vraag

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
a2thej_b
Master
Contacteer:

vraag

Bericht door a2thej_b »

ik speel al best lang magic, en ken vrijwel alle regels.
maar toch zijn er altijd wel ingewikelde dingen.

zo vroeg ik me af, als ik iets maak in mijn eigen mainphase, en iemand probeert die te counteren. kun je daar dan met een sorcery/ of sorcery speed kaart (zoals een creature) op reageren? ik wilde namelijk mystic snake uit mijn graveyard met een body double kopieren om zo zijn counter te stoppen.

een ander voorbeeld is dit:
iemand tapte in mijn mainphase een van mijn landen met een icy manipulator, kan ik dan in response een creature ofzo met dat land maken?

alvast bedankt.

mzzl
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Vraag 1:
Nee, je kunt sorceries alleen spelen wanneer de stack leeg is (tenzij je een kaart of effect hebt waar vermeld is dat je sorceries als instant mag spelen zoals Quicken)

Vraag 2:
Ja, je kunt de mana uit het land dat getapped wordt floaten. Die mana kun je gedurende die fase gebruiken. In je mainphase kun je daarmee dus een creature casten.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

madness kan soms voor een uitzondering zorgen op vraag 1, maar inderdaad, sorceries eigenlijk alleen met een lege stack, in jouw beurt, in je main phase.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Luitzen
Adept

Bericht door Luitzen »

Maar stel de icy tapped je land in je upkeep en je tapped een (of meerdere) land voor mana, dan zul je die mana moeten gebruiken in je upkeep als je mana burn wilt voorkomen. ( Na je upkeep verdwijnt de mana uiteraard)
a2thej_b
Master
Contacteer:

Bericht door a2thej_b »

oke, bedankt allemaal!
"real life, i tried it ones, nice graphics!, but the gameplay sucks!"

"gravity is a myth, earth just sucks"

'creation is a paradox. it hatches from its opposite'.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Luitzen schreef:Maar stel de icy tapped je land in je upkeep en je tapped een (of meerdere) land voor mana, dan zul je die mana moeten gebruiken in je upkeep als je mana burn wilt voorkomen. ( Na je upkeep verdwijnt de mana uiteraard)
Dat de "beginning phase" die bestaat uit de untap, upkeep en draw step. Je hoeft de mana dus niet in je upkeep te gebruiken, maar wel voor het eind van je draw step.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie