Pagina 1 van 4

wit 2e multi-deck (1e opzet) : t 1 (casual)

Geplaatst: do jul 28, 2005 1:14 am
door Gast
cr.

2 silver knight
2 white knight
1 yosei the morning star
2 wall of swords
3 war elephant
4 keepers of the faith
3 teremko griffin
4 ekundu griffin
4 rashka the slayer
3 carrier pigeons
3 serra palladin
--31

spells

3 reprisal
2 stp
1 kismet
2 disenchant
1 wog
1 congregate
1 angelic blessing
--11

18 plains

totaal 60 kaarten

n.b.: dit is een 1e opzet (voor chaos of linksom aanvallen: tips zijn welkom)

mijn deck

Geplaatst: do jul 28, 2005 1:16 am
door promp!$
sorry: vorige deck was van mij:
vergeten met gebruikersnaam in te loggen

"uitgangs-kaarten"

cr.

2 mana
2 silver knight (2/2)
2 white knight (2/2)

3 mana
4 keepers of the faith (2/3)

4 mana
3 serra palladin (2/2)
3 carrier pigeons (1/1)
4 ekundu griffin (2/2)
3 teremko griffin (2/2)
2 wall of swords (3/5)
3 war elephant (2/2)

5 mana
4 rashka the slayer (3/3)

6 mana
1 yosei the morning star (5/5)

--31

spells

1 mana
2 stp (tegen creatures)

2 mana
3 reprisal (tegen cr. met power 4 of meer)
2 disenchant (tegen enchantment of artifact)

3 mana
1 angelic blessing (=3/+3 en fly)

4 mana
1 wog (alle cr. weg)
1 congregate (2 leven voor elk cr. in play)
1 kismet (alles komt in play tapped: target player)
--11

18 plains

totaal 60 kaarten

Geplaatst: do jul 28, 2005 12:25 pm
door pi
Oy,

misschien kun je per kaart uitleggen waarom je 'm speelt? Mogelijk zie je dan zelf al problemen en het is dan ook makkelijker om alternatieven te suggereren die hetzelfde doen, maar beter, of om te zien waar dingen beter kunnen.

mazzel

pi

toevoegingen per kaart

Geplaatst: do jul 28, 2005 12:50 pm
door promp!$
ik zal per kaart toevoegen, waarom ie erin zit.
bij een aantal creatures zijn het gewoon creatures
die ik toevallig vaker heb.
om mijn deck consistenter te maken doe ik ze er dan
vaker in: maar is er zeker een beter alternatief

#creatures die 4 mana kosten wil ik (voor een deel) vervangen door goedkopere.
#carrier pigeons vliegt eruit: 1/1 is niet goed ivm mana-cost

eruit: 3 carrier pigeons
erin 3 wild aesthir : 3 mana (maar ook first strike en op te pompen met max 2 witte mana)

#creatures van 5 of 6 mana vliegen eruit
(gemiddelde mana-cost moet omlaag)
#een algemene versterkingskaart voor wit (crusade, of een versterkingskaart voor bepaalde type witte cr.) lijkt me ook wel handig
#kritisch naar de mana-curve kijken. de verhouding land 18 en cr. 31 klopt niet.

Geplaatst: do jul 28, 2005 2:20 pm
door pi
Oy,

ik bedoel meer zoiets als:

2 silver knight
heb weenies nodig, of protection from red is erg handig, of een 2/2 first strike is wel erg lekker
2 white knight
etc.

Waarom kies je voor deze specifieke kaarten en wat wil je dat ze voor je doen? Afhankelijk van wat je wil zou voor multiplayer ipv de knights misschien palladin-en vec, longbow archer of whipcorder aangeraden kunnen worden. Om maar wat te noemen.

Je splitst de creatures op per cost, da's op zich nuttig om naar te kijken, ik zou de andere spells daar meteen bij zetten, aangezien die ook een cost hebben :D.

Ik denk dat je zowiezo weinig land speelt en je mana-curve wat hoog zit, wat meer kaarten van 1 mana, zoals mother of runes, tundra wolf/serra's zealot en swords to plowshares kunnen een plan zijn. Denk ook aan kjeldoran outposts.

mazzel

pi

Geplaatst: do jul 28, 2005 10:03 pm
door The Quizmaster
Dat 'multi' in de TT, slaat dat op het formaat, dus voor multiplayer? Dan raad ik je aan om niet al te veel aggro te gaan spelen, dan heb je namelijk vanaf beurt 2 gelijk de rest tegen je..

Kan veel beter veel goedkope defensieve kaarten er in gooien (mother of runes, beloved chaplain, stp).

En dan een paar leuke offensieve dingen er in, waar je mee kan hakken, terwijl je defensie de rest tegenhoudt.. Aangezien je toch T1 zit, kan ik (als bijna-alleen-wit-speler) eigenlijk 1 ding hard aanraden: Shadow.. Soltari Monk en Soltari Priest.

Dat met wat goedkope Equipment (Bonesplitter, Grafted Wargear), veranderd die kleine shadowtjes in levensbedreigende monsters :P


Verder.. wat meer mass removal, WoG's en als het kan 4 Anthems ofzo..

Geplaatst: vr jul 29, 2005 12:15 am
door promp!$
reactie op vraag en tips van quizmaster!

ja: dit deck is inderdaad bedoeld voor multiplay
(hoewel het nog te veel afgestemd is op single)

vraagje:

is aggro het zelfde als creatures??

bedankt voor alle tips tot nu toe!
ik ga verder zoeken naar andere witte kaarten die ik
hier nog heb.
(mis een beetje het overzicht: maar dankzij jullie
zoek ik het nu wel meer in een bepaalde richting)

het 1e bericht zal ik verder edit-en
het deck waarmee ik ga spelen post ik na de
1e playtest (zondag)

Geplaatst: vr jul 29, 2005 9:37 am
door The Quizmaster
Aggro is een soort speelwijze.. Omvat idd veel goedkope beesten, waarmee je gewoon supersnel de ander neer kan meppen. In singleplayer werkt dat prima (kijk maar naar T2 WW..), maar in multi kan je vaak maar 1 speler om zeep helpen en dan loopt de rest al over je heen.

Edit:
4 Soul Warden
4 Mother of Runes
4 Beloved Chaplain
4 Longbow Archer

4 Soltari Monk
4 Soltari Priest

4 Swords to Plowshares
4 Renewed Faith
4 Glorious Anthem (of, als je budget wat minder toelaat: 3x Bonesplitter + 1x Grafted Wargear)
2 Grafted Wargear
2 Wing Snare

12 Plains
4 Forbidding Watchtower
4 Mishra’s Factory (als je ze nog vast kan krijgen..)
Dit is een vrij simpele decklist, eigenlijk heel algemeen gehouden.. Op de Anthems en de Factory's na, zitten er geen overdreven dure kaarten in, dus redelijk goedkoop te bouwen. Decklist is niet bepaald perfect ofzo, kan nog wel wat finetuning gebruiken, maar als opzetje zou het imho wel redelijk zijn.

Geplaatst: zo jul 31, 2005 6:38 pm
door Gast
...en daarom speel je indien je graag wil multiplayeren met een aggro deck ook geen puur aggro deck maar een aggro-combo deck of een aggro-control deck.

Een voorbeeld van de eerste groep is Goblin-Bidding. Afhankelijk van de regels in je multiplayer groep heeft dit deck zowel een snelle aggresieve component (goedkope Goblins) als een tragere maar explosieve combo component (Patriarch's Bidding met Goblin Sharpshooter).

Een voorbeeld van de tweede groep is "The Rock". Dit deck wint eveneens met beesten, maar beschikt tevens over goede discard-effecten en ik-mol-alles-effecten (a.k.a. Pernicious Deed).

Heel soms kan zelf een "puur" aggro-deck goed in multiplayer meekomen. Een voorbeeld hiervan is Elf-Clamp. Hoewel gezegd kan worden dat het deck slecht presteert in een omgeving met veel WoG-effecten of Goblin Ping-Shooter, staat het meestal toch zijn mannetje. Lifegain in combinatie met goede pomp-effecten en een jus van Clampy Brokenness(TM) maken dit deck een geduchte tegenstander in multiplayer.

Geplaatst: zo jul 31, 2005 11:59 pm
door promp!$
beetje gespeeld met dit deck (geplaytest)

met name single: een paar keer gewonnen
maar niet veel)

creatures met 4 mana kwamen meestal niet in het spel : ik kreeg geen mana genoeg
deze ga ik voor het grootste deel vervangen door kleinere cr. (daardoor ging het in single meestal mis)

zit ik met stp/wog/disenchant meer aan de control kant?? : als reactie op de vorige post??

Geplaatst: ma aug 01, 2005 10:39 am
door pi
Oy,

je mikt dan meer op aggro met een beetje control back-up. Dat hoeft op zich niet erg te zijn.

mazzel

pi

Geplaatst: ma aug 01, 2005 12:04 pm
door Dragonheart
promp!$ schreef:beetje gespeeld met dit deck (geplaytest)

met name single: een paar keer gewonnen
maar niet veel)

creatures met 4 mana kwamen meestal niet in het spel : ik kreeg geen mana genoeg
deze ga ik voor het grootste deel vervangen door kleinere cr. (daardoor ging het in single meestal mis)

zit ik met stp/wog/disenchant meer aan de control kant?? : als reactie op de vorige post??
Met stp/wog/disenchant zit je meer aan de control kant. WoG is wellicht een mindere keuze omdat het jezelf teveel pijn doet. Kleine witte beestjes + pomp-effecten + stp/disenchant + ARMAGEDDON = White Weenie en dat werkt zelfs in multiplayer erg goed.

Geplaatst: ma aug 01, 2005 1:14 pm
door promp!$
met armageddon blijven de creatures liggen.
daar moet ik heel goed het moment kiezen.

anders ben ik zelf de klos. :(
(ik zou het (armageddon) dan ook proberen te combineren met cr. die mana kunnen maken)

wog is wat overzichtelijker (noodrem/restart)

Geplaatst: ma aug 01, 2005 1:30 pm
door Yodaboy
Ik heb zelf heel lang WW gespeeld. Mijn uiteindelijke lijst zag er zo uit:

Code: Selecteer alles

2 Savannah Lions
3 Mother of Runes
3 Soul Warden
2 Soltari Foot Soldier
2 Longbow Archer
3 White Knight
3 Soltari Priest
2 Soltari Monk

4 Swords to Plowshares
2 Disenchant
2 Zuran Orb
3 Armageddon
2 Null Rod
1 Worship
3 Crusade
2 Glorious Anthem
1 Balance

1 Lotus Petal
1 Strip Mine
14 Plains
4 Windswept Heath
Mother of Runes en Soul Warden zijn creatures waar je eigenlijk liever niet mee aanvalt, je speelt ze echter om het feit dat ze weinig kosten en verdomd goed zijn als firs-turn-drop, levens gainen voor elk van die beestjes die je speelt is toch geweldig?!? Aangezien je graag snel wil beuken en het niet uitmaakt dat je beesten niet kunnen blokken zijn de Soltari’s een geweldige aanvulling op je weenie-leger. Glorious Anthem is een kaart die je beestjes extra oppompt, ik speelde ook Crusades omdat die toch wat sneller in het spel liggen en er vaak bijna niemand anders wit speelt. Aangezien ik toch geen artifacts speelde (ok, een stuk of 3 ;)) was de Null Rod voor mij geen nadeel en voor de opponent vaak wel, misschien een sideboard kaart maar gezien het grote aantal artifacts toen speelde ik hem 2 keer mainboard.

Worship is goed gezien het feit dat je tegenstander soms toch nog wel eens sneller wil zijn dan jij, en Worship gaat dit toch mooi maar weer even tegen, sommigen spelen Ivory Mask. Ik vind Worship net iets beter, plaats voor beiden had ik helaas niet. Zuran Orb is leuk met Armageddon, een kaart die je echt moet spelen! Je wilt namelijk voorkomen dat er grote dikke dingen bij je tegenstander verschijnen dus speel je deze zo snel je kan (beurt 4 heb jij toch al 4-5 beestjes liggen). Wrath of God heb ik nooit mee gespeeld omdat ik daar het nut niet van inzag. Die is vaak alleen maar handig voor de tegenstander! Balance is zoiezo 9 van de 10 keer beter en Armageddon 10 van de 10 keer! Je zou er 1-2 kunnen spelen maar ik vind het overkill.

Lotus Petal is een “vervangerâ€

Geplaatst: ma aug 01, 2005 2:32 pm
door Dragonheart
Armageddon heeft meer synergie met de kleine beestjes dan de WoG. Je wil het liefst als een gek beestjes op tafel gooien en er dan voor zorgen dat je het overwicht houdt, door ervoor te zorgen dat niemand iets meer bouwt (Armageddon).

Het "resetbutton" idee kan ik begrijpen, maar als je van zoiets gebruik wil maken doe je er goed aan je deck aan te passen aan de WoG. Dit wil zeggen dat wanneer je hem speelt, jij nog niet veel beesten hebt liggen. De meeste decks die WoG spelen, gebruiken derhalve iets minder beesten en de beesten die ze spelen zijn wat duurder (en groter). Je kunt dan namelijk de beurt nadat je alles opruimt, je megafabeltastische beest neerleggen en daarmee hopen te winnen.