Deck om Phytohydra bouwen

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
wilco
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: di aug 26, 2003 9:35 am

Deck om Phytohydra bouwen

Bericht door wilco »

Ik zit te denken om een deck om Phytohydra te bouwen. Ik denk dat deze kaart in combinatie met Lure en/of primal frenzy erg leuk is..

Zijn er nog andere kaarten erom heen die deze kaart intressant maken (een damage kaart bijv. om phytohydra op te pompen bijv.)? Andere suggesties over voor- en nadelen van deze kaart?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het probleem met een kaart als de hydra is dat er verschrikkelijk veel dingen zijn waar een 1/1 aan dood kan gaan. En dan is je 5 mana investering wel heel erg veel.

Natuurlijk, damage doet er niet zo veel tegen, maar er zijn zat andere methodes. Ik zou in ieder geval niet zo snel rond zo'n kaart een deck bouwen. Tenzij je natuurlijk daar speciaal rekening mee gaat houden, wat toch best lastig is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
wilco
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: di aug 26, 2003 9:35 am

Bericht door wilco »

Zou je misschien wat voorbeelden geven van kaarten die slecht zijn voor 1/1 creatures en dan ook phytohydra?

In mijn ogen zag ik dit als een sterke kaart.. hmmmz..
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

destroy target creature

target creature gets -x/-x ; ook dit zal hem doden, want het is geen damage.
wilco
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: di aug 26, 2003 9:35 am

Bericht door wilco »

hmmz.. shit ja, daar zijn best wat kaarten van in omloop.. nou ja.. het was een idee :) Volgende ei om op te broeden dan maar :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

in multiplayer moet je vrijwel altijd rekening houden met swords to plowshares als je speelt met mensen die al wat langer mee doen. Verder inderdaad elk destroy effect en zo. Maar vergeet ook niet kaarten zoals pacifism.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Omg! Gelijk gebruiken met Pariah's Shield!!!
En dan natuurlijk er voor zorgen dat het niet kan getarget kan worden, zoals pi al zei. Met een kaart als Shielding Plax is het al een beetje moeilijker (tuurlijk, het kan altijd wel dood)
Plaats reactie