iets minder goeie alternatieven als je de goeie alternatieven niet 4x hebt en dat ze relatief simpel zijn om te spelen. Hoewel langzamere decks ook goedkoop kunnen zijn is het minder makkelijk om ze in mekaar te zetten doordat het lastiger is om vervanging te vinden voor specifieke onderdelen als je die niet hebt, ook zijn ze gewoonlijk een stuk lastiger om te spelen.

mazzel

pi

Geplaatst: do jul 21, 2005 8:28 pm
door David
Dat klinkt inderdaad als een sneller formaat dan 'gewoon multiplayer'. Maar ik begrijp het nog niet helemaal. Je mag alleen je linker buurman aanvallen? Mag je wel een Lightning Bolt op je rechter buurman mikken? En op zijn creatures? En op iemand die helemaal je buurman niet is? En wat is het effect van een Wrath of God?

Geplaatst: vr jul 22, 2005 2:24 am
door promp!$
bedankt voor alle reacties.
ik zal proberen kort het format toe te lichten.
eigenlijk is het meer het terrein van pi, maar ja :twisted:

creatures:
zelf mag je alleen je linkerbuurman aanvallen.
je mag alleen door je rechterbuurman aangevallen worden

spells: zie voorbeeld(en)

wog: global (dit geldt voor iedereen)
lightning bolt: op 1 tegenstander (hoeft niet je
linkerbuurman te zijn) / of op 1 creature (hoeft ook niet van je linkerbuurman te zijn)
artifact: zie voorbeeld(en)
meekstone: global (dit geldt voor iedereen)

ik hoop dat ik het nu goed uitgelegd/weergegeven heb.

nou ja anders moet pi het nog maar een beetje aanvullen/corrigeren
mijn probleem met mijn deck heeft ie wel duidelijk
uitgelegd.

Geplaatst: vr jul 22, 2005 8:55 am
door Dragonheart
Het formaat dat je beschrijft, kun je met "gewone" multiplayer decks spelen. Het is echter ook geschikt voor aggro-decks (nagenoeg hetzelfde formaat als het alleen mogen aanvallen in de richting van de pijl, waarbij van richting gewisseld wordt indien iemand onder de 10 levenspunten komt). Een deck als goblins maakt weinig kans in chaos, maar werkt wel in dit formaat.

Over je deck: ik vind dat je deck absoluut niet consistent is. Hiermee wil ik zeggen dat te veel kaarten 1 of 2 keer voorkomen zonder dat je ze kunt zoeken. Ik weet dat dit in multiplayer vaker gedaan wordt vanwege het verrassingselement bij een grotere verscheidenheid in het deck. Zelf ben ik er echter geen voorstander van. Je deck doet een bepaald ding en de kaarten die je voor dat ding nodig hebt, zitten er liefst 4x in.

Geplaatst: vr jul 22, 2005 10:15 am
door pi
Oy,

het formaat is simpel, alles kan alle kanten op, behalve je creatures, die moeten naar links. Niet-creature based decks zijn dus ook ruim in het voordeel. Gelukkig zijn de meeste multiplayer decks dit wel.

Ik speel persoonlijk liever chaos, maar goed.

mazzel

pi