trample + eerst shock /// reactie op ability

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
rtkronald
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: wo sep 17, 2008 5:25 pm

trample + eerst shock /// reactie op ability

Bericht door rtkronald »

ik vroeg me iets af,

- namelijk, als ik met een 2/2 trample aanval en hij blokt met een 3/3. stel ik speel shock op zijn 3/3 voordat de dmg op de stack komt, krijgt hij dan alsnog 1 trample dmg of gaat hij alleen dood.
(ps: ik vraag dit omdat het dan misschien dus slimmer is om eerst shock te spelen zodat je nog 1 schade kan doen)

- en stel iemand speelt een merfolk deck, hij heeft een kaart ( target basic land becomes an island until end of turn ( not in addition to) ) stel hij gebruikt die ability nadat de upkeep al geweest is, kan ik dan dat landje alsnog tappen voor me eigen kleur als reactie op de ability dat hij gebruikt met die merfolk kaart? of wordt het dan een island en heb ik pech gehad?

alvast bedankt voor de antwoorden!
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Volgens mij hoef je dan inderdaad maar 1 damage nog aan het blockende creature te assignen en zou er dus 1 trample damage nog door gaan naar de speler.

Ik vind het alleen wel een dure manier om 1 schade aan een speler te doen. Het aanvallende creature is namelijk nog steeds hartstikke dood, want het blockende creature krijgt nog steeds de mogelijkheid om 3 damage te assignen (want het aanvallende creature heeft geen first strike).

Val dan niet aan en speel die Shock gewoon direct op je tegenstander... :wink:
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

- Ja, je kunt 1 damage op je tegenstander doen.

- Ja, je kunt het land nog tappen voor een andere kleur. De mana die dan in je pool belandt, moet wel in dezelfde fase gebruikt worden, anders brand je.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie