Tappen Tokens? en zo ja sinds wanneer?

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Ramon
Expert

Tappen Tokens? en zo ja sinds wanneer?

Bericht door Ramon »

ik hoorde tot mijn verbazing dat tokens tegenwoordig tappen als ze aanvallen???

en dat je daarom ook iets als token moet gebruiken dat ook daadwerkelijk getapt kan worden, een kaart o.i.d., en geen muntje, steentje, kraaltje etc...

iemand info/linkje?
Yoris
Expert

Bericht door Yoris »

Hey,

Ik heb nog niet zo lang magic gespeeld (sinds TSP-blok), maar ik vind het niet meer dan logisch dat tokens tappen. Het zijn toch gewoon creatures die kunnen tappen, en dan kunnen ze niet meer blocken.
Ik gebruik zelf als tokens of speelkaarten, of omgedraaide magickaarten uit een ander deck. maar met muntjes is toch niks mis? die hebben toch kop en munt. Kop is untapped, munt is tapped.
http://www.wizards.com/magic/comprules/ ... 080201.txt hier even naar punt 216. daar staan 5 regeltjes over tokens. Ze worden als ieder andere creature permanent behandeld, behalve dat ze niet terug kunnen keren naar het spel. ze zijn of in play, of helemaal niet.

Tschus

Yoris
Ramon
Expert

Bericht door Ramon »

ok... tja het komt inderdaad wel logisch over zoals het daar staat, maar ik begreep altijd dat tokens niet tappen bij aanvallen.. . in dat geval kon ik nog wel eens onterecht verloren hebben laatst bij FNM omdat iemand daar een stapel pegasus tokens in play had en daarmee aanviel en vervolgens ook verdedigde toen ik hem aanviel... nouja, jammer verder, maar goed dan zal ik hem daar de volgende keer in ieder geval op wijzen..
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Yoris
Expert

Bericht door Yoris »

Hey,

Ja da's inderdaad behoorlijk lullig als dat gebeurd. Er is geen reden waarom tokens vigilance zouden hebben. Het kan natuurlijk dat je een effect hebt waardoor ze vigilance krijgen. (Ajani Goldmane bijvoorbeeld) maar ja, dan zouden tokens wel heel erg goed zijn, en dat terwijl ze toch als slap kannonnenvoer bedoeld zijn...
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Tokens tappen net zoals "gewone" beesten (tenzij erop staat dat ze dat niet doen uiteraard ;) )
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

misschien de regel geleerd met eem mobilization in play?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie