Pagina 1 van 1

deck:hello angel

Geplaatst: di jul 24, 2007 5:25 pm
door sumilidon
weer begonnen met magic..... en hier dus weer een nieuw deckje:)


// Lands
2 [GP] Orzhov Basilica
3 [9E] Plains (4)
1 [TSP] Swamp (4)
3 [GP] Godless Shrine
4 [DIS] Hallowed Fountain
2 [TSP] Island (4)
3 [9E] Underground River
1 [TSP] Urza's Factory
1 [RAV] Watery Grave
2 [TSP] Flagstones of Trokair
1 [PLC] Urborg, Tomb of Yawgmoth

// Creatures
3 [GP] Angel of Despair
2 [PLC] Body Double
4 [DIS] Court Hussar
2 [TSB] Akroma, Angel of Wrath
3 [GP] Skeletal Vampire

// Spells
4 [DIS] Azorius Signet
4 [RAV] Remand
2 [RAV] Dimir Signet
1 [TSP] Phyrexian Totem
4 [9E] Wrath of God
4 [RAV] Compulsive Research
2 [9E] Persecute
2 [9E] Tidings

ik denk dat dit meer op fun is gericht,maar met wat wijzigingen werkt het vast wel op een dergelijk toernooi:)

tips en suggesties zijn van harte welkom, zolang het maar T2 blijft;)
Greetings,
Sumilidon

Geplaatst: wo jul 25, 2007 12:30 pm
door pi
Oy,

hoe ga je zorgen al die vrij dure creatures tijdig te spelen? Het lijkt me dat je met iets minder ook wel toe zou kunnen.

mazzel

pi

Geplaatst: wo jul 25, 2007 9:35 pm
door Dragonheart
Dit heet Solar Flare en ziet er in werkelijkheid (T2) nagenoeg hetzelfde uit.

Geplaatst: wo jul 25, 2007 10:40 pm
door sumilidon
tijdje lopen knutselen.. hier op uitgekomen
// Lands
2 [GP] Orzhov Basilica
3 [9E] Plains (4)
2 [TSP] Swamp (4)
3 [GP] Godless Shrine
4 [DIS] Hallowed Fountain
1 [TSP] Island (4)
3 [9E] Underground River
1 [TSP] Urza's Factory
1 [RAV] Watery Grave
2 [TSP] Flagstones of Trokair
1 [PLC] Urborg, Tomb of Yawgmoth

// Creatures
3 [GP] Angel of Despair
2 [PLC] Body Double
4 [DIS] Court Hussar
2 [TSB] Akroma, Angel of Wrath
3 [10E] Ancestor's Chosen

// Spells
4 [DIS] Azorius Signet
4 [RAV] Remand
2 [RAV] Dimir Signet
4 [9E] Wrath of God
4 [RAV] Compulsive Research
2 [10E] Tidings
3 [OD] Zombify


is het wat?

Geplaatst: do jul 26, 2007 6:51 pm
door system_failure
je hebt je dikke beesten en alles wel, maar naast de research tog redelijk weinig om ze in de graveyard te krijgen? Al is het geen echte reanimatron, maar ik heb weinig kennis van solarflare dusja :roll:

Geplaatst: do jul 26, 2007 7:05 pm
door pi
Oy,

ik geloof ook dat het met name de bedoeling is om de kaarten gewoon te casten. Beetje de tegenstander bezig houden tot je genoeg mana hebt en zo.

mazzel

pi

Geplaatst: vr nov 02, 2007 11:00 am
door zharp
het kan aan mij liggen hoor, maar je hebt al aardig wat schade te pakken, miss ben je zelfs al wel dood, voordat je echt wat hebt opgelegd

helemaal nu er veel decks int cicuit zijn die de tegenstander voor beurt 3 dood willen hebben

maar verder ist wel een leuk deckje, je maakt goed gebruik van alle ability's en spells, alles is altijd wel te gebruiken zo gezegd

Geplaatst: vr nov 02, 2007 12:13 pm
door pi
Oy,

beurt 1 en 2 kills in type 2? Welke dan?

mazzel

pi

Geplaatst: vr nov 02, 2007 12:52 pm
door zharp
nou jah geen beurt 2 of 3 maar een beurt 4, nog snel.

beurt 1 - Forest --> Birds
beurt 2 - land --> Megrim
beurt 3 - land --> Urza's Guilt
beurt 4 - ----- --> Urza's Guilt

en er zullen vast nog wel wat mogelijkheden zijn. tuurlijk je zal eerst de kaarten in je hand moeten zien te krijgen, maar het is mogelijk.

je hebt iig vaak al een heel pak schade te pakken. dus ik zou zeggen van, doe er wat goedkope stoppers in, zodat je redelijk veilig bent totdat er wat int spel komt.

maar zoals ik al eerder zei, tis een leuk fun deckje en ik denk dat het best leuk kan spelen.

Geplaatst: vr nov 02, 2007 1:28 pm
door pi
Oy,

urza's guilt is niet type 2 legaal.

Merk op dat je van de 12 kaarten die je maximaal tegen beurt 4 gezien hebt er 4 specifiek gepakt moet hebben, en daarnaast nog 3 landjes nodig hebt waarvan er 1 zwart levert. Merk ook op dat je jezelf 3 kaarten laat discarden in beurt 3, waardoor de guilt de enige kaart moet zijn die je nog in je hand houdt, of je hem precies moet pakken in beurt 4. Mocht jij begonnen zijn dan heb je een kaart minder en moet je de 2e guilt precies beurt 4 pakken.

Bovenstaand deck is voor type 2 bedoelt. Er hoeft dus sowieso geen rekening gehouden te worden met de combo die jij noemt. Wel zijn er andere combo's waar het deck problemen mee kan krijgen. Net als jouw combo zijn die heel moeilijk zo goed te krijgen dat ze beurt 4 af gaan, zeker in type 2, waar die snelheid gewoon vrijwel nooit te vinden is door het kleine aantal sets waar de decks uit gemaakt moeten worden. Wanneer er combo decks zijn die wel zo snel zijn dan zal wizards daar waarschijnlijk zelf wat aan doen door middel van een banning.

Niet dat ik geen twijfels zette bij de snelheid waarmee de kaarten te spelen waren, maar toendertijd was dit deck wel vrij populair in type 2, dus blijkbaar werkte het op de een of andere manier.

Probleem is natuurlijk dat door de rotatie van het format het deck zelf nu niet meer type 2 legaal is. Wat de discussie een beetje nutteloos maakt, tenzij iemand een suggestie doet voor een update van het deck voor een ander formaat.

mazzel

pi

Geplaatst: vr nov 02, 2007 1:38 pm
door zharp
owjah okey das waar :P

nou jah alsnog ist idd wel een leuk deckje ;)