Pagina 1 van 1

R/G land destruction

Geplaatst: za aug 15, 2009 10:25 pm
door lord of the squirrel
Hey,

Ik ben bezig met een land destruction deck, rood groen. Ik wil even kijken of jullie hiervoor wat mooie ideeen hebben. Tussen haakjes is aantal kaarten per groep voor ogen. Soms zijn er nog meerdere opties.

Land (22)
7 of 9 Forest
7 of 9 Mountain
4 of 8 non basic landjes: opties Rootbound Crag, Stomping Ground en Wasteland (laatste vind ik wellicht iets te duur om aan te schaffen.)

Land destruction kaarten (14)
Rood: Stone Rain, Seismic Spike en Pillage
Groen: Creeping Mold en Thermokarst

Anti klein spul, beetje damage kaarten. (8)
Lightning Bolt, Firesprout

Manaversnelling (4):
Normale Llanowar Elves, Quirion Elves (zowel rood als groen) of Orcish Lumberjack

Afmaak (12):
Deus of Calamity in combinatie met Runes of the Deus en/of Mage Slayer
Terravore

Fossil Find kan ook nog gebruikt worden om kaarten terug te halen van het bovenstaande. Wat in de graveyard komt is meestal herbruikbaar. Alleen misschien niet geschikt als Orcish Lumberjack wordt gespeeld

Sideboard opties:
Wake of Destruction (snelle sloop one color deck)
Dingus Egg (damage bij land destruction)
Guttural Response (anti blauwe instant control)
Bovenstaande kaarten die niet in het deck komen

Heb je andere opties of suggesties laat het even weten. Ik wil vaak met 4 van een kaart spelen, als er meerdere opties zijn en het boven het totaal voor ogen uitkomt laat even weten wat je de beste opties vindt.

Nog even snel Pi zijn vragen :)

- wat moet jouw deck doen?
Landjes slopen,tegenstander stoppen dingen te kunnen spelen tot je de tegenstander af kan maken met Deus of Calamity.
- welk formaat speel je gewoonlijk?
Casual
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
Vriend van me heeft een elven deck (moet even wat op Forestwalk verzinnen) en is met sliver deck bezig. Moet nog een keer mp gaan doen met andere gasten erbij dus weet niet wat die precies hebben.
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
Nee, heb het deck nog niet compleet
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
In iedergeval 1 op 1 en misschien ook mp proberen. Weet niet of dit echt werkt daar
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Ehm geen idee, wil het liefst ruilen. Maar laten we zeggen max 10-15 per kaart.

LotS

Geplaatst: zo aug 16, 2009 1:24 am
door pi
Hoi,

de eerste die zelf de vragen beantwoord! Cool.

Laat ik beginnen met wat het meest obvious is, vergeet MP. Je deck gaat moeite hebben 1 tegenstander onder controle te houden, stel je nu voor dat er 2-3 bij komen.

Toch 1 commentaar op de antwoorden van de vragen: casual, ik ga er vanuit dat dat type 1 betekent? Er is geen gedefineerd casual formaat dus je moet meer specifiek zijn.

In het algemeen zijn al de dingen die je doet 1 op 1. Met uitzondering van firespout (en die doodt veel van je acceleratie). Kans is dus vrij groot dat je tegenstander net niet precies zijn kaarten zo pakt zoals jij antwoorden pakt. Oftewel, dat er kaarten overblijven die jij niet kunt beantwoorden en die jou dood gaan maken.

Wat je dus nodig hebt is meer antwoorden die meer doen. Overweeg anders eens wildfire, devastating dreams of seismic mage voor meer land destruction uit een kaart, of zelfs land en creature destruction tegelijk. Zelfs een kaart als avalance riders geeft je al meer door eventueel ook te kunnen blocken / aanvallen.

mazzel

pi

Geplaatst: zo aug 16, 2009 11:23 am
door lord of the squirrel
Hey,

Inderdaad maar even op type 1 houden. Hetgene van MP had ik zelf ook al gedacht, maar ik speel het merendeel 1 tegen 1 op het moment dus dan maakt dat niet uit.

Nadeel van de eerste twee die je noemt vind ik het feit je ook je eigen land loop te slopen en dan kan je helemaal je eigen afmaak niet meer spelen, maar waarschijnlijk alleen je eigen ondergang uitstellen tenzij je tegenstander geen land draait bv.

In de kostenrange van de andere twee had ik in mijn oude deck mine layer en dwarven driller. De laatste kan ik combi met tectonic instability. Meer land slopen zou bv ook met wake of destruction kunnen.

Zijn er geen snellere creature opties die bv wel damage doen, maar dan geen landjes slopen.

Geplaatst: zo aug 16, 2009 6:16 pm
door pi
Oy,

je moet gewoon je deck zo bouwen dat jij er geen problemen mee hebt als je landjes stuk gaan, dus elfjes en birds,or artifact mana. Of zo bouwen dat je de korte tijdswinst die je rijg optimaal kunt benutten om hem dood te maken. Zoek anders eens online op het ponza decktype.

mazzel

pi

Geplaatst: zo aug 23, 2009 11:47 am
door lord of the squirrel
Goed ik heb een beetje rond gekeken en zag aardig wat combinaties van aggro en LD. Heb een volgend deck samengesteld. Graag tips erover, ik heb het nog niet dus nog geen ervaring met het spelen ermee.

Lands (22)
8 Forest
6 Mountain
4 Rootbound Crag
4 Stomping Ground

Creatures (20)
4 Llanowar Elves
4 Kird Ape
4 Deus of Calamity
4 Boggart Ram-Gang
4 Bloodbraid Elf

Enchantments (2)
2 Runes of the Deus

Artifacts (4)
4 Mage Slayer

Sorceries (6)
3 Stone Rain
3 Thermokarst

Instanst (6)
2 Lightning Bolt
4 Soul's Fire

Edit: even optioneel sideboard toegevoegd

2 Creeping Mold
2 Guttural Response
2 Fossil Find
2 Firespout
2 Colossal Might
2 Lightning Bolt
3 Wasteland

Andere kaarten die wellicht beter in het deck passen:
4x Birds of Paradise ipv Llanowar Elves
4x Avalanche Riders

Geplaatst: zo aug 23, 2009 9:58 pm
door pi
Oy,

id 4x deus niet wat veel? Is je mana werkelijk zo perfect in balans nodig? Voor mij oogt het alsof je meer rood hebt in je deck.

mazzel

pi

Geplaatst: ma aug 24, 2009 8:05 am
door lord of the squirrel
mountain +1, forest-1. Deus moet ik even kijken of als ik hem minder gebruik ik hem dan nog steeds redelijk vaak trek of dat ik het zonder die kaart ook goed kan afmaken.

Niemand anders die een tip ofzo heeft, ik zie altijd hele discussies bij andere decks, maar hier zit ik alleen met Pi :).

Geplaatst: ma aug 24, 2009 1:53 pm
door pi
Oy,

ik zou trouwens eens kijken of je niet wat beters kan met je creatures, ´t zijn vrij saaie beukers. Avalance riders geeft je extra land destruction en is daarmee mogelijk beter.

mazzel

pi

Geplaatst: ma aug 24, 2009 3:23 pm
door lord of the squirrel
ja ik krijg al 3 van 4 riders, maar ik zit te kijken waarvoor in de plaats ik het kan doen. Kird Ape is een goedkope bijna zekere 2/3. Bloodbraid elf kan op 6 na en het land alle kaarten in mijn deck spelen. Ik kan wellicht Deus en Boggart op 3 zetten en 2 avalanche riders erin stoppen ofzo. Maar ja het is allemaal even moeilijk zeggen wat beter werkt als ik het niet echt kan testen.

Het enige wat avalanche riders doet is een landje weghalen en 1 keer aanvallen of verdedigen. Voor een 2/2 is die echo cost vrij duur zou ik zeggen. Of dat beter zijn werk doet al beuken met bv een boggart moet ik nog even in praktijk zien.

Geplaatst: ma aug 24, 2009 11:54 pm
door pi
Oy,

zie het als een stone rain die 2 damage doet voor 2 mana en eventueel voor 4 mana meer dat kan blijven doen.

mazzel

pi