Pagina 1 van 1

Wild Pair + Primalcrux

Geplaatst: di jun 09, 2009 7:55 pm
door altx
Even dubbel checken:


(1) Wild Pair zegt "Whenever a creature comes into play, if you played it from your hand, you may search your library for a creature card with the same total power and toughness and put it into play."

You betekent in Magic termen toch de controller van de enchantment? Het "Whenever a creature comes into play" laat namelijk ruimte voor misinterpretatie... ;-)


(2) Als ik een Primalcrux vanuit mijn hand speel, kan ik dan met Wild Pair een tweede Primalcrux opzoeken, ondanks de power/toughness */* van Primalcrux? Ja, toch? Als je maar eenduidig kunt bepalen wat de waarde van */* op dat moment dan is, toch?

Geplaatst: di jun 09, 2009 8:59 pm
door Dragonheart
You is inderdaad de controller van het enchantment. De toevoeging "if you played it from your hand" is aanwezig om die ruimte voor misinterpretatie weg te halen.

Je mag een kaart zoeken met dezelfde power/toughness als de kaart die je speelt. Dit wordt bepaald zoals het op Primalcrux beschreven staat. De Primalcrux in je library heeft dezelfde power/toughness als degene in het spel. Dus: ja het kan.

Geplaatst: di jun 09, 2009 9:15 pm
door altx
Okay, thanks.


Als je het zo leest, zou je kunnen denken dat met "you" degene bedoeld wordt die het creature gespeeld heeft. Taalkundig is daar op zich geen speld tussen te krijgen.

Het is dat me nog wel iets bij stond dat met you de controller van de betreffende kaart (de enchantment in dit geval) bedoeld wordt.

Overigens realiseer ik me net dat er anders "that creature's controller" of zoiets staat, zoals bij Verdant Succession.

Geplaatst: ma jun 15, 2009 5:16 pm
door R
Hi,

De term "You" slaat inderdaad op de controller van de Wild Pair. Maar de term "if you played it from your hand" is toegevoegd omdat je creatures ook op andere manieren in het spel kan krijgen (b.v. Elvish Piper) en dan gaat de Wild Pair dus niet af.

En over het opzoeken van een 2e Primalcrux:
Bij de rulings van de Wild Pair staat "The game checks the power and toughness of the creature that just came into play as it exists in play." De Primalcrux is dus minimaal 6/6.
Een Primalcrux in je library is */*, maar dat wordt gezien als 0/0. Je kunt dus nooit een 2e Primalcrux opzoeken.

Gr. R

Geplaatst: ma jun 15, 2009 5:27 pm
door Dragonheart
Over de laatste wil ik de passende regels wel eens zien. Ik dacht dat ondanks dat er */* staat, het beest dezelfde power/toughness heeft als in het spel. Dit werkt iig wel zo bij Tarmogoyf in de graveyard.

Gevonden:

402.8a Characteristic-defining abilities function everywhere, even outside the game.

405.2. A characteristic-defining ability is a kind of static ability. It conveys information about an
object’s characteristics that would normally be found elsewhere on that object (such as in its mana
cost, type line, or power/toughness box). Characteristic-defining abilities function in all zones. They
also function outside the game.

In het kort:
Ik heb gelijk.

Geplaatst: ma jun 15, 2009 5:44 pm
door pi
Oy,

dit hebben ze niet al te lang geleden verandert, maar inderdaad, de p/t van een */* is inderdaad altijd gezet, zelfs als hij niet in play is.

mazzel

pi

Geplaatst: di jun 16, 2009 9:50 am
door R
Dragonheart,

Je hebt volledig gelijk. Ik was niet op de hoogte van deze wijziging, sorry voor de foutieve info.

In het kort: you're right, I'm wrong. :oops:
Weer wat geleerd.

Gr.R