primal forcemage haste deckje

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

primal forcemage haste deckje

Bericht door a2thej_b »

hoy,

ik wil een nieuw deckje maken en nu dacht ik, laat ik iets maken met primal forcemage.

4 primal forcemage
3 glitterfang
3 viashino sandstalker
3 suq'Ata lancer
3 giant solifuge

2 wheel of fate
3 search for tomorrow
3 seal of fire
3 rift bolt

totaal 25

4 forest
9 mountain
2 skarrg the rage pits

totaal is dat 40 kaarten

iemand nog suggesties?,
pandemonium zou een optie zijn, maar dat lijkt me niet heel leuk.

ik dacht nog aan bijvoorbeeld deze kaarten:
- aspect of mongoose
- might of old krosa
- ashcoat bear (kan ik een leuke 5/5 blocker flashen)
- firewake sliver (in cominatie met de volgende)
- hivestone

het deck moet vooral leuk zijn om te spelen, en het moet winnen!, want ik speel nu vooral tegen mensen die net zo'n heel goed deck hebben, en ik wil hen stimuleren om ook iets beters te bouwen:P

iemand nog ideeen?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je mensen wilt stimuleren om betere decks te bouwen moet je uitkijken, eigenlijk wil je dan net iets beter gaan zitten dan zij omdat het anders zo'n enorme uitdaging lijkt.

Anyway, ten eerste, je deck is illegaal. Decks van 40 kaarten zijn niet toegestaan, tenzij je op een limited tournooi zit. Het eerste idee is dan ook om te zorgen dat het 60 kaarten wordt.

Verder zou ik me afvragen of er misschien nog niet andere voordelen te halen zijn met die boost. Met riptide mangler kun je bv in reactie op het groei effect het grootste creature in play zijn power kopieren, dan er de extra power bij laten komen en hem dan zichzelf laten kopieren om maar iets vergezochts te nemen. Er zijn meer creatures die zich druk maken hoe hoge hun power en toughness is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

hoi,

dat is inderdaaad wel een leuke optie, ik zou bijvoorbeeld ook nog momentary blink kunnen gebruiken. met deze kan ik dan als een creature al in het spel is, alsnog boosten. ik ken niet alle kaarten van magic uit mijn hoofd dus ik weet niet of er nog leuke kaarten uit vorige sets zijn.

ik heb tropuwens nog wel ff een vraagje over glitterfang: gaat deze ook naar je hand als hij in je graveyard ligt?

mzzl
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het bounce effect werkt alleen als ie op dat moment in play is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
David
Wizard
Berichten: 1937
Lid geworden op: di jun 03, 2003 7:27 pm
Locatie: Zurich
Contacteer:

Bericht door David »

Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

wow, er zijn echt vette kaarten voor zo'n soort deckje :mrgreen:

mij lijken vooral firecat blitz en mogg infestation leuk. hiervoor heb ik dan wel mass hysteria nodig denk ik.
ik vind alleen de meeste kaarten een beetje duur, in mana, ik wil een redelijk agressief deckje maken.
ik betwijfel of het handig is om mass hysteria te spelen alleen voor mogg infestation. het is wel lastig om deze dan samen in het spel te krijgen, ik bedoel dat ik hem niet 3 of 4 keer zal spelen als ik hem voor maar deze ene kaart nodig heb. het is misschien beter om deze beide niet te spelen, ook aangezien mijn tegenstanders creatures ook haste hebben.

maar goed, het zal dan zoiets worden.

4 primal forcemage
3 glitterfang
3 viashino sandstalker
3 suq'Ata lancer
3 giant solifuge

2 wheel of fate
3 search for tomorrow
3 seal of fire
3 rift bolt
2 firecat blitz

totaal 27

4 forest
9 mountain
2 skarrg the rage pits

42 totaal

hmmm, ik heb nu dus alleen firecat blitz erbij...

ik zal wel even het deck proberen te testen, dan zie ik wel wat nog leuk of handig zal zijn.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

fires of yavimaya en warbreak trumpeter vallen in dezelfde categorie als de kaarten die David noemde. Zelfs lightning greaves kan het overwegen waard zijn.

Kaarten als arena, tracker, tahngarth, talruum hero of stalking yeti kunnen ook leuk zijn. De tracker en tahngarth wel alleen als je ze ook haste geeft.

Dit soort suggesties mikken wel meer richting een control deck dan een agressief deck.

mazzel

pi

p.s. ook 42 kaarten is nog steeds echt te weinig, hoewel het verder natuurlijk een mooi getal is.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

het kan mij niet zoveel schelen hoeveel kaarten het deck bevat, ik speel er toch alleen thuis mee.
en ik dacht dat 40 kaarten het minimum was, dat was wel zo bij de prerelease.

mzzl
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

40 kaarten is de limiet voor een limited formaat (waarbij je kaarten krijgt en daar een deck mee moet bouwen). Voor constructed formaten (waarbij je je deck voor aanvang bouwt met je eigen kaarten) is de limiet vrijwel altijd 60 geweest (alleen heel erg in het begin was dit ook 40). De reden voor die hogere grens is dat je met 40 kaarten echt veel te goede decks kunt bouwen. Stel je eens een combo deck voor met 40 kaarten.

Ik zou zelf weigeren tegen constructed decks te spelen als ze slechts 40 kaarten bevatten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie