Wildfire T2

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Kemmler
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: wo aug 23, 2006 3:39 pm
Locatie: Rozenburg

Wildfire T2

Bericht door Kemmler »

Hey magicers,

Hier een deck van mij waarvan ik denk dat het nog wel enigsinds aangepast kan worden. Ik heb er al aardig wat casual mee gespeeld maar niet tegen een grote variatie van decks.

Deck - 60 kaarten

2 Hunted Dragon
1 Demonfire
4 Pyroclasm
4 Stone rain
4 Wildfire

4 Carven Caryatid
4 Into the North
4 Rampant growth
1 Life from the loam
4 Creeping mold

4 Rumbling slum
2 Savage twister
2 Wreak havoc

7 Mountain
9 Forest
4 Highland weald


De strategie is wel duidelijk, vernietig zo snel mogelijk de landen van je tegenstander. Met Rampant growth en Into the north kan je in de vierde beurt een Wildfire spelen. Verder is natuurlijk elk creature Wildfire proof.

Er zitten geen Magnivores in omdat ik die moeilijk kan krijgen. Ik heb er nu twee besteld dat is in ieder geval iets. Verder zou Genju of the spires er ook nog in kunnen, of twee extra landen. Stomping ground zit er niet in omdat die niet bepaald goedkoop is.

Opmerkingen/suggesties zijn welkom,

Kemmler
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waarom speel je geen gruul signets? Acceleratie die een wildfire overleeft lijkt mij wel zeer bruikbaar eigenlijk.

Ik neem aan dat je snow-covered basic land bedoelt? In ieder geval voor een deel van het deck? Misschien kunnen scrying sheets een optie zijn?

mazzel

pi

p.s. het is handig een een link te maken van kaarten in je deck, dit doe je door en om de naam van de kaart heen te zetten.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Kemmler
Advanced
Berichten: 12
Lid geworden op: wo aug 23, 2006 3:39 pm
Locatie: Rozenburg

Bericht door Kemmler »

Ja Gruul signets, die leken mij ook erg geschikt. Maar ik heb ze na een aantal keren er al uitgehaald voor de Rampant growth. Omdat ik toch altijd wel minstens vier landen heb om te saccen heeft een signet weining nut. Sterker nog, een rampant growth is een sorcery en die maakt Magnivore groter.

Ja het klopt, elk basic land is een snow-covered land was ik vergeten erbij te zetten.

Scrying sheets, hmm ja ik kan wel wat card-draw gebruiken. Maar aan de andere kant zal ik niet veel extra pakken sinds er naast de twintig landen geen enkele andere kaart snow is. Die er dan ook nog worden uitgehaald door de 'north' en 'growth'. Maar het kan geen kwaad om er een in te doen, ik kan de kaart er toch uitzoeken.
Plaats reactie