Het is tijd voor een mox remake voor 2 mana
Geplaatst: za nov 18, 2006 8:12 pm
De mox: overpowered, restricted in Vintage, niet te betalen etc.
Sindsdien zijn er vele variaties van verschenen, ik zal ze hier even opsommen.
Sinds the Dark heb je de Fellwar Stone, geweldige kaart in multiplayer, maar in single player kan je er niet vanuit gaan dat 'ie de mana levert die je graag zou willen.
De diamonds (charcoal, sky, moss, fire en marble diamond), uit de Mirage, 6th en 7th, lijken het meest op moxen, maar ze komen getapt in play en da's nogal een drawback.
Invasion: Cameo's (Bloodstone, Drake-Skull, Sea-Shell, Tigereye en Trollhorn)
Planeshift: Star Compass, wederom de drawback dat 'ie getapt in play komt, bovendien moét je er basic lands voor in je deck doen.
Mirrodin: Talisman of Indulgence, Dominance, Progress, Unity en Impulse. Eigenlijk zijn dit gewoon de artifact versies van friendly colored pijnlandjes voor 2 mana.
Wat mij betreft hadden ze ook meteen talismannen van de enemy colored pijnlandjes, city of brass en Grand Coliseum mogen maken, maar helaas, die hebben ze achterwege gelaten.
Verder heb je natuurlijk de mana myrs in mirrodin (leaden, silver, copper, iron en gold) maar die hebben natuurlijk summoning sickness dus da's kwa snelheid geen verbetering t.o.v. de diamonds.
Darksteel: Darksteel Ingot
Ravnica: Spectral Searchlight, daarmee kan je zelfs timmen.
En natuurlijk de Ravnica blok guild signets; hierbij heb je alleen een snelheid drawback als je maar twee mana kan leveren, dus meestal tot je 2e of 3e beurt. Maar da's natuurlijk wel wanneer je ze wil spelen
Coldsnap: Coldsteel Hart - 5 diamonds in één
Eigenlijk zijn alle voorbeelden van na de Mirage beter dan die verschrikkelijke diamonds. Ik vind dat het tijd wordt dat ze eens moxen gaan printen voor 2 mana per stuk, zonder drawback. Lijkt me wel zo redelijk, vooral als je het vergelijkt met de talismannen. Als een pijnlandje in artifact vorm 2 mana kost, moet 2 mana voor een basic landje in artifact vorm zeker niet teveel zijn.
Sindsdien zijn er vele variaties van verschenen, ik zal ze hier even opsommen.
Sinds the Dark heb je de Fellwar Stone, geweldige kaart in multiplayer, maar in single player kan je er niet vanuit gaan dat 'ie de mana levert die je graag zou willen.
De diamonds (charcoal, sky, moss, fire en marble diamond), uit de Mirage, 6th en 7th, lijken het meest op moxen, maar ze komen getapt in play en da's nogal een drawback.
Invasion: Cameo's (Bloodstone, Drake-Skull, Sea-Shell, Tigereye en Trollhorn)
Planeshift: Star Compass, wederom de drawback dat 'ie getapt in play komt, bovendien moét je er basic lands voor in je deck doen.
Mirrodin: Talisman of Indulgence, Dominance, Progress, Unity en Impulse. Eigenlijk zijn dit gewoon de artifact versies van friendly colored pijnlandjes voor 2 mana.
Wat mij betreft hadden ze ook meteen talismannen van de enemy colored pijnlandjes, city of brass en Grand Coliseum mogen maken, maar helaas, die hebben ze achterwege gelaten.
Verder heb je natuurlijk de mana myrs in mirrodin (leaden, silver, copper, iron en gold) maar die hebben natuurlijk summoning sickness dus da's kwa snelheid geen verbetering t.o.v. de diamonds.
Darksteel: Darksteel Ingot
Ravnica: Spectral Searchlight, daarmee kan je zelfs timmen.
En natuurlijk de Ravnica blok guild signets; hierbij heb je alleen een snelheid drawback als je maar twee mana kan leveren, dus meestal tot je 2e of 3e beurt. Maar da's natuurlijk wel wanneer je ze wil spelen
Coldsnap: Coldsteel Hart - 5 diamonds in één
Eigenlijk zijn alle voorbeelden van na de Mirage beter dan die verschrikkelijke diamonds. Ik vind dat het tijd wordt dat ze eens moxen gaan printen voor 2 mana per stuk, zonder drawback. Lijkt me wel zo redelijk, vooral als je het vergelijkt met de talismannen. Als een pijnlandje in artifact vorm 2 mana kost, moet 2 mana voor een basic landje in artifact vorm zeker niet teveel zijn.