Vragen (10th edition)

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Magicman
Starter

Vragen (10th edition)

Bericht door Magicman »

1) het klopt toch dat je nooit meer dan 7 kaarten in je hand mag hebben he? Als je dus 8 kaarten hebt moet je 1 kaart naar je graveyard doen toch?
2) als je een deck bouwt mag je er dan zoveel rare creatures, en zoveel enchantements en artifacts in steken als je wilt?
3) hoeveel enchantements mag je op 1 creature doen? als je een enchantement op een creature doet dat al een enchantement heeft verdwijnt de eerste enchantement dan?
4) stel ik heb een creature met een enchantement, en mijn tegenstander unsumoned mijn creature, het keert dus terug naar mijn hand. Wat gebeurt er met de enchantement? Graveyard of hand?
Lollol3r
Adept

Bericht door Lollol3r »

Misschien had je alles even in één topic kunnen doen?

1) Ja dat klopt. Aan het einde van je beurt, als je meer dan 7 kaarten in je hand hebt, moet je kaarten in je graveyard leggen tot je er weer 7 hebt.

2) Ja, hier is geen limiet aan alhoewel je van elke kaart maar 4 kopieën mag hebben. Dus niet maar dan 4 de zelfde kaarten.

3) Je kan oneindige enchentmants/artifects op je creatures leggen, tenzij anders op de kaart aangegeven.

4) Ik dacht dat deze naar het kerkhof verdwijnt, omdat het creature weg gaat en de enchantment dan geen target meer heeft. Maar weet ik niet zeker.

Succes met Magic!
magic - basic land = gayness

I want to call you out on your algebra. gayness + basic land is not equal to magic. If that holds true than magic - gayness = basic land, which logically implies that every member of the power 9 is in fact gay.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

3) enchantments en equipements bedoelt lollol3e

4) inderdaad wat lollol3r al zei, hij gaat naat je yard.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Magicman
Starter

Bericht door Magicman »

Merci!
Plaats reactie