Repercussion burn deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dyuziak
Advanced
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 3:52 pm

Repercussion burn deck

Bericht door dyuziak »

Hoi allemaal,

Ik heb ff de vandaag op papier een burn deck gemaakt en ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden.Na wat aanpassingen ziet het deck er zo uit

22 Lands
15x Mountain
4x Forbidden Orchard(zorgt voor iets om te burnen)
3x Ghitu Encampment(mogelijke aanvaller)

12 creatures
4x Spitebellows(met evoke burn)
4x Spark Elemental(snel schade doen)
4x Hellspark Elemental(snel schade doen)

26 spells
4x Repercussion (de kaart waar dit deck om draait)
3x Everlasting Torment(zal prevents, lifegain en regenerate voorkomen)
4x Pyroclasm(burn)
4x Volcanic Fallout(burn)
3x Shivan Meteor(mega burn)
4x Earthquake(burn)
4x Firespout(burn)


En wat vinden jullie ervan??
you can count all my victories with one hand ;(
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

sulfuric vortex kan beter zijn dan de torment. Verder zou ik ball lightning overwegen. 22 mountains ziet er nogal saai uit, kun je niet wat man-lands zoals ghitu encampment spelen? verder lijkt de torchrunner me niet handig, ik zou alleen maar creatures spelen die vanzelf dood gaan zodat ze niet per ongeluk damage krijgen en de repercussion tegen je gaat werken. Ik zou trouwens ook kaarten als earthquake eens goed bekijken. Met forbidden orcharg kun je trouwens zorgen dat je tegenstander creatures heeft.

Laatste punt, ik hou niet van kaarten als browbeat en blazing salvo omdat je tegenstander altijd kiest wat je nou net niet wil.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
dyuziak
Advanced
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 3:52 pm

Bericht door dyuziak »

Hoi pi,

Bedankt voor de suggesties en ik zal het deck aanpassen.
Maar ik heb liever de torment omdat ik mezelf liever niet verbrandt :) , ball lightning heb ik overwogen maar hij past niet in mijn budget. ghitu encampment vind ik weinig toegevoegde waarde hebben en X{R}spells lijken mij een beetje te zwak in het begin van het spel(met dit deck wil ik mijn tegenstander dood hebben in 5-6 beurten)
you can count all my victories with one hand ;(
Gebruikersavatar
Lard0s
Advanced
Berichten: 33
Lid geworden op: vr mar 06, 2009 10:39 am

Bericht door Lard0s »

Lightning bolt misschien, goedkoop en vrij veel damage.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je wilt zo snel mogelijk iemand dood hebben, wat boeit jou het of jij oo wat damage krijgt in dat process? Ik zou juist blij zijn met elke extra kaart die damage deot, vandaar de vortex suggestie.

Je hebt vrijwel geen enkele kaart die je in beurt 1 kunt spelen, er is dus vrijwel geen nadeel aan de encampments spelen. Aan de andere kant geeft hij je een redelijke blocker die al jouw mass damage spells kan overleven en die af en toe ook nog een beetje aan kan gaan vallen als de situatie zich voor doet.

Ik denk ook dat je earthquake iets te makkelijk afschrijft. Jouw doe damage tegen elk creature kaarten raken geen spelers, eartquake wel. Hij kost je net zo veel als de fallout, maar heeft de extra optie van X groter kunnen maken. Je zou trouwens ook firespout kunnen overwegen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
dyuziak
Advanced
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 3:52 pm

Bericht door dyuziak »

Bedankt voor de suggesties maar de torment vind ik persoonlijk beter dan de vortex.
you can count all my victories with one hand ;(
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik had even over het hoofd gezien dat ie ook wither uitdeeld, toch zou ik me sterk afvragen of dat beter is dan 2 extra damage per beurt. Ook vraag ik me af of regenerate zo erg is, namelijk na regenerate kun je het creature nog een keer damage doen.

Sowieso zou ik ook iets van search toevoegen, gamble desnoods, of anders wit voor bv enlightened tutor. Dat geeft je ook wat meer voordeel van de orchard en zo moelijk is het niet te doen met goedkopere kaarten die de laatste jaren gedrukt zijn.

Misschien handig om als je wijzigingen doet in je decklist ook ff een post te doen met daarin de wijzigingen. persoonlijk zou ik zelfs de nieuwe versie van het deck in de post zetten en de startpost gelijk houden (zodat je een ontwikkeling van het deck kunt zien en voorgaande posts ook ergens op slaan).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie