Tips Blauw/Zwart deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sailor
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: di jul 08, 2008 1:39 pm
Locatie: Boxmeer

Tips Blauw/Zwart deck

Bericht door Sailor »

Eej,

Ik heb dit deck in elkaar geflanst en ik vroeg me af of jullie nog wat tips hebben.

Lands
Island 12x
Swamp 12x
Creature
Blauw
Mahamoti Djinn 1x
Azure Drake 1x
Aven Fisher 1x
Archivist 1x
Wind Drake 3x
Puppeteer 1x
Horned Turtle 1x
Storm Crow 1x
Zwart
Mass of Ghouls 1x
Mortivore 1x
Gravedigger 1x
Looming Shade 1x
Blightspeaker 1x
Drudge Skeletons 1x
Vampire Bats 1x
Sorcery
Blauw
Index 1x
Sleight of Hand 1x
Zwart
Mind Rot 2x
Assassinate 1x
Essence Drain 1x
Instants
Blauw
Boomerang 2x
Mana Leak 1x
Zwart
Terror 1x
Kor Dirge 1x
Enchantments
Blauw
Telepathy 1x
Zwart
Vampiric Link 1x
Unholy Strength 1x
Artifacts
Bottle Gnomes 1x
Kraken's Eye 1x
Demon's Horn 1x

Graag hoor ik alle tips en opmerkingen.
Houd er wel rekening mee dat ik alleen twee core set decks heb :( ,maar ja ik ga misschien nog wel mortal coil kopen en een beetje mixen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je wilt dat we ons houden aan de 2 decks die je al hebt dan is het handig om aan te geven welke kaarten daar in zitten. Probleem is wel dat die 2 decks je niet bijzonder veel opties gaan geven. Als je bereid bent commons bij te kopen of ruilen dan zijn er al veel meer mogelijkheden.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ik sluit me bij Pi aan, want de eerste regel bij het maken van een deck is (vanwege de kans dat je een kaart pakt) om de goede kaarten er 4 keer in te stoppen en de minder goede kaarten eruit te halen.

In een later stadium kun je dan altijd je deck nog verder fine-tunen en sommige kaarten er 2 of 3 keer in stoppen, maar dat heeft weer te maken met wanneer je die kaarten nodig hebt, in het begin van het spel al of later pas. (Of als je kaarten kunt zoeken, hoef je ze ook niet per se er 4 keer in te hebben zitten.)

Maar een deck met allemaal goede kaarten hoeft nog steeds geen goed deck te zijn. Je wilt ook nog eens kaarten die goed met elkaar samenwerken (synergie heet dat).
Plaats reactie