Where naya threads

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie

Vindt jij dit deck (met een beetje upgrades hier en daar) Standard tournament waardig?

Ja, Zal het aardig kunnen maken.
0
Geen stemmen
Misschien, maakt wel een kans.
2
100%
Nee, Totaal niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 2

Kelv
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 12:19 am

Where naya threads

Bericht door Kelv »

Dag mensen,

Ik speel al een tijdje met dit deck en opzich werken de combo's zoals ze moeten echter is het soms net een tikkie te traag doordat ik vrijwel niets van mijn tegenstander vroeg in het spel kan stoppen.

IIG hier de lijst Ik zet er zo zelf onder wat ik sowieso nog denk erbij te kunnen doen.

Creatures:
1x Sarkhan Vol
1x Ajani Vengeant
4x Bloomtender
3x Elvish Piper
4x Woolly Thoctar
3x Rakeclaw Gargantuan
3x Godsire
3x Mayael The anima

Spells & Enchantments:
4x Fertile Ground
4x Where the ancients thread
3x Rule of Law
1x Titanic Ultimatum
3x Naya Charm
3x Naturalize

Lands:
4x Jungle shrine
6x Forest
5x Plains
5x Mountains

Nu was mijn idee, sowieso de plainswalkers of iig ajani te vervangen met garruk wildspeaker heb net pas die kaart gekocht. misschien naturalize sideboarden net als raking canopy die er niet bij staat. Iemand nog tips of ideën? Ook dacht ik aan landen zoals: Voor lands: Rugged Prairie, Fire-lit Thicket, Wooded bastion, Mosswort bridge???, Spinerock-knoll???. Wat meer interresante landen misschien.

En misschien deze artifect Minion Reflector

Overignes het idee van dit deck is heel snel veel lekkere sterke beesten met where ancients tread als core element.

Goed laat het me weten en nogmaals bedankt
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

met kaartnaam doe je hetzelfde als met al die linkjes die je nu gemaakt hebt, scheelt je wat typewerk :).

Ik speel zelf een EDH deck rond Mayael en ik denk dat je grootste probleem is met haar dat Mayael gewoon niet snel is. Om Mayael te laten werken heb je meer een control framework nodig die verdeeld over veel beurten wint door alle advantage die zij opbouwt. 1x Mayael activeren is gewoon niet zo bijzonder. Aangezien je minder dan 1:5 grote beesten speelt (met maarliefst 6 manieren om ze sneller te spelen!) denk ik dat je vrij vaak zult missen met haar ability en dan is de 6 mana echt heel veel.

Verder denk ik dat je gemiddelde casting cost best hoog ligt, dus zo gek is het niet dat je problemen hebt met dingen vroeg in het spel. Ik zou daar eerst eens naar kijken, dus niet iets als de reflector toevoegen die je alleen maar een win-more kaart geeft, en misschien ook wel de thread's dumpen, maar eerder dingen als birds of paradise er bij doen.

Op dit moment vermoed ik dat het antwoord op je poll Nee, Totaal niet zou moeten zijn, maar ik volg type 2 verder niet. In de tijd dat ik wel een beetje op de hoogte was van type 2 zou een deck als dit veel te zwak zijn.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Kelv
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 12:19 am

Bericht door Kelv »

Het idee is eigenlijk juist de ancients tread. van mijn deck.

Mana heb ik echter nooit tekort en vrij snel opgebouwd, misschien wat shock achtige dingen erin om me in het begin in te dekken?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

snel is relatief, mij lijkt je deck niet snel voor wat betreft mana. Je speelt slechts 20 land. Je verwacht dus, uitgegeaan van dat je begint, in beurt 3 je 3e landje te zien en in beurt 6 je 4e. Veel van je belangrijke kaarten hebben meer mana dan dat nodig.

Toegegeven, de tender en ground helpen wel, in dezelfde tijd verwacht je er daar ook nog eentje van te zien maar voor de tender moet je weer ene beurt wachten en ook nog eens iets kunnen spelen om er een interessantere hoeveelheid mana uit te kunnen halen. Iets waarvoor je 3 verschillende kleuren mana nodig hebt, terwijl je landjes vooral basics zijn.

Het is theoretisch best mogelijk dat het idee zelf zich niet leent voor een goed deck? Je hebt het wel over een enchantment van 5 mana waarbij je ook nog eens creatures gaat moeten casten van zeker ook 3 mana en meestal meer. Ik zou where ancients thread bv beter zien werken in een sliver deck met zowel muscle als sinew sliver of iets anders wat zijn creatures op pomt zodat je tenminste niet voor al je kaarten veel mana aan het betalen bent.

Ik zou vooral wat creatures zoeken die een wat steviger achterwerk hebben en die je verder ook helpen. Oudere kaarten zouden zijn wall of roots of wall of blossoms.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Ramon
Expert
Berichten: 73
Lid geworden op: vr jan 11, 2008 7:05 pm

Bericht door Ramon »

spitebellows, eveoken als W.A.T ligt, meer van dat soort trucjes , misschien impromptu raid, maar evoke en 5 power/lage toughness (goedkope)beesten spelen
"They say the eyes are the windows to the soul. I like to break windows and take what's inside."
Kelv
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 12:19 am

Bericht door Kelv »

Ramon schreef:spitebellows, eveoken als W.A.T ligt, meer van dat soort trucjes , misschien impromptu raid, maar evoke en 5 power/lage toughness (goedkope)beesten spelen
Dat idee van spitebellow is best gaaf 6/1 en voor 3 mana een sterk beest uitschakelen en tevens 5 damage op een player ander beest of thougness 11 weg werken
Etherium
Advanced
Berichten: 11
Lid geworden op: do jan 29, 2009 2:51 pm

Bericht door Etherium »

Dit draagt echt niet bij aan dit topic. Hier stond een verzoek om naar zijn deck te kijken wat echt totaal niks met het deck in kwestie te maken heeft. ~pi
Plaats reactie