Pagina 1 van 1

Highlander : Rebels

Geplaatst: do dec 13, 2007 3:25 pm
door gnat
lands: (37)
------
6x plains
4x swamp
2x forest

1x stalking stones
1x mishra's factory

1x secluded steppe
1x tranquil thicket
1x barren moor

1x wooded foothills
1x windswept heat
1x flooded strand
1x bloodstained mire
1x polluted delta

1x bayou
1x savannah
1x scrubland

1x overgrown tomb
1x godless shrine
1x temple garden

1x kor haven
1x maze of ith
1x wasteland
1x karakas

1x krosan verge
1x volrath's stronghold
1x flagstones of trokair
1x orzhov basilica
1x caves of koilos



creatures: (25)
----------
1x exalted angel
1x eternal dragon
1x teneb, the harvester

1x zealot il-vec
1x big game hunter
1x blightspeaker
1x dunerider outlaw
1x amrou scout
1x rappelling scouts
1x shield dancer
1x defiant vanguard
1x lightbringer
1x nightwind glider
1x ramosian lieutenant
1x ramosian captain
1x ramosian sergeant
1x ramosian commander
1x defiant falcon
1x lin sivvi, defiant hero
1x whipcorder
1x outrider en-kor

1x changeling hero
1x changeling titan
1x mirror entity
1x cairn wanderer



spells: (38 )
-------
1x orzhov signet
1x sensei's divining top

1x steely resolve
1x shared triumph
1x aura of silence
1x land tax
1x glare of subdual
1x worship

1x enlightened tutor
1x honor the fallen
1x naturalize
1x disenchant
1x swords to plowshares
1x diabolic edict
1x worldly tutor
1x eladamri's call
1x putrefy
1x mortify
1x hide // seek
1x crop rotation
1x reclaim

1x regrowth
1x land grant
1x diabolic tutor
1x vindicate
1x demonic tutor
1x rout
1x damnation
1x wrath of god
1x cruel edict
1x farseek
1x profane command
1x innocent blood
1x catastrophe
1x chainer's edict
1x thoughtseize
1x duress
1x grim tutor




vragen, suggesties, opmerkingen, commentaar, tips zijn allemaal welkom.

Zijn er must-have kaarten die ik over het hoofd heb gezien? Kan de manabase beter?

Klopt de verhouding land-creatures-spells?

Laat het me weten!

Geplaatst: za dec 15, 2007 12:22 pm
door pi
Oy,

ik zoud enk ik wat meer man-lands spelen en misschien ook wat token bak landjes. Verder werkt je mass removal niet heel goed met je creatures, namelijk je probeert er veel uit je deck te zoeken, dan speel je mass removal en daarna heb je opeens een stuk minder creatures in je deck en kom je minder snel terug van de mass removal dan je tegenstander. Sowieso zou ik meer creatures spelen. De skeletal changeling is misschien niet zo heel bijzonder, maar het is een behoorlijke blocker. Ik zou naar wat meer van de changlings kijken.

Ik zou ook proberen je mogelijkheden om creatures terug te halen uit je yard uit te breiden. Ik zou met al het zoeken in je deck ook vampy tutor verwachten.

mazzel

pi

Geplaatst: za dec 15, 2007 2:07 pm
door gnat
vampiric tutor is gebanned, anders zat hij er zeker in. creatures terughalen uit graveyard heb ik geprobeerd met onder andere patriarch's bidding, maar dit leverde te weinig op, denk maar aan situaties als: ik haal mijn 3 rebels terug en de tegenstander die met reanimation of oath of druids speelt (wat veel voorkomt) haalt zijn enorme beater boven...

de massremoval lijkt op het eerste zicht het thema wat tegen te werken, maar in de meeste spellen is dit toch niet zo. wel moet gezegd dat ik in het begin een 8-tal mass removal speelde, dit is teruggebracht naar 4. ook werken edict's veel beter door mass removal. je moet het vooral als volgt zien: ik remove alles, daarna speel ik een rebel die andere kan zoeken en ik neem de bovenhand.

de skeletal changeling voegt te weinig toe naar mijn mening. het deck heeft al voldoende creatures met protection en dergelijke. het creature gedeelte heeft al veel denkwerk gekost, dit lijkt me enigszins de beste samenstelling die rebels kunnen geven. alleen het lage getal van 25 baart me nog zorgen. Ook hoop ik dat morningtide nog veel zoets aan changelings zal brengen. :)

de manlands ga ik nog eens bekijken. eerst had ik er nog blinkmoth nexus inzitten. toch moet je consistentie qua kleuren behouden. te veel land met kleurloze mana is niet goed.

Geplaatst: za dec 15, 2007 10:15 pm
door pi
Oy,

vampy is gebanned en demonic niet? :S

Ik doelde voor het terug halen meer op dingen als eternal witness, gravedigger, oversold cemetery of debtor's knell. Dingen die alleen voor jou werken, net zoals de stronghold die je al speelt.

Het was voor mij ook vooral het lage aantal creatures om allemaal dingen te suggereren om dat aantal op te hogen (dus de changeling, maar ook de man-lands). Ik dacht bij man lands overigens meer aan dingen als treetop vilage, forbidding watchtower of spawning pool, landjes die dus wel je mana in de juiste kleur kunnen leveren.

mazzel

pi

Geplaatst: za dec 15, 2007 10:27 pm
door gnat
ik heb er al veel manlands aan toegevoegd, namelijk de 3 die je opsomde. debtor heb ik lange tijd gespeeld, maar is te duur, in circa 20 spelletjes is hij 1 keer een overkill geweest. eternal witness ga ik zeker proberen.

ik ben nu ook aan het testen met recurring nightmare, welke zeer lekker samenwerkt met big game hunter. ik heb er ook crucible of worlds ingestoken, spreekt voor zich.

Geplaatst: za dec 15, 2007 11:47 pm
door pi
Oy,

als je meer creatures speelt zou ik de recurring nightmare zeker overwegen ja. Ik vind de crucible totaal niet voor zich spreken eigenlijk. Je speelt in mijn ogen te weinig landjes die vanzelf in je yard belanden.

mazzel

pi

Geplaatst: zo dec 16, 2007 12:47 am
door gnat
hij kan je toch vaak helpen. bij mana problemen (met fetch), wasteland, manlands. akkoord dat hij niet misbruikt wordt zoals in legacy, maar het is toch een aardige kaart, waar je soms toch naar gaat tutoren. "het spreekt voor zich" was bedoeld als: je weet wel wat die doet/kan.

Geplaatst: zo dec 16, 2007 12:28 pm
door pi
Oy,

ik zou dan toch minstens landjes als halls of mist, glacial chasm, lake of the dead of kjeldoran outpost overwegen, zodat je iets vaker wat aan de crucible hebt.

Hoe zat het nou met vampy niet en demonic wel?

mazzel

pi

p.s. ik weet van al deze kaarten wat ze doen :P. Er zijn weinig goeie oudere kaarten die ik niet ken.