Ravnica draft: U/B millen! Winnaar!

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Ravnica draft: U/B millen! Winnaar!

Bericht door pi »

Oy,

vandaag met zijn 10-en ravnica gedraft, mijn deck:

land

1 duskmantle, house of shadow
7 island
8 swamp
1 watery grave

creatures

g

1 circu, dimir lobotomist
4 lurking informant
1 moroii

u

1 belltower sphinx
2 drift of phantasms
1 surveiling sprite
2 vedalken entrancer

b

2 stinkweed imp

spells

g

2 consult the necrosages
1 twisted justice

b

1 clinging darkness
1 darkblast
3 last gasp
1 induce paranoia

Relevant sideboard:

1 dimir house guard
1 dimir infiltrator
1 disembowel
2 gaze of the gorgon
1 golgari rotwurm
1 mask of eviction
1 nightmare void
1 perplex
1 putrefy
1 tattered drake
1 thoughtpicker witch (joehoe, ik heb nummer 4!)
1 vigor mortis

Ik heb hiermee 4 van mijn 5 potjes 2-0 gewonnen, het 5e potje was een gelijkspel in de 5e beurt van de extra tijd, waarbij de tegenstander me in beurt 6 dood zou hebben gehad. Ik vond het wel zo netjes om gewoon op te geven.

Hoewel dit deck het dus duidelijk heel behoorlijk deed had het denk ik toch nog wat beter gekund. Tijdens het draften zelf heb ik vast wat foutjes gemaakt, maar da's moeilijk te bediscussieren (ik twijfelde voor mijn first pick, pack 1 tussen de golgari rotwurm die ik pakte en een vedalken entrancer en gezien waar ik achter zat had ik wel kunnen verwachten dat groen snel op zou drogen, vaag genoeg kwam de putrefy 7th pick of zo vanaf die kant).

Ik denk dat ik met het bouwen ook wat dingen beter had kunnen doen. Moroii, surveiling sprite en twisted justice leverden toch niet echt de impact die ik verwacht had en waarschijnlijk was ik blijer geweest met wat van de sideboard kaarten. Ik weet nog steed sniet of induce paranoia wel of niet in het deck hoort, of zelfs of het een betere kaart in het deck is als de disembowel die ik daarmee verving kort voor het begin van het tournooitje.

Wat is de mening van anderen op dit punt?

Ik had ook wel iets beter kunnen spelen, bij potjes die niet meer stuk konden was ik redelijk nonchalant, terwijl het toch niet altijd echt helemaal zeker was dat het zou gaan lukken. Wat meer nadenken over het activeren van de informants had wel eens beter geweest, al verloor ik hier geen potjes door.

Mijn wel verloren potje werd veroorzaakt door een sunhome in combinatie met een groot beest. Ik kwam maar niet van het beest af hierdoor (de gazes die ik in geboard had wouden niet echt op komen dagen, net als mijn 3 gasps en paranoia). Het "gelijke" potje was een beetje een poging met mijn deck een beatdown deck te racen, in de hoop nog de match te kunnen winnen in heel weinig tijd, niet geheel onverwacht werkte dit niet zo goed. Waarschijnlijk had ik hier wel een iets betere strijd van kunnen maken met meer tijd om te denken en spelen.

mazzel

pi

p.s. ik weet op het moment dat ik dit tik nog niet mijn einduitslag, ik moest namelijk eerder weg. Er was dat ik weg ging nog 1 iemand die nog 5/5 kon halen en er was er minstens nog 1 die ook op 4/5 kon komen, omdat die 2 tegen elkaar speelden kon het nog op allerlei manieren uitvallen en kon het op weerstandspunten uitkomen. Het gelijkspel was een stuk beter voor mijn uitslag geweest (dit was tegen meneer 5/5), maar ik zou het opgeven zo weer doen.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Pi heeft gewonnen, gefeliciteerd!
Er waren uiteindelijk 4 mensen met 12 punten waarvan pi de meeste weerstand had.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Afbeelding
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie