Hulp deck bouwen

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Sailor
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: di jul 08, 2008 1:39 pm
Locatie: Boxmeer

Hulp deck bouwen

Bericht door Sailor »

Eej,

Ik vroeg me af wat de beste manier was om een deck van mijn kaarten te maken. Dit zijn ze Evincar's Tiranny en Lofty Heights En wat van planar chaos wat is beter boosters kopen of mortal coil of going rogue (het moet wel blauw/zwart blijven)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

heb je de optie losse kaarten kopen ook overwogen?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Sailor
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: di jul 08, 2008 1:39 pm
Locatie: Boxmeer

Bericht door Sailor »

Nee is te duur.
"But high she shoots through air and light, Above all low delay, Where nothing earthly bounds her flight, Nor shadow dims her way." —Thomas Moore, "Oh that I had Wings"
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

sorry, maar boosters kopen of decks kopen is echt een stuk duurder dan losse kaarten kopen. Ik denk dat je ze op de verkeerde plek koopt. Een verzameling van zo´n 2000 kaarten kun je soms al voor 20 euro hebben. Als je een specifieke losse kaart van een set moet hebben, zelfs al is hete en common dan heb je kans dat je zo tig boosters open moet maken voor je er een tegen komt. Zelfs als je geen specifieke kaart wilt dan heb je nog steeds grote kans dat het een paar boosters kost voor je een kaart tegen komt die goed is voor je deck.

Misschien kun je wat beter onderbouwen waarom het te duur zou zijn?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Uberhaupt moet je eerst bedenken welke kaarten je in je deck wil hebben (en dan dus liefst met een idee erachter... ;-)) in plaats van maar al die rares en andere dure kaarten te kopen omdat het zulke goede kaarten zijn.

Een deck is meer dan alleen een verzameling van allemaal goede/dure kaarten. Sterker nog, met alleen commons en uncommons zijn hele goede decks te maken.
Gebruikersavatar
ixo
Wizard
Berichten: 840
Lid geworden op: wo jun 04, 2008 12:30 am
Locatie: Breda

Bericht door ixo »

ik bouw meestal decks met de kaarten die ik al heb. ik koop geen losse kaarten :)
Tap yourself

When you are Tapped, Slap your face.
You received a Lethal Blow.

Quote: cigarettes are a lot like hamsters, perfectly harmless until you stick one in your mouth and lit it on fire.
Gebruikersavatar
Sailor
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: di jul 08, 2008 1:39 pm
Locatie: Boxmeer

Bericht door Sailor »

Ik weet niet maar ik heb maar een budget van maar 15 euro of zo incl . verzendkosten. En ik zou niet echt weten welke kaarten werken zonder ze ooit gespeeld te hebben. :?
"But high she shoots through air and light, Above all low delay, Where nothing earthly bounds her flight, Nor shadow dims her way." —Thomas Moore, "Oh that I had Wings"
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Sailor schreef:Ik weet niet maar ik heb maar een budget van maar 15 euro of zo incl . verzendkosten. En ik zou niet echt weten welke kaarten werken zonder ze ooit gespeeld te hebben. :?
Tsja, dat is inderdaad waar ervaring om de hoek komt kijken... Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar in het begin zeker ook nog best moeite mee had. In het begin zag ik sowieso door de bomen het bos nog niet helemaal... ;-)
Gebruikersavatar
Sailor
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: di jul 08, 2008 1:39 pm
Locatie: Boxmeer

Bericht door Sailor »

Ik heb ook nog een soort blauw/zwart thema nodig. Ik dacht zelf aan merfolk, maar daar zijn haast geen zwart van.
"But high she shoots through air and light, Above all low delay, Where nothing earthly bounds her flight, Nor shadow dims her way." —Thomas Moore, "Oh that I had Wings"
Gebruikersavatar
Sailor
Expert
Berichten: 52
Lid geworden op: di jul 08, 2008 1:39 pm
Locatie: Boxmeer

Bericht door Sailor »

Weet iemand een leuk/origineel/goedkoop blauw/zwart thema???
"But high she shoots through air and light, Above all low delay, Where nothing earthly bounds her flight, Nor shadow dims her way." —Thomas Moore, "Oh that I had Wings"
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waarom zoek je een thema? Dat is alweer te specifiek je wilt een deck type zoeken, bv control, combo of aggro, van daaruit kijken wat daar binnen past en dan eventueel een thema nemen zoals merfolk wanneer dat je beste optie is.

Zwart/blauw mikt in mijn ogen vooral richting control, ik zou eens nagaan wat 2/3 jaar geleden goede control decks waren, vrijwel zeker zijn die kaarten nu een stuk goedkoper.

Je zoek ook eerst via iets als magicworkstation eerst je deck een paar keer kunnen proberen voor je kaarten bestelt. Of bv eerst suggesties van meer ervaren spelers afwachten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Lollol3r
Adept
Berichten: 200
Lid geworden op: zo dec 23, 2007 9:41 pm
Locatie: Beverwijk

Bericht door Lollol3r »

Wat ik je aanraad is gewoon een leuk low-budget deck van alleen commons en uncommons te maken. Ik neem aan dat je alleen maar fun speelt en geen wedstrijden ? Aangezien je geen losse kaarten wilt kopen.

Bedenk/zoek vooraf welke kaarten je wilt, en kijk daarna gewoon op www.manamaze.com of www.djinn.nl om daar goedkoop commons + uncommons te kopen. (Misschien zelfs een rare..) Koop ze wel met een stuk of 50 per keer, scheelt aanzienlijk in verzendkosten.

En over dat thema.. Ik weet niet wat je in gedachte had, maar ik zou het doen zoals pi voorsteld. Nu het Lorwyn / Shadowmoor block voorbij is kun je beter weer op kleur spelen en niet op tribes.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Lollol3r schreef:En over dat thema.. Ik weet niet wat je in gedachte had, maar ik zou het doen zoals pi voorsteld. Nu het Lorwyn / Shadowmoor block voorbij is kun je beter weer op kleur spelen en niet op tribes.
Lol, en dat zeg je op de release datum van Eventide?
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

evntide is meer op kleur,minder op tribes... shadowmoor ook... maar het blok is idd niet voorbij :D

ontopic: blauw/zwart merfolk zou wel een van de betere en niet extreem dure opties zijn... mits je de cryptic command achterwege laat.. of faeries zonder bitterblossom en , again, cryptic command..
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je hebt toch wat educatie nodig als je de command als zeer dure blauwe kaart voor stelt, er zijn zat duurdere blauwe kaarten. Ik weet nog wel een zekere uncommon... Meer om even aan te geven dat het relatief is, voor de topic starter is de command waarschijnlijk buiten zijn prijsklasse ja.

Eventide heeft overigens nog genoeg tribe actie.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie