rock hatchling

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
drumkilla
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 5:48 pm

rock hatchling

Bericht door drumkilla »

heej magicfanaten,

ik heb een vraag. ik ben net begonnen met magicen, en ik heb in de winkel en op internet wat kaarten op gekocht. (zit kort aan de 600 denk ik) ik wou daarmee van alle kleuren een dek bouwen, en ik kwam wat kaarten tegen die ik niet helemaal snapte. meeste kon ik op internet vinden, maar deze snapte ik niet. op het kaartje staat het volgende:

roc hatchling

when roc hatchling comes into play, put four shell counters on it.

during your upkeep, remove a shell counter from roc hatchling.

as long as roc hatchling has no shell counters on it, it gets +3/+2 and gains flying.

heel leuk, maar ik weet niet precies wat shell counters zijn. ik begrijp dat je er 4 op moet zetten, en dat je er elke beurd 1 af kan halen, tot je 0 counters op hem hebt, en dan is hij sterker, maar ik weet dus niet wat de shell counters zijn... kan iemand me helpen?

mvg drumkilla
Gebruikersavatar
gnat
Master
Berichten: 127
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 12:55 pm
Locatie: Leuven - België

Bericht door gnat »

je weet alles dat je moet weten eigenlijk. het beestje moet toch een naam hebben, daarmee wil ik zeggen dat ze die counters gewoon een naam hebben gegeven.

Ik vermoed dat dit ook 1 van de weinige kaarten is (misschien wel de enige) die shell counters gebruikt. kaarten die counters tout court beïnvloeden gaan dus ook werken bij roc hatchling. kaarten die counters genaamd: X counter beïnvloeden gaan dan weer geen effect hebben op roc hatchling. dat is eigenlijk het enige gevolg van die naam.

wat je dus moet weten, is wat je al wist. je legt er 4 counters op (negeer de naam zolang er geen andere kaarten met shell counters werken) en verwijdert er elke beurt 1 en dan wordt ie sterker
drumkilla
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 5:48 pm

Bericht door drumkilla »

owke, thanx man :)
Plaats reactie