Eerste deck (casual)

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Kryptonyte
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: di mei 20, 2008 2:12 pm

Eerste deck (casual)

Bericht door Kryptonyte »

Yo! Ik heb me laten overhalen om een magic deck te maken :)

Zowel in multiplayer als in 1 vs 1 vind ik het best lekker spelen. Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden!

4x Inkfathom Infiltrator
4x Inkfathom Witch
4x Shriekmaw
4x Wasp Lancer
4x Ghastlord of Fugue

4x Spell Syphon
2x Trip Noose
4x Curse of Chains
3x Biting Tether
3x Scarscale Ritual

12x Island
12x Swamp

Sideboard:

4x Negate
4x Faerie Macabre
4x Aphotic Wisps
3x Cerulean Wisps

Alle creatures hebben wel iets als Flying of Fear. Het idee is dat je creatures uitkiest om mee aan te vallen die niet geblokt kunnen worden. Door middel van Inkfathom Witch worden die tot 4/1 geboost. De meeste creatures zelf zijn goedkoop in mana cost zodat je ze snel in kan leggen.

Ghaslord is ervoor om in de latere fases te voorkomen dat spelers hun beste kaarten spelen. Trip Noose en Curse of Chains zijn ervoor om sterke creatures van de tegenstander uit te schakelen of te voorkomen dat ze blocken. De Biting Tether en Scarscale ritual combo kan heel goed werken op sterkere beesten van je tegenstander.

In het sideboard zitten nog wat extra counters (die je kan wisselen afhankelijk wat voor deck je tegenstander heeft), en nog wat extra creatures die goed kunnen helpen tegen dredge decks.

De wisps in het SB kunnen mijn eigen creatures fear geven als ik tegen een deck speel met veel flying (zodat die 4/1 van inkfathom witch geldt), en als ik juist tegen een zwart deck speel kan cerulean wisps ervoor zorgen dat mijn creatures met fear niet geblockt worden (al heb ik dat nog nooit geprobeerd).

Ik heb geen flauw idee hoe ik die links netjes kan laten werken!

Wat vinden jullie van mijn eerste deck?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

kaartnaam, je kunt ook je vorige posts editen.

Ik weet niet hoe jouw multiplayer groep er uit ziet, maar 1-2 damage tegen alle creatures is geen heel zeldzaam effect, ook ben ik een beetje bang dat je makkelijk 1-2 tegenstanders aan kan, maar de rest dan te sterk voor je wordt. Hoe ziet de rest van je groep er uit?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Kryptonyte
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: di mei 20, 2008 2:12 pm

Bericht door Kryptonyte »

Hey,

Ik heb alle kaarten gelinkt :)

Ik weet nog niet alles van magic dus ik kan je niet precies vertellen wat mijn tegenstanders spelen. Ik weet in ieder geval dat ze allemaal meerdere decks hebben die ze gebruiken.

Ik heb al rekening gehouden met kaarten zoals Pyroclasm. Als ik weet dat ik hiertegen moet spelen stop ik extra counters in mijn deck. De meeste decks waartegen ik moet spelen zijn gewoon aggro decks. In multiplay weet ik niet precies waartegen ik vecht (nog nooit gedaan maar gaat wel gebeuren), maar ik weet wel dat er weinig creatures met flying tussenzitten. Tot nu toe heb ik het meeste moeite met rogue decks!

Edit: hoe link je kaarten met twee namen? Inkfathom infiltrator dat soort kaarten... die links werken niet .
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zelfde manier als die met enkele namen ;).

Veel casual groepen waarderen het niet als je sideboard (het wisselen van kaarten voor een potje in verband met de decks die je gaat zien). Het is een beter plan om te zorgen dat je deck er gewoon wat minder kwetsbaar voor is in de eerste plaats. Counters zijn sowieso een onhandige taktiek in multiplayer, in 1:1 heb je genoeg counters om alles van je tegenstander te stoppen als je wilt, maar bij 1:N dan heb je bv 4x zoveel tegenstanders, maar niet 4x zoveel counters in je handen. Je kunt dus dan bij lange na niet zo veel stoppen als in 1:1. Ik zou een oplossing zoeken die wel scaahlt met het aantal tegenstanders. Bv een kaart als volrath´s stronghold om je creatures terug te halen nadat ze dood gaan.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Kryptonyte
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: di mei 20, 2008 2:12 pm

Bericht door Kryptonyte »

Ey!

Het hebben van een sideboard is bij ons niet zo'n probleem hoor. Omdat ik net begonnen ben heb ik geen tientallen decks voor elk speltype. Ze vinden het daarom geen probleem als ik voor multiplayer wat kaarten switch!

Het is btw niet de bedoeling om alles te counteren, maar alleen de kaarten die al mijn creatures in een keer zou wipen. In multiplay heb ik meestal wel de ervaring dat het verstandig is om eerst even rustig af te wachten en niet meteen te beginnen met iemand aanvallen. Zo kan je rustig opbouwen, en dat is ook waar een van de sterke punten ligt. 5 creatures die niet geblokt worden zijn in principe genoeg om iemand in een beurt 20 levens te laten verliezen. Als ze kaarten gebruiken om mijn tactiek te ondermijnen heb ik counters in hand die ervoor zorgen dat ik toch kan doen wat ik in gedachten had!

Maar, vind je het deck toch als eerste deck een beetje geslaagd?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je deed het klinken alsof je die switch alleen deed voor specifieke decks en niet specifiek voor multiplayer. Ik heb trouwens ook geen tientallen decks hoor, niemand die ik ken, ik zou meer mijn decks zo bouwen dat ze in veel situaties goed zijn.

Overigens heb je ene vreemde groep als ze zonder tegenwerken je 5 creatures op laten bouwen als ze weten dat je dan in 1x 20 damage zou gaan doen. Als ik hun was zou ik minstens de witch van het bord proberen te houden. Eigenlijk elk behoorlijk multiplayer deck dat ik ken kan wel een 1/1 slopen (of negeren in het geval van decks die niet bang zjn van creatures). Tegen mijn normale groep zou je 1x 20 damage doen met de witch en vanaf dan kennen ze het deck en blijft de witch niet meer lang genoeg in play. In dat geval vecht je niet tegen 1 tegenstander met removal, maar allen, en kom je precies in de situatie met de counters die ik eerder beschreef.

Ik vind het deck best geslaagd hoor, zie het alleen niet gaan werken in multiplayer zoals ik dat ken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie