zwart rood discard deckje

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dyuziak
Advanced
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 3:52 pm

zwart rood discard deckje

Bericht door dyuziak »

Hallo allemaal, ik ben met een nieuw deck bezig en wil graag weten wat jullie er van vinden:

10 Swamp
10 Mountain
3 Graven Cairns
23 lands

4 Needle Specter
4 Rakdos Ickspitter
4 Ravenous Rats
3 Barbed Shocker
1 Liliana Vess
16 creatures

4 Brute Force
4 Incinerate
3 Crumbling Ashes
3 Everlasting Torment
3 Megrim
4 Blightning
21 spells


Het doel van dit deck is om je tegenstander steeds kaarten te laten discarden (Needle Specter, Ravenous Rats, Barbed Shocker,Liliana Vess) en burnen(Rakdos Ickspitter en Incinerate),het liefst beide tegelijk (Blightning). Om het mijn opponent moeilijk te maken heb ik gekozen voor Everlasting Torment en Crumbling Ashes.Brute Force is er om mijn creatures op te voeren als dat nodig is en mijn discard/burn deck is niet compleet zonder Megrim

Nou wat vinden jullie er van?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de torment lijkt me overbodig en ik vraag me af of megrim zo goed is. Waarom niet meer Liliana's? De shocker werkt niet goed met je taktiek: als je andere kaarten hun werk goed doen dan zal de shocker de tegenstander nooit voor veel raken. De ashes zie ik ook niet helemaal werken, net als de ickspitter eigenlijk.

Ik zou vooral nog eens hard over je support kaarten denken, want deze lijken niet echt goed met je strategie te werken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
dyuziak
Advanced
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 3:52 pm

Bericht door dyuziak »

Hoi pi

ten eerste bedankt voor je commentaar.
ten tweede:
de torment vind ik een leuke kaart die ik in mijn deck wil het zefde geldt voor megrim, Liliana is een leuke kaart maar ik wil geen deck om een planewalker bouwen. Je hebt gelijk over de shocker maar ik verwacht juist dat mijn andere kaarten hun werk niet goed doen :P (want mijn strategieën hebben nooit erder gewerkt). De ashes ruimt creatures met een -1/-1 counter op en omdat de torment alle damage -1/-1 counters maakt lijkt me een combinatie van die 2 wel leuk. En ickspitter kan met torment ook zorgen voor -1/-1 counters :)
nog 1 ding: ik bouw mijn decks altijd uit gevoel, daarom is mijn kaartkeuze niet echt goed doordacht

laterrzzzz
you can count all my victories with one hand ;(
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik nam aan dat je het deck hier postte met het doel het beter te maken. Als je het deck zo leuk vindt en niet wilt veranderen kan ik alleen maar zeggen wat ik er van vind, ik zou het zo niet bouwen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
dyuziak
Advanced
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 3:52 pm

Bericht door dyuziak »

Hoi pi

Ik postte het deck ook met het doel het beter te maken, maar dan wel met kleine veranderingen(1 andere kaart ofzo) en niet dat het hele deck veranderd. Het deck is nog niet af dus ik kan je ook niet vertellen hoe het speelt, maar als ik het af heb vertel ik het gelijk :D ( ik heb het gebouwd dus waarschijnlijk zal het niet goed spelen :P )
you can count all my victories with one hand ;(
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wijzigen doe je helaas niet met 1 kaart tegelijk.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie