Question

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
/-\rne
Master
Contacteer:

Question

Bericht door /-\rne »

Ik heb het gister al aan Pi gevraagt, maar ik wil toch nog ff een duidelijke uitleg hebben.

Je valt aan met een Hypie, je opo besluit hem te blokken, en destroyed/bounced de blockende creature. Doet de Hypie daarna nog damage op de player? (volgens Pi niet)
En gaat het assignen van blockers op de stack of niet?

Ik had het idee dat bij dubbelstrike dat als de eerste aanval de creature dood maakte de tweede aanval doorging op de player. maar dat zal dan ook wel niet zo zijn.

't zou jammer zijn als het niet werkte, want dan moet ik een nieuw deck gaan zoeken wat ik leuk vind om te spelen.
evilpoffertje
Adept

Bericht door evilpoffertje »

Je hippie doet geen damage, tenzij je hem trample hebt gegeven. Over die stack weet ik bijna niks, hou ik me ook nooit mee bezig.

PS: Dubbelstrike + shadow/fear/trample+pump komt heel hard aan hoor.... Ook als je met dubbelstrike+burn speelt, kan je eerst de beestjes verbranden, om daarna 2 klappen uit te delen :)
a2thej_b
Master
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

het is heel simpel, een creature doet geen damage op een player als hij beblokt is, tenzij dat creature trample heeft.
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
gnat
Master

Bericht door gnat »

idd, het is dus best van het creature dat zou blocken weg te krijgen voor zijn declare blockers fase. eens hij het creature als blocker heeft gedeclared, is er geen weg terug.
/-\rne
Master
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

hmm das erg jammer.. nou moet ik een nieuw deck zien te vinden wat betaalbaar is en leuk is om te spelen
evilpoffertje
Adept

Zie mijn post voor een idee? :|
Niet gelijk je 'creativiteit' in magic laten slopen doordat het niet helemaal werkt(tenzij je toernooi speler bent ;) ).
/-\rne
Master
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

nee ik ben een casual speler, en ik speel al 7 jaar ofzo.. maar de lol begint er een beetje af te raken, dus ik had nu een leuk deck, maar dat werkt dus niet echt.

heb nooit heel sirieus gespeeld en heb het ook hele tijden gewoon niks mee gedaan, dus heb niet echt een grote verzameling ofzo, nja wel paar duizend kaarten denk ik, maar wijnig bijzonders, denk dat mijn sol ring mijn meest zeldzame kaart is ofzo :p
system_failure
Master

Bericht door system_failure »

bij mij men playset call of the herds, of mijn foil the rack.

En mij kunt je bij de fun players zetten (een deck met 56 creature lands en 4 keer manabond is niet het serieuste winner deck ooit) (ja ik heb dit geprobeerd :P )
Sometimes i dance with explosives.
I don't now why.
I just do it.
evilpoffertje
Adept

/-\rne schreef:nee ik ben een casual speler, en ik speel al 7 jaar ofzo.. maar de lol begint er een beetje af te raken, dus ik had nu een leuk deck, maar dat werkt dus niet echt.

heb nooit heel sirieus gespeeld en heb het ook hele tijden gewoon niks mee gedaan, dus heb niet echt een grote verzameling ofzo, nja wel paar duizend kaarten denk ik, maar wijnig bijzonders, denk dat mijn sol ring mijn meest zeldzame kaart is ofzo :p
OMFG een solring! Haha, mijn bijzonderste kaart is Extirpate (kutkaart ik wil hem kwijt :P ) en Ink-Eyes, servant of oni. Maar toch kan ik redelijke(en originele) budget decks spelen. Wat dacht je van illusions? Heb ik toch een aardig deckje mee =P. Dat je magic steeds minder leuk gaat vinden, daar kan ik je niet mee helpen, veel mensen vinden het tegenwoordig minder leuk, en ik zie op forums altijd berichten van: "#$!% WIZZARDS AAAARGG" "de creativiteit van magic is weg, en dat komt door wizards!!!" Ik vind het zelf altijd leuk om een deck te bouwen dat niemand maakt (tip: doe er 1 met One with nothing dan ben je lang bezig!)
system_failure
Master

ik vindt het niet slechter (al ben ik een zwaar tegenstander van Fut, ik heb een vriend die net begonnne is en future sight was zijn eerste pre-release, die begreep er niets van) maar toch wel anders, en die dat zegge dat het vroeger beter was moeten is naar homelands kijken ( :D ) Ravnica was een killer blok dus zoveel erger is het niet.
I don't now why.
I just do it.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

mijn uitleg was niet duidelijk genoeg??? :cry:

:P

Als je niet te veel dure kaarten ehbt zou ik proberen op een goedkopere goede kaart die wat moeilijker te breken is te focussen. Een kaart als dust elemental heeft in mijn ogen bijvoorbeeld best wel veel potentie als je recursie leuk vindt (that's me), zonder dat je hele dure kaarten in je deck nodig hebt. Ja, misschien zou je idealiter kaarten als loxodon hierarch of zo spelen, maar er zijn ook zat goedkopere kaartejes die er bij passen. Of kies een andere kaart, maar kies in ieder geval iets waaruit een deck voort komt dat niet echt lijkt op wat je al hebt.

mazzel

pi

p.s. of wel, denk dat ik maar eens een control achtig, creature based recursief deck in de kleuren g/b/w ga bouwen rond dust elemental ;)
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
system_failure
Master

ik ben eens begonnen met een deck rond take possession, ik kwam al snel op een gewoon 'tron deck zondere enige take possesions :x , verdraaid korte geheugenspan
I don't now why.
I just do it.
evilpoffertje
Adept

Tja... soms kan een deck ook niet he :P
Heelveel mensen (teveel naar mijn mening =P) spelen met van die onoriginele decks (lees: decks van internet). Ik vind decks die vaak voorkomen -white weenie etc.- ook wel leuk om mee te spelen, maar dan gooi ik er altijd iets van mijn geniaale ideeen bijxD
@ systeem fout:Ik was laatst in Rotterdam, waar ik voor het eerst in een halfjaar weer magic kaarten kon kopen :P . Heb nu ook een paar pakjes van FS, en ik moet zeggen dat het nogal mee valt. Ik vind alleen dat ze dit niet te vaak moeten doen:/ En ravnica is btw de beste set ooit, homelands, legends en nog meer van die sets hadden maar 1-3 bruikbare kaartenxD
/-\rne
Master
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

pi schreef:
mijn uitleg was niet duidelijk genoeg??? :cry:
ja gast, jij ging slapen voordat ik hellemaal klaar was met al mijn vragen :P

loxodon hierarch heb ik er eentje van :P maar tis opzich wel een leuk idee, ik had gister in mijn bed iets bedacht met:

Parallax Wave + een creature die als hij into play komt een enchantment naar je hand haald (vanuit je graveyard). (eternal witness kan natuurlijk ook) en als je dan ook nog een kaart hebt die als hij into play komt wat landjes kan untappen :) nja ik vond het wel grapig idee :P en het lijkt mijzelf zeker de moeite waard om een keertje te gaan proberen :)
system_failure
Master

academy rector?
Daar zijn al gemenere combo's mee gemaakt dan parallax wave zenne :D
ik ben nu bezig met een djinn illuminatus, pact of the titan, emblem of the warmind combo deck :P , niet al te makkelijk om in een te zetten
*edit*: academy rector is uit je library, sorry
I don't now why.
I just do it.
Plaats reactie