Shadow

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Shadow

Bericht door evilpoffertje »

Nouja, er zijn al wat aardig wat deckjes geplaatst, en ik kan natuurlijk niet achterblijven :P
Ik kwam met het volgende (casual deck):

Ik wou al een deck om Dauthi Embrace bouwen, dus 4x Dauthi Embrace
Bij dauthi embrace hoort natuurlijk Dauthi Cutthroat. En daarbij hoort natuurlijk weer Dauthi Ghoul, dus (overzichtje:P):

23x Swamp
4x Dauthi Embrace
4x Dauthi Cutthroat
4x Dauthi Ghoul

Idee is natuurlijk om met embrace een beest shadow geven, met je cutthroat het beest vermoorden, waardoor je ghoul weer opgepompt wordt.

Om meer kaarten te pakken: 4x Phyrexian Arena (duurste kaart! :P ) , en 2xDiabolic Tutor.

Mana kaarten: ik wil graag snel zijn met dit deck, dus 4xDark Ritual en Cabal Ritual.

Alternatieve kills:
4x Stronghold Overseer
4x Dauthi Slayer
1x Dauthi Warlord

Dus:

Qty ED Name Cost Type Rarity Color
// Lands
23 MM Swamp Land C Lnd
//\\
// Creatures
1 EX Dauthi Warlord 1B Creature - Soldier U B
4 TE Dauthi Ghoul 1B Creature - Zombie U B
4 EX Dauthi Cutthroat 1B Creature - Minion U B
4 TSB Dauthi Slayer BB Creature - Dauthi Soldier R B
4 TSP Stronghold Overseer 3BBB Creature - Demon R B
//\\
// Spells
2 SH Grave Pact 1BBB Enchantment R B
2 OD Diabolic Tutor 2BB Sorcery U B
4 8E Phyrexian Arena 1BB Enchantment R B
4 TO Cabal Ritual 1B Instant C B
4 R Dark Ritual B Instant C B
4 TE Dauthi Embrace 2B Enchantment U B

Beste hand: 3x Swamp , 2 x Dark Ritual 1x Stronghold Overseer 1x Dauthi Slayer (was tegen hele snelle tokens, gebruikte steeds abilty van overseer :P )

Heeft iemand nog suggesties? Ik zit na te denken over ink-eyes, en de zwarte spirit link. (sword of fire/ice is ook leuk, maar pokke duur)Ook Dauthi Trapper in de plaats van embrace is denk ik een goede keuze. (testen)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dit deck SCHREEUWT om volrath's stronghold en een paar spawning pit's om de ergste dreigingen weg te houden zouden misschien ook niet misstaan. Persoonlijk zou ik wat minder rituals spelen, zo heel erg veel mana kosten je critters nou ook weer niet. Ik zou ook denken over wat goede creatures die je zelf wel graag shadow zou geven met de embrace.

Ik zou ook heel erg bad moon overwegen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Bedankt voor de tips :)
Spawning gaat er zeker in (voor cabal ritual)
De andere zijn een beetje aan de dure kant, misschien dat 1x stronghold er in gaat :roll: (is bad moon niet risky? mijn deck is op zich niet super snel)
Trouwens het is wel leuk om ink eyes shadow te geven hoor:P
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je bedoelt de ink eyes die je niet speelt?

Ik zou meer denken aan wat kleinere creatures. Als je er multiplayer mee wilt spelen dan zou dunerider outlaw geen gek idee zijn. Protection from green helpt in ieder geval best goed tegen een groot deel van de meer creatures georienteerde decks. Verder kun je makkelijk denken aan andere creatures die beter worden als je meer zekerheid hebt dat ze door komen. Zoals bv phyrexian negator of hypnotic specter, zelfs headhunter wat dat betreft.

Voor bad moon speel je inderdaad misschien net wat te veel duurdere creatures, maar waarom zou je daar niet of wat aan doen, of je deck juist wat meer richting een langzamer deck mikken?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
evilpoffertje
Adept
Berichten: 292
Lid geworden op: zo nov 12, 2006 4:24 pm
Locatie: hoogeveen

Bericht door evilpoffertje »

Nogmaals bedankt pi :)
Ik moet toegeven dat ik dit deck even in een uurtje in elkaar heb gezet. Over de Ink-Eyes, ben hem nog aan het playtesten.
Dunerider Outlaw is leuk, maar vaak alleen handig tegen groen. (shadow geven is wel leuk :) )Hypnotic Specter heb ik hier natuurlijk ook liggen. De negator (leuk met grave pact trouwens)heb ik zelf niet, headhunter ook niet (negator moet ik trouwens wel hebben). Ik heb alleen 1 "maar" als ik deze kaarten er in doe, is het niet echt meer een shadow deck, maar een zwart aggro (die je best veel ziet)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik zou vooral proberen het beste deck te bouwen. Als dat betkent wat minder shadow, so be it. Overigens denk ik dat als je wilt het best mee kan vallen hoeveel shadows je er uit moet gooien. Je speelt sowieso best wel veel non-creatures.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie