Nieuwe regels M10

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
ijsbiertje
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:53 pm

Nieuwe regels M10

Bericht door ijsbiertje »

Vroeger kon je met mogg fanatic een grizzly bears blocken, de 1 dmg. op de stack zetten en hem opofferen om de 2de dmg. naar grizzly bears te assignen.

Met de nieuwe regels is die niet meer mogelijk maar het volgende is toch nog mogelijk?

Opponent heeft een craw wurm en een force of nature. Hij declared zijn attack en valt met beide creatures aan. Ik heb een mogg fanatic en een sorceress queen. Ik declare mijn blockers: mogg fanatic blockt craw wurm en sorceress queen blockt force of nature. De sorceress queen activeert haar ability en target force of nature. Ik sacrifice mogg fanatic en doe 1 dmg naar force of nature.

Volgens mij is craw wurm considerd blocked en is force of nature destroyed. Of kan de sorceress queen de dmg. niet meer doen daar ze getapped is?

Bedankt
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Nieuwe regels M10

Bericht door altx »

ijsbiertje schreef:Vroeger kon je met mogg fanatic een grizzly bears blocken, de 1 dmg. op de stack zetten en hem opofferen om de 2de dmg. naar grizzly bears te assignen.

Met de nieuwe regels is die niet meer mogelijk maar het volgende is toch nog mogelijk?

Opponent heeft een craw wurm en een force of nature. Hij declared zijn attack en valt met beide creatures aan. Ik heb een mogg fanatic en een sorceress queen. Ik declare mijn blockers: mogg fanatic blockt craw wurm en sorceress queen blockt force of nature. De sorceress queen activeert haar ability en target force of nature. Ik sacrifice mogg fanatic en doe 1 dmg naar force of nature.

Volgens mij is craw wurm considerd blocked en is force of nature destroyed.
Ja, volgens mij is dat inderdaad het geval.


Of kan de sorceress queen de dmg. niet meer doen daar ze getapped is?

(...)
Een dergelijke beperking is er bij mijn weten nooit geweest (en ook niet met de nieuwe regels geïntroduceerd).
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wurm is idd blocked en force dood.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Re: Nieuwe regels M10

Bericht door DutchG0d »

ijsbiertje schreef:Vroeger kon je met mogg fanatic een grizzly bears blocken, de 1 dmg. op de stack zetten en hem opofferen om de 2de dmg. naar grizzly bears te assignen.
wat! mag dit niet meer :S dus als je blockt dan is die dood en kan je hem niet meer sacrificen?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

nope, mag niet meer. Dat is de meest ingrijpende van de M10 regels wijzigingen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie