Sarkhan Vol

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
ijsbiertje
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:53 pm

Sarkhan Vol

Bericht door ijsbiertje »

Wanneer je de eerste ability van Sarkhan Vol activeert, blijven de +1/+1 counters op de creatures liggen of blijven deze alleen until end of turn?

De omschrijving kan je volgens mij op 2 manieren interpreteren.


Bedankt
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: Sarkhan Vol

Bericht door altx »

ijsbiertje schreef:Wanneer je de eerste ability van Sarkhan Vol activeert, blijven de +1/+1 counters op de creatures liggen of blijven deze alleen until end of turn?

De omschrijving kan je volgens mij op 2 manieren interpreteren.


Bedankt
Weet je waar je de mist in gaat? Het zijn geen counters (want dan had het er expliciet gestaan). En dus is het eigenlijk per definitie al until end of turn. Waren het counters geweest, dan hadden ze wel blijven liggen (dat is nu net het kenmerk van een counter). Maar als het woord counter er niet staat, dan is het geen counter. "Creatures you control get +1/+1" is essentieel wat anders dan "Put a +1/+1 counter on each creature you control".
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

De omschrijving:
+1: Creatures you control get +1/+1 and gain haste until end of turn.

Nu vraag ik me dus af waar die onduidelijkheid vandaan komt. Er staat idd nergens dat er counters geplaatst worden. Er staat tevens dat het effect tot end of turn duurt. Lijkt me duidelijk.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Met een te lange adempauze zou je het kunnen lezen als "Creatures you control get +1/+1. And gain haste until end of turn."

Maar dat verklaart de mysterieuze verschijning van het woord "counter" nog steeds niet... :D
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
ijsbiertje
Expert
Berichten: 56
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:53 pm

Bericht door ijsbiertje »

Mijn excuses. :oops:

Gisteren tussen pot en een paar pintjes teveel een match gespeeld. Mijn tegenstander had een deck met een paar keer Sarkhan Vol in. Hij gebruikte deze ability en zette steeds counters op al zijn creatures.

Ik dacht al: verdomme, da wist ik ni. Maar mijn tegenstander wist me te overtuigen en kwam aanhalen met de ability van Ajani, dat deze dat wel kon (wat logisch is, daar het counters zijn). Ik heb dus niet goed nagelezen wat er precies op de kaart stond met als gevolg dat ik dik verloren ben. :lol:
Plaats reactie