ehm.. nja 't staat er al: controle krijgen over het board, waardoor mijn creatures kunnen doorkomen
't deck heeft in fijte maar 2 type kaarten:
card/draw advantage & control, nja en nog een klein beetje mana versnelling, en nog een paar creatures die er nog niet echt inhoren
dus dat is ook eigenlijk gewoon het doel van het deck
in fijte maakt is het dus toch gewoon b/u control of niet?
land:
6x
5x
3x
2x
1x
1x
creature´s:
3x
1x
4x
2x
1x
3x
Spells:
2x
1x
4x
1x
1x
3x
1x
4x
4x
3x
Arti´s:
1x
1x
2x
uitleg erbij:
nja mana base lijkt me vrij duidelijk.. tis meer zo dat ik op dit moment niks beters heb, Salt Marsh is niet echt fantastisch, aqueduct is stukje beter. maar 5 landjes die getapt into play komen maakt het deck toch ook een stuk langzamer
de creatures:
lore broker: tja.. ik zit nog tevaak met kaarten die ik niet wil in mijn hand (mana leak en dark ritual zijn later in de game vrij dode kaarten) en het is gewoon handig om de best mogelijke kaarten in je hand te hebben, plus dat hij als je met sensei´s top ziet dat er nuteloze kaarten liggen er eentje kan weghalen (drawen en discarten)
circu: irritant en leuk om te spelen, geen fantastische kaart
dimir cutpurse: leuke kaart, zeker als hij door kan komen (wat meestal wel lukt)
fleeting immage: gewoon irritant weg te krijgen, is tijdelijke kaart
psychatog: kaarten genoeg, en ook in je grafbak, goeie finisher, en handig als defender en om het board beetje leeg te houden.
revanous rats: tja, als ik hippy´s heb gaatie eruit (2 incoming), nu is het gewoon discart en om te blokken
spells:
alle removal: om het board leeg te houden en om te spelen zodat je cutpurse doorkomt. recoil is de meest fijne kaart.
mana leak: beetje counter, altijd handig, maar ik heb hem nog niet echt nodig gehad.
wash out: moet vervangen worden door infest
dark ritual: mana versnelling, denk da thij stuk fijner word met infests en hippy´s erbij
consult de necrosages: tja.. gewoon wel fijne kaart maar ik weet niet of ik hem blijf houden, fijne kaart met circu, fijne kaart in combinate me top.
arti´s
sol ring en petal: mana acceleration
sensei´s diving top: zeer fijne kaart in dit deck, bepalen wat je drawt, toegang hebben tot counter en creature removal in de bovenste 3 kaarten, met lore broker kaarten die je niet wilt eruit filteren, nja gaat gewoon veel mana naar toe, omdat je veel kaarten drawt, en je krijgt er ook heel veel voor trug.
ok, dit was het deck, volgens mij is het doel van het deck vrij duidelijk toch?