Nieuw deck
Moderator: Admins & Moderators
Nieuw deck
Hoi hoi, ik heb een nieuw deck gemaakt, wat ik weer eens leuk vind om te spelen 't ziet er nu nog een beetje random uit, maar 't speeld wel fijn
Het idee van het deck: door middel van landdestuction Tijd maken om optebouwen en het afmaken met een paar creatures.
Creatures:
2#Willo-o'-the-wisp
1#Silvos, rogue elemental
1#spiritmonger
2#Llanowar Dead
1#Phantom Nantuko
2#Hypnotic Specter
2#Elves of Deep Shadow
1#Quiron Dryad
1#Mirri the Cursed
Spels:
1#Plow Under
2#Uproot
1#reap and sow
1#Despoil
1#Rain of Tears
1#Blight
1#Befoul
3#Rancid Earth
2#Creeping Mold
3#Terror
3#Last Gasp
2#Putrefy
1#Phyrexian Arena
Arti's:
1#Sol ring
1#Lotus Petal
2#Sensei's Divining Top
Land:
1#Strip Mine
2#Tainted Wood
1#Golgari Rot Farm
6#forest
7#swamp
ik krijg binnkort 2xPhyrexian Arena, 2xWillo-o'-the-wisp, 2xChalice of the Void, 4xIsochron Scepter en 3xDuress binnen, welke hiervan moet ik erindoen en welke kaarten moeten er dan uit?
Het idee van het deck: door middel van landdestuction Tijd maken om optebouwen en het afmaken met een paar creatures.
Creatures:
2#Willo-o'-the-wisp
1#Silvos, rogue elemental
1#spiritmonger
2#Llanowar Dead
1#Phantom Nantuko
2#Hypnotic Specter
2#Elves of Deep Shadow
1#Quiron Dryad
1#Mirri the Cursed
Spels:
1#Plow Under
2#Uproot
1#reap and sow
1#Despoil
1#Rain of Tears
1#Blight
1#Befoul
3#Rancid Earth
2#Creeping Mold
3#Terror
3#Last Gasp
2#Putrefy
1#Phyrexian Arena
Arti's:
1#Sol ring
1#Lotus Petal
2#Sensei's Divining Top
Land:
1#Strip Mine
2#Tainted Wood
1#Golgari Rot Farm
6#forest
7#swamp
ik krijg binnkort 2xPhyrexian Arena, 2xWillo-o'-the-wisp, 2xChalice of the Void, 4xIsochron Scepter en 3xDuress binnen, welke hiervan moet ik erindoen en welke kaarten moeten er dan uit?
- evilpoffertje
- Adept
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
tja ik hoop ook nog dat ik ergens een setje BoP kan krijgen .. en nja, anders moet ik ergens ff setje lannowar elves vandaan halen ofzo.. nja, ik heb in iedergeval dark ritual al geprobeerd, maar dat was tevaak een dode kaart in mijn hand.. mja als ik nu wat dingen aan het deck ga veranderen kan het mischien weer wel, ik zal wel ff kijken. ik heb het tot nu toe nog nooit echt nodig gehad.. en ik speel ook al wel wat he: lotus petal, sol ring, llanowar dead, elves of deap shadow. maar goed, het deck werkt wel lekker
- evilpoffertje
- Adept
Dark Ritual is ook bijna alleen handig in mono zwart, behalve als je met bijna alleen zwart speelt. Ik zou Gemhide Sliver spelen, maar BoP is natuurlijk beter
nja als ik 2x specter speel, 3x phyrexian arena, 3x Rancid Earth, 1x Rain of Tears en nog 1x Befoul, en nja, dat moet natuurlijk nog wel beetje veranderd worden maar daarin zie ik wel genoeg mogenlijkheden om dark ritual te kunnen spelen, dus ik ga hem zeker nog een keer uitproberen. Gemhide Sliver is ook wel leuk ja
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
is Dark Confidant niet beter? (word vaak gespeeld met Sensei's Divining Top)
en ik vind de arena's ook erg fijn.. ben blij dat ik er morgen nog 2 bij krijg
en ehm, moet ik 2xWillo-o'-the-wisp, 2xChalice of the Void wel of niet in dit deck spelen?
*edit* alhoewel, volgens NM niet maar toch is wel goeie cominatie, top en confi confi word op nm in 216 decks gebruikt, Arena in slechts 185 confi word voorzover ik weet ook vaker gebruikt in tournament decks, volgens mijn gebruikt bijna geen tournament deck arena (meer) maar goed, arena blijft een goeie kaart. ook al is confi waarschijnlijk beter.
en ik vind de arena's ook erg fijn.. ben blij dat ik er morgen nog 2 bij krijg
en ehm, moet ik 2xWillo-o'-the-wisp, 2xChalice of the Void wel of niet in dit deck spelen?
*edit* alhoewel, volgens NM niet maar toch is wel goeie cominatie, top en confi confi word op nm in 216 decks gebruikt, Arena in slechts 185 confi word voorzover ik weet ook vaker gebruikt in tournament decks, volgens mijn gebruikt bijna geen tournament deck arena (meer) maar goed, arena blijft een goeie kaart. ook al is confi waarschijnlijk beter.
ik ben aan het bouwen naar een zwart-discard-zombiedeck, met ook enkele sterke creatures zoals avatar of woe en dergelijke; er zitten dus veel dure manakost kaarten in. in dat geval is phyrexian arena beter, je wil namelijk toch niet graag 8 damage incasseren.
de phyrexian's denk ik dan te gebruiken om te kunnen blijven discarden.
de phyrexian's denk ik dan te gebruiken om te kunnen blijven discarden.
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Ik durf wel te beweren dat Arena in multiplayer ALTIJD beter is. Er is gewoon minder enchantment removal dan creature removal. Bovendien zul je nooit iemand dood slaan met een Arena, dus de noodzaak om het ding te mollen is gewoon een beetje minder.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?