Highlander

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
the king bee
Master
Berichten: 104
Lid geworden op: vr dec 27, 2002 10:31 pm
Locatie: Assen

Highlander

Bericht door the king bee »

Hoi,

heeft iemand tips voor een higlanderdeck?
wij hebben nog nooit highlander gespeeld, het is dus voor allemaal een volledig nieuwe ervaring.

de afgesproken regels zijn:
100 kaarten
max 1 kaart per naam ex basicland
50 levens
free for all
multiplayer 3 of 4 spelers (meestal 4)

wat is nu een goede strategie?

wat is een goede verdeling in creaturen/andere spells

zou je gaan voor creature based?
zou je gaan voor enchantment based? alle cop's?
zou je gaan voor een all artifact deck?

welke kleur kies je en waarom
hoeveel kleuren?

het lijkt me dat je met 50 levens wel genoeg tijd hebt om op te bouwen, dus heeft een deck met 3 kleuren tijd genoeg op te bouwen?

mijn eerste idee is dat het belangrijk is om kaartvoordeel te behouden en veel evasion abilities er in te stoppen.
klinkt als blauw.
misschien met zwart voor het dood en verderf
en groen voor de grote beesten.

alle optie's zijn nog open.

alle tips, op- en aanmerkingen zijn welkom.

groeten,

Peter
The only thing that matters is how you see yourself.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Dit lijkt me meer een bericht voor in Deck Hulp maar ok...

Ik heb zo'n deck, het is 5 kleuren en ik heb er gewoon een heleboel kaarten in gestopt waar ik eens een keer mee wilde spelen. Niet echt met een idee (alleen groen heeft veel om mijn mana te fixen en ik heb er ook meer forests in zitten dan ander basic land). Het is vooral een fun formaat (toch?) dus zorg dat je met 'leuke' kaarten speelt. Alleen een beetje destructie is wel fijn omdat er anders te veel leuke kaarten in het spel komen (aangenomen dat anderen ook met leuke kaarten spelen :)). Wrath of God, Shatter Storm, Tranqulity, Armageddon, dat soort dingen zijn altijd wel handig.
the king bee
Master
Berichten: 104
Lid geworden op: vr dec 27, 2002 10:31 pm
Locatie: Assen

Bericht door the king bee »

ja, deck hulp is waarschijnlijk een beter plek, domme ikke.

ja, het gaat om de fun maare ik vind winnen ook heel funny :)

groet

Peter
The only thing that matters is how you see yourself.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Om te winnen maakt het in een fun multiplayer deck vaak niet zo veel uit wat er in je deck zit. Het gaat er meer om of je een low profile kunt houden en goed kunt onderhandelen en mensen bespelen. Ten minste, bij ons. Maar dat verschilt waarschijnlijk erg per play group.
Maar het is in ieder geval handig om veel verschillende mogelijkheden open te laten met je kaarten.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik heb ook ooit eens een 100 kaarten groot highlander deck gebouwd. Deze vind je ook ergens op het forum. Hier was wel de extra regel aanwezig dat je alle 5 de kleuren moest gebruiken.

Mijn ervaring is dat met hulp van duals, fetches en lairs alle 5 de kleuren in beurt 5 hebben gewoonlijk wel lukt. Mocht je geen toegang hebben tot dit soort kaarten dan zou ik niet te veel kleurtjes gaan gebruiken.

Verder wil je waarschijnlijk vooral zoeken naar dingen die extra goed zijn in zo'n formaat. Tainted pact bijvoorbeeld, of rhystic study. De extra levens bieden natuurlijk ook veel opties voor misbruik.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie