Casual Dimir deckje
Geplaatst: di mar 28, 2006 2:35 pm
Ik ben nu bezig met een Dimir deckje, gewoon casual dus totaal geen toernooi ambities ermee (metagame boeit dus niet echt). Is verder wel T2 legaal.
//Land 20
4 Watery Grave
3 Dimir Aqueduct
2 Duskmantle, House of Shadow
6 Island
6 Swamp
//Creatures
4 Dimir Infiltrator
4 Moroii
3 Circu, Dimir Lobotomist
3 Dimir Cutpurse
2 Dimir Guildmage
//Spells
2 Clutch of the Undercity
2 Traumatize
4 Dimir Signet
2 Brainspoil
2 Douse in Gloom
4 Last Gasp
4 Twincast
4 Glimpse the Unthinkable
Doel lijkt me duidelijk: de ander door zijn deck heen draaien.
Dit werkt voornamelijk met de Traumatizes en Glimpses, evt gekopieerd met Twincast.
Brainspoil kan beesten uit de weg ruimen en Transmuten naar Traumatize.
Beesten: Circu om de ander te limiteren in zijn mogelijkheden, de Cutpurses voor cardadvantage. Moroii en de Infiltrators om andere beesten weg te houden en de ander dood te stampen, mochten de millers niet snel genoeg komen. De Infiltrators kunnen ook Transmuten naar Glimpses en Twincast (en Last Gasp indien nodig).
Iemand nog suggesties, dingen die ik over het hoofd zie?
De Guildmages vraag ik me nu het nut nog wat van af.. zijn nu eigenlijk leuke beestjes voor 2 mana, niet veel meer. Misschien countermagic toevoegen? Meer removal?
//Land 20
4 Watery Grave
3 Dimir Aqueduct
2 Duskmantle, House of Shadow
6 Island
6 Swamp
//Creatures
4 Dimir Infiltrator
4 Moroii
3 Circu, Dimir Lobotomist
3 Dimir Cutpurse
2 Dimir Guildmage
//Spells
2 Clutch of the Undercity
2 Traumatize
4 Dimir Signet
2 Brainspoil
2 Douse in Gloom
4 Last Gasp
4 Twincast
4 Glimpse the Unthinkable
Doel lijkt me duidelijk: de ander door zijn deck heen draaien.
Dit werkt voornamelijk met de Traumatizes en Glimpses, evt gekopieerd met Twincast.
Brainspoil kan beesten uit de weg ruimen en Transmuten naar Traumatize.
Beesten: Circu om de ander te limiteren in zijn mogelijkheden, de Cutpurses voor cardadvantage. Moroii en de Infiltrators om andere beesten weg te houden en de ander dood te stampen, mochten de millers niet snel genoeg komen. De Infiltrators kunnen ook Transmuten naar Glimpses en Twincast (en Last Gasp indien nodig).
Iemand nog suggesties, dingen die ik over het hoofd zie?
De Guildmages vraag ik me nu het nut nog wat van af.. zijn nu eigenlijk leuke beestjes voor 2 mana, niet veel meer. Misschien countermagic toevoegen? Meer removal?