welke serie uitbreiden?

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
wilco
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: di aug 26, 2003 9:35 am

welke serie uitbreiden?

Bericht door wilco »

Subject is misschien niet zo heel duidelijk..

Ik ben omstreeks 2003 begonnen met magic, maar niet zoveel mensen geintresseerd in gekregen. En het heeft dus een aantal jaren stil gelegen toen ik wat mensen 'uit het oog ben verloren'. Nu ben ik weer wat mensen tegen het lijf gelopen die het ook spelen en wil mijn deck een beetje uitbreiden. Zodat ik leuk kan mee komen.

Maakt het nog uit uit welke serie men denkt dat veel 'gave' kaarten zitten? Mijn huidige deck bevatten voornamelijk kaarten uit 8th editie en wat uit Oddysee.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Ravnica, duh... Beste set ever :P (mijn mening)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

welke kleuren is je deck? In ravnica block hebben ze gefocussed op guilds. in de eerste set zitten er 4, in de andere 2, 3, als je bv een rood/wit deck hebt dan zou de eerste set een goede keuze zijn om van te kopen, vanwege de boros guild, terwijl de 3e beter voor groen/blauw zou zijn om wat te noemen (vanwege de simic guild).

Ravnica block is wel aan te raden voor een basis, time spiral is op zich ook cool, maar denk dat je aan ravnica iets meer zult hebben als je van de juiste set koopt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
wilco
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: di aug 26, 2003 9:35 am

Bericht door wilco »

Ik heb gisteren een boosterbox van Ravnica gekocht..

Wat betreft kleuren.. tja.. tot zover geen uitgesproken voorkeur. Mischien even wachten wat ik uit de boosterbox haal.
wilco
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: di aug 26, 2003 9:35 am

Bericht door wilco »

Ik geloof dat ik een lichte voorkeur begin te krijgen voor groen en blauw.. en een beetje wit..

Zijn er sets die beter zijn met die 3 kleuren?
Gebruikersavatar
/-\rne
Master
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 9:13 pm
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door /-\rne »

ff denken.. groen en blauw.. en een beetje wit.. nja ik kan ff niet meer bedenken dan treshold en madness, mja dat zijn dan weer echt speciale type decks, die wel veel kaarten gebruiken uit een of een paar sets.. ik weet alleen niet welke.. en tja verder ken ik uit mijn hoofd niet echt sets waar goeie kaarten uit die kleuren inzitten.
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

als je een boosterbox van ravnica hebt gekocht en een voorkeur hebt voor wit en groen, moet je gaan voor selesnya (wit/groen - tokens)
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Met een splah van dissension (ook in ravnica block) natuurlijk. Denk aan redelijke kaarten als Azorius Guildmage
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

Dissension heeft denk ik verreweg het meeste voor je te bieden met zowel het groen/blauwe als het wit/blauwe guild.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie