control lockdown deck, tips zijn welkom!

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
melancton
Advanced
Berichten: 15
Lid geworden op: ma aug 21, 2006 8:05 pm

control lockdown deck, tips zijn welkom!

Bericht door melancton »

Hi, ik ben bezig met een control lockdown deck... Het is nog lang niet af maar k ben pas net begonne met het maken van dit deck...

Land:
4x Coastal tower.
8x plains.
8x island.

Deck
2x wrath of god.
4x ophidian.
4x prodigal sorcerer.
4x counterspell.
4x brainstorm.
3x kami of false hope.
2x silver knight.
1x callous oppressor.
1x aurification.
2x cage of hands.
2x pacifism.
1x words of worship.
4x convolute.
2x quiet purity.
2x etheral haze
2x vedalken entrancer.

Dit deck is net gebouwt, er moet nog heel veel in veranderd worden, suggesties zijn welkom!

Alvast bedank,
melancton
koop een nintendo wii! Magic is vet..., classic goblin is so poownage!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

is er een andere reden dan de prijs van de kaarten dat je niet kiest voor landjes als adarkar wastes, flooded strand, hallowed fountain of tundra? Waarom speel je geen azorius chancery?

Misschien zijn wing shards en wat meer instants een goeie optie?

Ik ben nieuwsgierig waarom je kleine beestjes speelt in je control/lockdown deck. Die wijzen meer op een snel deck. Een traag deck zou eerder gaan voor wat duurdere, betere creatures of walls. Misschien wil je meer op je control/lockdown thema focussen als je wilt proberen het deck te verbeteren.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
melancton
Advanced
Berichten: 15
Lid geworden op: ma aug 21, 2006 8:05 pm

Bericht door melancton »

tja..., daar heb je een punt..., ik kan wat mana betreft wel wat tundra's bestellen ofzo ja... Wing shards kan ik ook makkelijk aan komen ;)... Met duurdere, betere creatures... heb je enige suggesties? 'Akroma, reya, etc?
koop een nintendo wii! Magic is vet..., classic goblin is so poownage!
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Morphling is toch een van de betere beesten in zulke gevallen... (denk ik toch)
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

idd morphling, je wil niet meteen voor de hele dure gaan, tenzij ze ander nut hebben of goedkoper gespeeld kunnen worden. Zie hiervoor eternal dragon, exalted angel of misschien decree of justice.

Overigens, als je toch geld uit wil geven dan is meer wraths en enkele swords to plowshares wel een goeie optie en als je wat meer blauw zou gaan spelen dan wil je misschien force of will overwegen.

Ik zou om ruimte te maken vooral eens goed kijken naar wat welk creature voor je doet. Ik denk dat je veel kunt schrappen omdat ze niet in een control deck passen.

mazzel

pi

p.s. je wil een deck als dit niet als een lock deck omschrijven, daarvoor zou je iets willen hebben als een deck rond stasis. Dit is op het moment meer aggro- control en als ik je idee goed snap dan wil je richting puur control.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie