Pagina 1 van 2

Goblin Deck

Geplaatst: do aug 13, 2009 6:42 pm
door DutchG0d
Ik ben met mijn control deck gestopt (was toch niet mijn ding). en heb even een t2 deck geconstructed :P

Creatures:

Boggart mob2x
knucklebone witch4x
mad auntie4x
goblin chieftain4x
murderous redcap4x
tattermunge maniac4x
wort, boggart auntie2x

enchantments,instants,sorcerys

goblin assault2x
lightning bolt4x
terminate4x
tarfire4x
boggart shenanigans2x

Lands

Auntie's hovel4x
graven cairns4x
dragonskull summit4x
mutavault2x
mountain6x

mijn coole t2 deck :P hoor wel wat jullie er van vinden!

Geplaatst: do aug 13, 2009 6:43 pm
door Dragonheart
Wacht, een schot voor open doel... te weinig land?

Geplaatst: do aug 13, 2009 7:04 pm
door DutchG0d
er zit 18 mana in!!

Geplaatst: do aug 13, 2009 7:29 pm
door altx
DutchG0d schreef:er zit 18 mana in!!
Veel te weinig.

Ik ga persoonlijk in eerste instantie uit van 22 landjes met uitschieter naar beneden van 20 als er echt alleen maar hele goedkope kaarten in mijn deck zitten, en uitschieter naar boven van 24 als er relatief veel duurdere kaarten in zitten.

Als wij tegen elkaar zouden spelen, dan zou, als ik win, dat vaak zijn omdat jij mana screwed bent...
Mana screwed zijn is altijd relatief. Als jij alleen maar tegen decks speelt die net zo langzaam zijn als die van jou, dan heb je niet echt in de gaten dat je te weinig landjes hebt. Maar tegen decks die wat manabase betreft beter in balans zijn, dan wordt ineens pijnlijk duidelijk waar je zwakke plekken zitten... :wink:

En dan nog een extra detail: De kans dat Dragonskull Summit getapt in het spel komt, is ook nog eens behoorlijk groot, waarmee je jezelf als het ware ook op een beurt achterstand zet.

En nog wat meer kansrekening doen: Met 4x Graven Cairns en 2x Mutavault heb je 6 kaarten op de 18 die je met een beetje pech ook nog eens behoorlijk af kunnen remmen. Wat als je bijvoorbeeld 2 landjes in je openingshand hebt, namelijk 1x Graven Cairns en 1x Mutavault, of bijvoorbeeld 2x Graven Cairns? Dan ben je toch wel gedwongen om een mulligan te nemen. Als je er nog wat landjes bij doet, maak je ook die kans een stuk kleiner.

Geplaatst: do aug 13, 2009 8:17 pm
door DutchG0d
hmmmm oke dus 2 mountains erbij, zal er over nadenken!

btw welke kaarten zou jij er uithalen voor die mountains?

Geplaatst: do aug 13, 2009 9:59 pm
door pi
Oy,

4 land er bij lijkt een beter plan. Je gemiddelde casting cost ligt denk ik best hoog.

Verdere vragen moeten je ondertussen bekend voorkomen:

- wat moet jouw deck doen?
- welk formaat speel je gewoonlijk? T2 blijkbaar
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?

Ik mis dit in de beschrijving.

mazzel

pi

Geplaatst: vr aug 14, 2009 10:47 am
door Dragonheart
R/B Goblins
Suggested by Sean McKeown on 2009-08-16 as a potential deck for Standard
As written about in http://www.starcitygames.com/magic/stan ... ummer.html

Maindeck:

Creatures
4 Frogtosser Banneret
4 Goblin Chieftain
4 Goblin Outlander
4 Knucklebone Witch
4 Mad Auntie
4 Murderous Redcap
4 Siege-gang Commander

Instants
4 Lightning Bolt

Sorceries
4 Duress

Basic Lands
6 Mountain
4 Swamp

Lands
4 Auntie's Hovel
4 Dragonskull Summit
2 Graven Cairns
4 Mutavault

Zo kan het bijvoorbeeld ook :)

Geplaatst: vr aug 14, 2009 4:52 pm
door DutchG0d
ja inderdaad maar haal er denk dan 2 boggart mobs uit en 2 mountains erin. vind mijn deck toch beter dan de bovengenoemde :P

Geplaatst: vr aug 14, 2009 6:20 pm
door pi
Oy,

mijn geld zet ik in op Dragonheart's deck.

Iemand die al op kosten van WotC naar een pro tour af kon reizen (hier) of een volkomen onbekende.

Misschien moet je iets anders reageren op advies.

mazzel

pi

Geplaatst: vr aug 14, 2009 6:34 pm
door DutchG0d
hoezo het is dragonheart's deck toch nogeneens maar een voorbeeld :S, dus ik mag toch wel een eigen mening geven dat ik vind dat mijn deck beter lijkt.

Geplaatst: vr aug 14, 2009 7:23 pm
door altx
DutchG0d schreef:hoezo het is dragonheart's deck tog nogeneens maar een voorbeeld :S, dus ik mag toch wel een eigen mening geven dat ik vind dat mijn deck beter lijkt.
Nu ga ik je een moeilijke vraag stellen... :evil:

Maar kun je ook aangeven waarom je het ene deck beter vindt dan de andere?

Geplaatst: vr aug 14, 2009 7:27 pm
door Wilt-Leaf Liege
DutchG0d schreef:hoezo het is dragonheart's deck tog nogeneens maar een voorbeeld :S, dus ik mag toch wel een eigen mening geven dat ik vind dat mijn deck beter lijkt.
Natuurlijk! Ik zou zeggen probeer het gewoon eens allebei. Maar je moet vooral doen wat jou het beste lijkt.

Geplaatst: vr aug 14, 2009 7:43 pm
door DutchG0d
altx: ik vind persoonlijk 24 land echt te veel, en ik vind mijn sorcerys,instants en enchantments persoonlijk wat beter. Tja en kwa creatures ik vind siege-gang commander niet echt goed.

maarja misschien probeer ik beide versies gewoon een paar keer uit maar denk gewoon dat ik mijn deck wat leuker vind om mee te spelen , vooral omdat ik hem zelf in mekaar gezet heb met wat nedermagic hulp :P

Geplaatst: vr aug 14, 2009 7:51 pm
door pi
Oy,

en het betere deck is degene die Dragonheart voorstelt.

mazzel

pi

Geplaatst: vr feb 12, 2010 7:06 pm
door DutchG0d
Dragonheart schreef:R/B Goblins
Suggested by Sean McKeown on 2009-08-16 as a potential deck for Standard
As written about in http://www.starcitygames.com/magic/stan ... ummer.html

Maindeck:

Creatures
4 Frogtosser Banneret
4 Goblin Chieftain
4 Goblin Outlander
4 Knucklebone Witch
4 Mad Auntie
4 Murderous Redcap
4 Siege-gang Commander

Instants
4 Lightning Bolt

Sorceries
4 Duress

Basic Lands
6 Mountain
4 Swamp

Lands
4 Auntie's Hovel
4 Dragonskull Summit
2 Graven Cairns
4 Mutavault

Zo kan het bijvoorbeeld ook :)
na die paar maande ervaring dat ik met magicen heb opgedaan is deze inderdaad wat beter, is er nog aanmerkingen op deze deck, beetje bij tweaken :P

ps: is er nog een goede re-placement voor mutavault? vind de kaart een beetje duur :)