Multicolored cards

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
BartV
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: zo mar 01, 2009 7:13 pm

Multicolored cards

Bericht door BartV »

Als ik een multicolored card heb liggen voorbeeld een swamp/island creature. Betekend dit dan ook als ik een destroy target black creature card heb, dat ik deze ook kan vernietigen?

Of is dit enkel op een Black creature??? Of is een multicolered card alle soorten van de kleuren dat die kaart heeft?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Multicolored cards

Bericht door altx »

BartV schreef:(...) Of is een multicolered card alle soorten van de kleuren dat die kaart heeft?
Ja, een blauw/zwart creature telt als blauw creature en als zwart creature.

En andersom: Dark Banishing zegt "Destroy target nonblack creature." Aangezien een blauw/zwart creature telt als zwart creature, kun je die hiermee dus niet destroyen.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

voor bv dark banishing moet je gewoon denken aan de vraag "is het target creature zwart?". Dit is het geval voor een blauw/zwart creature want daar zit zwart in.

Een tip: noem de kleuren, niet de landjes. Ook is het bij een vraag handig om kaarten als voorbeeld te noemen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie