Magic the gathering PC-Game

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

diedemink
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: do jun 25, 2009 1:23 pm

Magic the gathering PC-Game

Bericht door diedemink »

Hallo allemaal,

ik heb in een ver verleden met veel plezier Magic gespeeld.
Inmiddels heb ik geen kaarten meer, maar zou graag toch nog eens willen spelen.

Ik kan mme herrineren dat ik toendertijd ook de pc-game had, waarbij je het dus opnam tegen de computer.

Ik kan het nergens vinden op internet, weet 1 van jullie of het nog bestaat?

thnx!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het spel heet Shandalar, is uitgegeven door microprose en kan onder andere hier gedownload worden:
http://shalandar.com/request/

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
diedemink
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: do jun 25, 2009 1:23 pm

Bericht door diedemink »

super bedankt, echt gaaf!
cruisin
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 12:31 pm

Bericht door cruisin »

Hey wat cool, ik heb dit spel origineel nog op zolder liggen.

Gisteren heb ik ontdekt dat MtG ook voor XBLA te downloaden is ! Voor iets van 10 euro aan microsoft points 8) En je krijgt voor die prijs ook nog een coupon code voor een gratis starterdeck én foil kaart. Da's echt een super deal, vind ik.

Dus als je een Xbox360 hebt kan ik je MtG: Duel of the Planeswalkers van harte aanraden. Een demo versie kun je ook gewoon gratis downloaden via XBLA.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Van horen zeggen zitten er alleen wat weinig kaarten in (de xbox360 versie dan)? En wat is het nou eigelijk gewoon een duel spel of net zoiets als shalandar was?
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
cruisin
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 12:31 pm

Bericht door cruisin »

Ik denk dat het ook niet echt interessant is voor die hard Magicers. Er zitten inderdaad pre-defined decks in, soms speel je een kaartje vrij. Maar dat is wel de beperkende factor.
Je kunt online tegen elkaar spelen in verschillende modi(ook 3vs3 enz), er zitten (fixed) challenges in (eens soort puzzel waar je in 1 ronde moet winnen met bepaalde kaarten) en je kunt een soort careermode doen waar je tegen AI opponents speelt.
Grappig is dat er ook een Mentor/apprentice systeem in zit (voor beginnners leuk, lijkt me).
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Klinkt wel aardig vooral voor "herintreders" in magic kan dat apprentice systeem wel grappig zijn ^-^ maar ik vind dat 10 euro voor een arcade game een beetje najah werk het dan verder uit en breng het gewoon uit als een game (ben helemaal niet zo'n fan van dat xbox live gedoe je blijft betalen voor alles EN ook nog is voor het kunnen connecten met hun netwerk (silver/gold) voor achterlijke bedragen majah bill gates loves money lol
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de foil die je krijgt is op veel plekken meer waard dan de 10 euro die het spel kost. Niet dat ik verwacht dat hij die waarde houdt, maar je kunt hem sowieso voor een heel redelijke prijs kwijt waardoor het spel erg goedkoop wordt.

Het spel zelf schijnt leuk te zijn om af en toe te spelen, maar verwacht geen heel intelligente AI. Om er weer in te komen doet het vast goed dienst.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Oh ik wist niet dat je er ook nog een foil bij zou krijgen, maar goed je moet nogsteeds je xbox live abonnement betalen om het te kunnen spelen :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

ik heb die XBLA game ook maar tis niet echt geweldig je word al gouw zat van al die dezelfde kaarten elke keer :P kaart is wel leuk tough die je erbij krijg.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja het heeft maar een paar series kaarten he? is wel een beetje jammer, ze zouden eigelijk gewoon weer een game zoals die antieke shalandar in een nieuw jasje moeten steken met alle nieuwe kaarten en naja 10x zo groot ongveer :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

ja precies en zo'n kaart code systeem. weet niet of er een code op de magic kaarten staan maar was volgens mij met een ander kaartspel zo dat je de code van de kaart kon intype dat je dan die kaart kreeg :O zou wel lijp wezen
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Je bedoelt dat je dan de fysieke kaart op gestuurd zou krijgen als je hem ingame koopt?
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
cruisin
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 12:31 pm

Bericht door cruisin »

Saint, je hebt alleen een Silver (gratis) XBL account nodig om het spel te kunnen downloaden.
Pas als je tegen anderen online wilt spelen heb je Gold nodig (7 euro per maand... achterlijke bedragen valt dus wel mee).

Je krijgt trouwens met de voucher niet alleen een foil maar ook een deck kaarten. Dat maakt het spel dan zo goed als gratis!

Voor mij als herintreder is dit wel de perfecte manier om er weer in te komen.

Iemand hier ervaring met Magic Online ?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Hmm solo spelen is wel leuk dan maar ik blijf dat gold account gedoe gewoon te prijzig voor wat je er voor krijgt, ik bijv vind race/shooter games helemaal niks aan dus is er verder weinig te multiplayen (of je moet Final Fantasy gaan spelen voor bijna het dubbele bedrag per maand als de PC versie) maar dat je die foil+deck krijgt is wel leuk dan jah.
(ben trouwens zelf ook herintreder en er zijn ook een hoop leuke alternatieven op de PC ^_^)

Info over magic online wil ik ook wel trouwens, wat ik uit de site begreep moet je gewoon decks kopen waarvan je de fysieke kaarten dus NIET krijgt...
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie