Common magic

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chaosmaster
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: di jan 16, 2007 3:10 pm

Common magic

Bericht door Chaosmaster »

De 'club' waar ik magic speel houd volgende maand een pesant tournooi...

De decks mogen alleen bestaan uit commons van time spiral en planar chaos...

Kan iemand mij wat ideetjes geven voor een goede deck dat ook kans maakt om te winnen 8)

Zelf had ik iets zwart/blauw in gedachten...
"Wat is vrede? dat bestaat niet zonder oorlog, oorlog is het gevolg van haat, dat voortvloeit uit angst. Maar zonder angst is er geen hoop, en zonder hoop is er geen toekomst. En zonder toekomst kan er nooit vrede komen."
Gebruikersavatar
a2thej_b
Master
Berichten: 198
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 1:45 pm
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

tja, probeer slivers eens, gemhide sliver is common, en daarme kan je heel wat leuke dure beesten op tafel krijgen.

mzzl
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Leuke commons vind ik van ts:
Chromatic Star
Deathspore Thallid
Gaze of Justice
Rift Bolt
en alle slivers zoals hierboven al wordt gezegd
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hmm, vreemd formaat. Ten eerste moet je ze echt even uitleggen dat peasant niet gelijk is aan all common, bij peasant mag je namelijk normaal 5 uncommons spelen.

Met zo'n enorm beperkte hoeveelheid kaarten denk ik dat je niet echt veel opties hebt. Ik zou iig navragen hoe de timeshifted tellen: houden ze hun originele rarity? Mijn eerste ingeving is om te gaan voor simpelweg beuken en burnen, ik denk dat je te weinig mogelijkheden voor andere decks hebt. Mogelijk weet je een deck te verzinnen dat wat grote beesten suspend en dat veel sloopt tot de grote beesten in play komen.

Het formaat is te beperkt voor mijn smaak. Als ze eens echt all common (met alle normale sets) willen spelen moet je het vooral laten weten, want dat vind ik wel cool.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Chaosmaster
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: di jan 16, 2007 3:10 pm

Bericht door Chaosmaster »

Mja Pi

Ik weet het is niet echt pesant maar een variant... maar zonder twijfel alleen spiral en planar... en enkel cummons

timeshifted kaarten mochen niet tellen als rares ... planeshifted wel...

Of bash and burn had ik ook gedacht maar zoals blijkt zal dat het meest gespeelt worden... een andere opties is idd supend spelen en dan nog... ik dacht na over blauw/zwart...
beetje control en dan met discard/madness werken...
"Wat is vrede? dat bestaat niet zonder oorlog, oorlog is het gevolg van haat, dat voortvloeit uit angst. Maar zonder angst is er geen hoop, en zonder hoop is er geen toekomst. En zonder toekomst kan er nooit vrede komen."
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

control is een slecht idee met veel bash en burn. Die decks zijn te snel voor control. Je zou zelf een sneller deck moeten verzinnen of een deck moeten maken dat speciaal tegen deze decks goed is (veel life gain).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Chaosmaster
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: di jan 16, 2007 3:10 pm

Bericht door Chaosmaster »

Mja das inderdaad waar... control is mss toch niet zo'n goed idee...

life gain is een optie... maar zoveel life gain zit er niet in common time spiral... en wat planar betreft heb ik nog niet veel info gelezen... wel rares :P
"Wat is vrede? dat bestaat niet zonder oorlog, oorlog is het gevolg van haat, dat voortvloeit uit angst. Maar zonder angst is er geen hoop, en zonder hoop is er geen toekomst. En zonder toekomst kan er nooit vrede komen."
Plaats reactie